Singh tha king Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) den jobben Må jeg ha. fikk telefon i nettopp om at jeg skal på intervju i morra 13.30. hvilke spm. tror dere jeg kan få? Hu spurte om jeg kunne ta med vitnemål og attester hvis jeg har....hva er attester? Gruer meg fælt nå.... Endret 9. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 den jobben Må jeg ha. fikk telefon i nettopp om at jeg skal på intervju i morra 13.30. hvilke spm. tror dere jeg kan få? Hu spurte om jeg kunne ta med vitnemål og attester hvis jeg har....hva er attester? Gruer meg fælt nå.... 6588982[/snapback] Ti vanlige spørsmål: 1. Fortell om deg selv 2. Hva er dine sterke sider 3. Hva er din største svakhet 4. Hvorfor søkte du denne jobben 5. Hvorfor sluttet du i den forrige jobben 6. Hva likte du best ved din forrige jobb 7. Hva gjør du om 1-3-5 år 8. Hvordan er den "ideelle" sjef 9. Søker du andre jobber 10. Personlige spørsmål ...På forhånd bør du tenke over hvilke spørsmål du ikke ønsker å svare på. Intervjuer har ikke krav på å vite: - dine personlige holdninger - Politisk oppfatning Du har rett til å verne om din egen integritet. Likevel bør du, særlig dersom du har god kontakt med intervjueren, vurdere å være åpen. Snakk aldri stygt om tidligere arbeidsgivere. Attest er skriftelig uttallelse fra tidligere arbeidgiver. Ingenting å grue seg for, fordi det er bare mennesker som sitter på andre siden av bordet. Om du likevel er veldig nervøs før intervjuet, så kan du fint opplyse om det før intervjuet starter. Det oppfattes ikke som en "svakhet" Lykke til, få høre hvordan det gikk. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 takk takk, skal gjøre mitt beste! Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 To veldig populære spørsmål blant arbeidsgivere er: 1. Nevn tre positive egenskaper du har. 2. Nevn tre negative egenskaper du har. (blir ofte litt verre ) Lykke til med intervjuet! Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 takker. lurte på en ting......kanskje litt for dumt men men, er Kid en bedrift eller et firma? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) takker. lurte på en ting......kanskje litt for dumt men men, er Kid en bedrift eller et firma? 6589556[/snapback] Det er antakelig begge deler. Bedrift som driver virksomhet og firma registrert i Broennoeysund. Uttrykkene gaar nok mye om hverandre i dagligtalen Endret 31. juli 2006 av AvieN Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) takker. noe mer jeg bør være obs på ? noe ang. kid? edit: hva kan ma egentlig svare på et slikt spm. ' - Hva er dine sterke sider?' ?? Endret 31. juli 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 edit: hva kan ma egentlig svare på et slikt spm. ' - Hva er dine sterke sider?' ?? 6591590[/snapback] Lærer fort, effektiv, kommer aldri for sent... Den pleier jo å være lett! Når det kommer til svake sider så kan det være en ide å si at du har en negativ side som kan bli oppfattet som positiv. Rastløs/liker ikke sitte i ro, kan f.eks snus til at du kommer til å jobbe mye når du først er på jobb. At du ikke kommer til å sitte på pauserommet og ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) takker! ca. 2 timer igjen! :/ kommer dere på noe så si ifra! edit: hva kan jeg svare her? Hva har du å bidra med til vårt firma? Endret 1. august 2006 av Singh tha king Lenke til kommentar
Pekanorth Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 edit: hva kan jeg svare her? Hva har du å bidra med til vårt firma? 6594594[/snapback] Godt humør, kreative løsninger på problem, erfaring fra <sett inn erfaring som kan knyttes>, etc. Hjelper selvfølgelgi at du kan begrunne hvorfor du mener de tinga du sier. Lykke til med intervjuet! Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 takk for tredje gang! takker! kommer med resultater så fort som mulig Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Jaaaaa1!1111! Jeg fikk jonb! takk for all hjelpen jeg fikk! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=610773 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Lykke til! Jeg har hørt at Kid opererer med ganske horrible timeplaner for arbeidsdagene, men det kan jo være de har forandret på det. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Takker! Nå i ferien(hittil) har jeg jobbet: 08.00 - 16.00 10.00 - 20.00 (maaaase penger ) 16.00 - 20.00 Når skolen begynner skal jeg nok jobbe fra 16.00 - 20.00 på onsdag og fredag i tillegg til at jeg har matte(x), fyikk og kjemi :S Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Første og siste skiftet høres jo ikke så aller værst ut. Skiftet i midten derimot.. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Ja, sant sant. En venn av meg jobber noen ganger fra 08.00 - 20.00 i feriene, 12 timer! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ja, sant sant. En venn av meg jobber noen ganger fra 08.00 - 20.00 i feriene, 12 timer! 6640841[/snapback] Jobber også 10-20 i ferien. Jeg blir derimot ikke tvunget til det, men sjefen sier at jeg kan jobbe noen timer ekstra hvis jeg vil. Vanlig arbeidstid i ferien for meg er 10-17 evt. 13-20. Lenke til kommentar
petter1 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg er ganske sent ute, men her er noen råd før du skal til jobbintervju. Dagbladet har også råd til de som skal skrive CV og søknad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå