cp-nilsen Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Så nettopp en artikkel om tomter på månen, og da det ikke kostet mer enn ~250,- måtte jeg bare kjøpe en Er det flere her som har? I så fall, hvor da? Kanskje vi blir naboer Hva tenker forresten dere om dette? Vil jeg noen gang kunne få bruk for denne tomten? Eller evt. mine barn/barnebarn? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Du har en norsk forhandler på www.fanteri.com. Ellers er det jo http://usa.lunarregistry.com/ som er den egentlige forhandleren Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg har tomt der. Kjøpte den på qxl. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Hehe. Hvor mye ga du for den? Hvor ligger den? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvem eier månen, når ble den kjøpt opp? høres ut som en Aprilspøk dette ... Uansett ser jeg at dere godseiere er bosatt på månen ca 2015. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) *Lage noen falske eiendomsdiplomer* Nå kan du kjøpe eiendom på Mars! Bare betal 300kr inn på min konto, beviset på DIN eiendom får du i posten strax jeg får penga!!111 (Noen som tar hintet?) Endret 31. juli 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Jeg har sett dette før, men jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dette selskapet kan selge tomter på månen! Er det så å forstå at dette selskapet eier månen? Hvem har dei i så fall kjøpt månen av? Det henger ikke på greip. EDIT: I følge Wikipedia så er ikke utenomjordisk eiendomshandel annerkjent av noen nasjon. Endret 31. juli 2006 av olsen Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Hehe. Men dette er jo faktisk (halvveis) seriøst. De har jo fått enerett til å selge tomter på månen i amerikansk høyesterett. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Hehe. Men dette er jo faktisk (halvveis) seriøst. De har jo fått enerett til å selge tomter på månen i amerikansk høyesterett. 6588927[/snapback] Hvilken rett har amerikansk høyesterett til å gi dette selskapet denne retten? EDIT: for den interesserte: http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Registry#Legal_issues EDIT2: Så vidt jeg kan se på Wikipedia så er det inen selskaper som har rett til å selge tomter på månen. Det finnes mange slike selskaper, og dei fleste argumenterer med smutthull i loven, at det ikke eksplisitt er forbudt, ved å henvise til nasjonale lover etc. Men ingen av disse argumentene holder mål. The prohibition of national appropriation [of outer space and celestial bodies] … precludes the application of any national legislation on a territorial basis to validate a ‘private claim’. Hence, it is not sufficient for sellers of lunar deeds to point to national law, or the silence of national authorities, to justify their ostensible claims. The sellers of such deeds are unable to acquire legal title to their claims. Accordingly, the deeds they sell have no legal value or significance, and convey no recognized rights whatsoever. Endret 31. juli 2006 av olsen Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Ikke vet jeg Var forøvrig her jeg fikk idéen i dag http://www.nettavisen.no/innenriks/article695683.ece. Har tenkt på det før også, men har aldri blitt noe. Kanskje amerikanerne har retten til dette siden de var de første på månen..? (Og vi gidder ikke høre konspirasjonsteorier om at månelandingen aldri fant sted ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Jeg skal begynne å selge fliker av tomter i Jupiter-området for 500 spenn. Noen som vil ha? *Printe ut eiendomsbeviser* Jeg bare sier jeg har enerett på det, for det er jo ingen som vet det sikkert Endret 31. juli 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hehe. Men dette er jo faktisk (halvveis) seriøst. De har jo fått enerett til å selge tomter på månen i amerikansk høyesterett. 6588927[/snapback] jaja, da så ...!? Ville være livsfarlig å mukke mot våre kjære venner i vest, så de får få månen stakkars. Venter heller til at Mars kommer på tilbud, fordi den har så pen farge. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hehe. Men dette er jo faktisk (halvveis) seriøst. De har jo fått enerett til å selge tomter på månen i amerikansk høyesterett. 6588927[/snapback] jaja, da så ...!? Ville være livsfarlig å mukke mot våre kjære venner i vest, så de får få månen stakkars. Venter heller til at Mars kommer på tilbud, fordi den har så pen farge. 6588977[/snapback] Helt enig. Liker Pluto ganske godt også da. Den er så liten og søt. Og i tillegg digger jeg jo Mikke Mus! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) neida, dette var bare tøv... adios Endret 31. juli 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Solen er min. Jeg krever herved 10 kr pr mnd for alle som benytter seg av mine "tjenester". kthxbye Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Tror kanskje det vil være mere lukrativt og kjøpe tomter på sør-polen, for så og håpe at all isen smelter.. Da kan du gjøre din del for at investeringen skal avkaste seg ved å starte bilen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hadde vært litt fett med en tomt på månen ja Men tenk om nån allerede bor der :O Da blir det krig Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hadde vært litt fett med en tomt på månen ja Men tenk om nån allerede bor der :O Da blir det krig 6589281[/snapback] So vi elsker jo krig. Krig FTW Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Dette er bare kødd. Ingen eier månen, og ingen kan derfor selge den. Så et inslag om dette på TV, bare for morro skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå