Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB-portene deaktivert, ingen mus eller tastatur

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste uka slitt med problemer på min Dimension 9100. Det hele startet med at maskina glatt avviste mine usb-enheter som alltid har fungert. Som råd fikk jeg å avinnstallere selve usb-portene, for at maskina etter en omstart skulle finne de igjen, og alt skulle ordne seg.

Jeg avinnstallerte usb-portene, men da maskina kom i gang igjen er alle usb-portene fortsatt deaktivert. Dette har medført at jeg ikke får brukt hverken mitt usb-tastatur eller usb-musene (har både original Dell og Logitech).

Hva skal jeg gjøre? Jeg får ikke gjort noen ting i Windows, hverken i vanlig eller sikker modus. Tastaturet fungerer kun i DOS og BIOS. Jeg har heller ingen seriell-port som jeg kan koble musa i.

Dell er også kontaktet, men jeg føler meg lurt da de ikke hadde noe fornuftig å si annet enn å reinnstallere Windows og miste alle filer. I tillegg har jeg betalt over 2000,- for å få 3-års på stedet-service. Dette skulle vise seg å kun gjelde utskiftning av hardware-enheter, noe som jeg ikke fikk med meg at sto i avtalen. Service er service, og med en nedetid på over 1 uke kunne Dell gjort litt ekstra for å hjelpe meg. Har tross alt betalt...

Kort fortalt: Mine usb-kontakter er deaktivert. Dette gjør at mus og tastatur ikke fungerer. Får derfor ikke brukt pc-en, og da heller ikke akivert igjen usb-portene. Har prøvd all mus jeg kan oppdrive, men ingen fungerer. Finnes det plug-and-play-mus som ikke trenger driver for å fungere? Og finnes det mus som ikke går på usb eller seriell?

Jeg er takknemlig for alle idéer som kan hjelpe meg, blir frustrert av å ikke få brukt maskinen pga en slik filleting.

Videoannonse
Annonse
ikke veldig "service" av dell dette nei..

mitt tips er vel å prøve å få tak i ett seriellt tastatur og en mus som du kan bruke til å feilsøke. Jeg har opplevd at det ofte følger med en adapter som kan gjøre usb kontakten til seriell kontakt. du har ingen slik?

6589267[/snapback]

Problemet er at jeg tror at det faktisk ikke er noen seriell-port på pc-en...

Du mangler både seriell og PS/2 port på maskinen? Det er jo dumt om maskiner/hovedkort begynner å komme uten dette, da det er fint å ha nettopp for situasjoner som dette. Du har ikke en annen maskin du kan sette harddisken i, og ta backup av alle filene du vil beholde? Vet det er dumt å måtte reinstallere hele Windows på grunn av dette, men slik jeg ser det er det nok eneste mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...