Gå til innhold

Amobil.no: Reklamer med lyd

Anbefalte innlegg

Nå er det en stund siden jeg har vært aktivt inne og lest på amobil.no. Jeg leste i dag et par tester og slike ting, og med jevne mellomrom kommer det en tele2-reklame opp. Jeg innser jo at reklamer må til for å holde amobil.no i gang, og dette er en av grunnene til at jeg ikke har noen reklame-fjernere eller lignende i gang på browseren min.

Men, det jeg lurer på er om denne tele2-reklamen skal være normen for videre reklame på amobil.no. Jeg har ingenting imot animerte reklamer, men når de får lyd i tillegg blri det litt frustrerende. Kommer dere til å ta inn flere lyd-reklamer i fremtiden eller, med de følgende nerveproblem det kan føre til når leserne tilfeldigvis sveiper musen over en av disse reklamene og crazy frog eller lignende landeplager ljomer ut av høytalerne eller headsetet.

Personlig håper jeg at hardware-konsernet klarer å holde sin sti ren for reklamer med lyd, men jeg innser jo at det kan bli vanskelig når de har andre eiere å forholde seg til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Beklager at reklamene oppfattes som påtrengende. Vi godtar i utgangspunktet ikke slike lydannonser som dette.

At Tele2-reklamene ble lagt ut med lyd, grunner i en misforståelse mellom oss og reklamebyrået. De har ikke fått med seg at de skal lage reklamer uten lyd for HW-nettet, og har i stedet lagt ut de samme bannerne som brukes på alle andre nettsider.

Normalt ville vi forlangt nye bannere, men nå hadde de grafiske designerene i reklamebyrået tatt ut ferie før vi ble oppmerksom på lyden. Vi har derfor valgt å se gjennom fingrene for denne ene gangens skyld.

Det kommer ikke til å komme flere reklamer med lyd på Amobil.

Håper det avklarer hvor vi står. :)

Lenke til kommentar

Det kommer ikke til å komme flere reklamer med lyd på Amobil.

Håper det avklarer hvor vi står. :)

Det var alt jeg trengte å vite. Det var svært godt å høre. Det skal dog sies at for reklame med lyd å være, så var denne en av de bedre (les så lite påtrengende som en reklame av dette slaget kan være). Når det er sagt vil jeg bare nevne at jeg våkner fremdeles skrikende om natten etter å ha drømt diverse jambareklamer...

Lenke til kommentar

Jeg pleier å blokkere reklame som er i flash format fordi det får cpu'en min til å jobbe, noe som resulterer i at vifta på min bærbare pc går konstant. Her på amobil så er det ikke så ille men på VG og Dagbladet er det virkelig ille. Jeg synes det holder lenge med reklame som gif animasjon, jpeg bilde elller tekst link (det får budskaper fram). "Det enkle er ofte det beste...."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...