2 Fast 4 Biltema Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Takker for svar... Har ikke tenkt å kjøre offroad. Jeg har bestillt meg en Derbi Senda X-Race. En gir moped som ser veldig kul ut og går bra til å være moped. Hastigheten og effekten kan visstnok økes ekstremt mye bare ved hjelp av effektanlegg ifølge andre på Mopedportalen og det vil slite mindre på motoren enn de originale plomberte potta (mer effekt, mindre slitasje, digg?). Pleier ikke de fleste plomberinger som stenger for innsug og eksos øke slitasjen på motoren?? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hvertfall gjør den i potta det. Veit ikke med den i innsuget. En plombert potte sliter mest på motoren, uplombert effektanlegg sliter mindre på motoren enn en plombert original potte gjør... uplombert sliter minst. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Kjøp deg en Honda MT5 til en 4-5000, så har du moped som går i 60 på flata og som det ikke er så farlig med Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Henta en splitter ny Derbi Senda R X-Race 2006 modellen min i går. Jeg syns den går bra til å være original, også i oppoverbakker. Driver å kjører den inn så pleier å kjøre med en kvart/halv gass til vanlig og kanskje 3/4 enkelte ganger når jeg føler for det og da går den helt fint for meg liksom, ingen bestemor kjøring fordet . Ser rå ut gjør den og . Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Henta en splitter ny Derbi Senda R X-Race 2006 modellen min i går. Jeg syns den går bra til å være original, også i oppoverbakker. Driver å kjører den inn så pleier å kjøre med en kvart/halv gass til vanlig og kanskje 3/4 enkelte ganger når jeg føler for det og da går den helt fint for meg liksom, ingen bestemor kjøring fordet . Ser rå ut gjør den og . 6641114[/snapback] Hvor fort går den på flatt underlag og i oppoverbakker?? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Har ikke turt å ta den med på hovedveien for å teste toppfart enda da jeg ikke har lappen. Vil trene litt mer på kjøringa på småveiene først. I oppoverbakker går den helt fint, mye bedre enn jeg hadde forventet. Bare å trekke den helt ut på giret for å så gire opp så greier den å komme igang på neste og . Kjenner den trekker overaskende godt bare på 1/4 gass sånn ca. Gleder meg til ca 100 km , da skal jeg prøve å bånne litt og se hva den greier på fullt. Endret 9. august 2006 av chrml Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Derbi Senda, en av de 3 modellene. Blombene står ikke sjikkelig i og de vil derfor gå godt over 60-70 etter hvert. I tillegg har de større bakdrev enn bakhjulet, så de går det samme overalt. Hvor fort går den på flatt underlag og i oppoverbakker?? Har samme moped bare 04selv, den går 60 på sletta og 50 oppbakkene. ORGINALT. Endret 9. august 2006 av ErikFN Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Derbi Senda, en av de 3 modellene. Blombene står ikke sjikkelig i og de vil derfor gå godt over 60-70 etter hvert. I tillegg har de større bakdrev enn bakhjulet, så de går det samme overalt. Hvor fort går den på flatt underlag og i oppoverbakker?? Har samme moped bare 04selv, den går 60 på sletta og 50 oppbakkene. ORGINALT. 6643248[/snapback] Yeah, samme gjelder to av kameratene mine. Nesten ikke vits med trim engang, skal ikke kjøre langt uansett så jeg greier meg originalt så bra som de går. Added: Oh btw, skal satse på å kjøre ned på hovedveien i mårra der fartsgrensa er 60. Skal trekke den litt ut og se hvor fort den går uten å være altfor hard mot den ikke ferdig innkjørte sykkelen. Har pleid å kjørt på et turtall som høres vanlig ut og trekt den ut en gang iblandt. Har ikke trekt den så langt at den sperrer. Har hørt at det ikke er bra med lavt turtall og mye gass. Bedre å gire ned å ha høyt turtall og lite gass. Motoren skal visst også gå bedre etter en stund med passe hard innkjøring . Endret 9. august 2006 av chrml Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 I nedover bakker får jeg min opp i 85, da hopper den nesten framover pga sperren Lenke til kommentar
2-fast-4-you Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 du burde kjøpe deg en mt5. den får du tak i deler over alt nesten Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Jeg kommer opp i 50 i 3 gir, men motoren liker seg i 50 i 4gir. Så det er vel ikke så mye å gire? Den er også utrimmet... Endret 17. oktober 2006 av -PeeWee- Lenke til kommentar
valle_city Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 KJøp deg suzuki tsx... er spreke og klarer oppover bakker lett går i 60 org Lenke til kommentar
X-Mode Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 kjøp den biligste..eller ikke bruk penger på moped...har hat mangen mopeder og fek bare problemet med politi og brukt masse penger på mopeddeler..eller kjøp deg en suzuki rmx hvis du skal kjøre origenalt...bruker nesten ikke bensin og går i 45.....hvis du skal trimme så bør du kjøpe deg noge med am6 motor...det vil si furia,rijeurr,mrx,smx,rs50 og mere...men di am6 motorene er ikke så godt kvaletet på såm på suzuki eller honda motorer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå