Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 (endret) Når jeg tenker meg om så er ikke det SÅ stort lokale så ser ikke for meg at de begynner å dele det opp videre... Har forresten sikret meg en VIP-billett også Endret 13. juli 2011 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Vet ikke hvor stort er er en gang, så litt fra når Dimmu Borgir spilte der sammen med KORK men tv-bilder lyver alltid:/ Then it is a date Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Time for a new Opeth song you say? We agree so feast your ears here on the premiere of The Devil´s Orchard taken from the upcoming album ´Heritage´ which is set for release this September 20th. http://stereogum.com/766792/opeth-the-devils-orchard-stereogum-premiere/franchises/haunting-the-chapel/ Er på jobb så får ikke hørt sangen dessverre =( Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Du kommer meg alltid i forkjøpet, b-real Har hørt kjapt gjennom den en gang og det høres veldig lovende ut, gleder meg sånn til resten! Er spent på hvordan det blir med clean vokal på hele albumet da, gjør ikke meg noe egentlig, han har jo nydeilg stemme. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 At det kun vil bli clean vokal hele albumet igjennom, var en skuffelse for min del. Jeg digger hvordan blandingen mellom clean vokal og growling utfolder seg når det kommer til Opeth. Håper ikke dette ender opp som en ny "Damnation". Men når det er sagt, likte jeg nye låta godt Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Du kommer meg alltid i forkjøpet, b-real Har hørt kjapt gjennom den en gang og det høres veldig lovende ut, gleder meg sånn til resten! Er spent på hvordan det blir med clean vokal på hele albumet da, gjør ikke meg noe egentlig, han har jo nydeilg stemme. Jeg er en ninja En ninja uten lyd Endret 26. juli 2011 av b-real Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Jeg er delvis enig med deg, digger også hvordan clean og growling blir blandet, men jeg tar ikke sorgene på forskudd. Tror det kan bli et bra album, og ut i fra den smaksprøven vi har fått så høres det jo ikke ut som det blir Damnation II akkurat. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Etter å ha hørt sangen så må jeg bare si WOW. Åkefeldt har virkelig tatt på inspirasjonen fra King Crimson og tilsvarende band. Jævlig fet sang. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Høyre no eller vente til albumet...hmm. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Eg likar KC-inspirasjonen. Ikkje umogleg at ein del kjem frå Steven Wilson, som nyleg har remixa KC-album. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 http://www.theaureview.com/interviews/the-au-interview-martin-mendez-of-opeth-sweden Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. august 2011 Del Skrevet 11. august 2011 (endret) http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=161844 The September 2011 issue of Germany's Rock Hard magazine will include a big cover story and world-exclusive live CD by Swedish progressive metallers OPETH that won't be available at record stores. "The Devil's Orchard - Live At Rock Hard Festival" is a five-song, 50-minute effort which is described as "an outstanding recording made in 2009" when the band stunned the audience with an awesome performance in Gelsenkirchen, Germany. The CD will also include "The Devil's Orchard", the first single from OPETH's long-awaited new studio album, "Heritage". Commented Rock Hard publisher Holger Stratmann: "OPETH are among the most important contemporary metal bands — and after that extensive U.S. tour, they were really able to strut their stuff. That was certainly one of the best performances ever in the history of our festival." "The Devil's Orchard - Live At Rock Hard Festival" track listing: 01. Heir Apparent 02. Ghost Of Perdition 03. The Leper Affinity 04. Hessian Peel 05. Deliverance Snippets from the CD can be heard in the YouTube clip below. The September 2011 issue of Rock Hard will be available at newsstands in Germany on August 24. You can order a copy directly from the publishing company by writing to [email protected]. "Heritage" is scheduled for release on September 20 (one day earlier internationally) via Roadrunner Records. The CD was produced by OPETH mainman Mikael Åkerfeldt and was recorded earlier this year at Atlantis studios (formerly Metronome studios) in Stockholm. Mixing duties were handled by Steven Wilson (PORCUPINE TREE) and Åkerfeldt. Longtime collaborator Travis Smith also worked with Åkerfeldt to create, design and execute the album's artwork, which can be seen below. "Heritage" will be released in several configurations that will certainly incite the interest of OPETH's legion of fans, known for their passion for collecting and collectibles. The album will be released as a standard version; as a special edition loaded with extras; as a box set exclusive to the Roadrunner and the band's own official Omerch webstore; and as a double LP. "The Devil's Orchard - Live At Rock Hard Festival" audio snippets: Endret 11. august 2011 av b-real Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Er det en aldri så liten teaser ifra en sang vi ikke har hørt før 0:24-0:53? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 19. august 2011 Del Skrevet 19. august 2011 Den nye Opeth låta vokser på meg. Begynner å glede meg! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Da har Heritage funnet sin vei ut på internet. Jeg har hatt 3 gjennomlyttinger og jeg er forsatt usikker på hva jeg skal syns om platen :\ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Ble ikke skuffet, men det kunne vært bedre. Jeg likte veldig godt Famine og Folklore, spesielt leken med fløyter og koring! Jeg kunne ikke dy meg, så jeg fikk tak i albumet på et "mystisk" vis. Uansett så skal jeg kjøpe det, så jeg håper jeg blir tilgitt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Jeg skumhørte litt gjennom hver låt pga dårlig tid, og fant ingen growling Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det er allerede bestilt for lenge siden så det har jeg ikke noe dårlig samvittighet for. Tho, det mangler "Pyre" og "Face in the Snow" for et komplett album. Lenke til kommentar
embark Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Lenge siden jeg har vært innom her nå. Hadde nesten glemt tråden. Hva synes dere om 'Heritage'? Selv har jeg ikke fått sjangs til å lytte gjennom det enda, men det blir det nok ordnings på i morgen. 'The Devil's Orchard' har jeg sniklyttet litt til og må si den er meget bra. Og BTW, hvis noen har lyst til å skrive noen ord om de albumene jeg ikke har tatt for meg, er det flott. Send eventuelt bare teksten på PM til meg så skal jeg få postet det så fort som mulig. Mellom studier og annet som krever sitt har jeg desverre ikke tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå