Gå til innhold

Raid O på vei til helv...

Anbefalte innlegg

Har en gammel server stående som funker som terminal server og slikt, anyway, problemet er at det er satt opp raid på den, og nå har raidet begynt å knirke.

Controlleren sier: no connection, og skriker om et eller annet array

Så spørsmålet mitt er vel, kan jeg få OS'et over på en annen disk, og fjernet Raidet, eller er det bare å starte nukinga med en gang, og bruke 3 dager på å få det opp igjen.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raid-0 består av flere disker hvor data legges på flere harddisker. Riad-0 er for økt hastighet og gir dårlig datasikkerhet. Går en av harddiskene istykker ar alle datafiler ødelagt ettersom de ligger spredt på flere harddisker. Med Raid-0 er du svært avhengig av backup-rutiner som virker.

Lenke til kommentar
Raid-0 består av flere disker hvor data legges på flere harddisker. Riad-0 er for økt hastighet og gir dårlig datasikkerhet. Går en av harddiskene istykker ar alle datafiler ødelagt ettersom de ligger spredt på flere harddisker. Med Raid-0 er du svært avhengig av backup-rutiner som virker.

6588422[/snapback]

Jada, han som kom med serveren sa det, og jeg har fått tatt backup, men er det noe måte å få OS'et over på en eller annen måte, eller er det NUKE?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...