Gå til innhold

Hei! Jeg MÅ bytte abonnement..


Anbefalte innlegg

Som mangeårig fornøyd Chess-kunde har dagen kommet for å bytte abonnement.Årsaken er at jeg snart overføres til NetComs nett og at dette nettet har dårlig dekning i områder jeg oppholder meg store deler av året.

 

Mitt spørsmål er da hvilket abonnement jeg bør velge?

Jeg tenker da hovedsakelig på pris,men dersom det er noen bakdeler med de ulike abo'ene spiller jo det selvsagt en rolle.Det som er viktig er at det er Telenordekning.

Jeg bruker telefonen relativt mye.(15-20000 i året) Bortsett fra SMS og ringing i Norge,så bruker jeg også litt 3G både hjemme og ute,samt en del ringing i ulike land.

 

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spesialabonnement? Alle Telenor-abonnement (privatkunde) har vel maks 50 kr/dagen på GPRS-bruk.

6589514[/snapback]

 

Ja,men de har også abonnement med max 549 kr og fri bruk.Dette har ikke mulighet for ringing slik jeg forstår det..

6589689[/snapback]

 

Tjenesten "Fri internett" er en tilleggstjeneste til 549,- pr mnd. Kan bestilles på alle vanlige mobilab. fra Telenor og da kan man selvsagt ringe også :)

Lenke til kommentar
Telenor er IKKE konkurrasedyktige på ringepriser.

6616335[/snapback]

Telenor er ganske så konkurransedyktige på ringepriser (hvis du ringer så nære 20 min som mulig; FriFix), wap (hvis du surfer over 0,5MB om dagen; 10 kr) og data (hvis du surfer over 2,5MB om dagen; 50 kr)..

Telenor er absolutt ikke konkurransedyktige på sms!

 

Et lite eksempel:

60 min á 60 samtaler i måneden:

101 kr - Telenor Mobil FriFiks (start: 0,69 - min: 0,64 - sms: 0,69 - første 20 min gratis, 29 i måneden)

116 kr - NetCom SmartTalk kr 129 (start: 0,69 - min: 0,59 - sms: 0,59)

95 kr - Tele2 Champion kr 127 (start: 0,69 - min: 0,54 - sms: 0,54)

91 kr - Chess Knock-Out kr 124 (start: 0,69 - min: 0,55 - sms: 0,59)

77 kr - Mobyson Noextras kr 118 (start: 0,59 - min: 0,69 - sms: 0,40)

77 kr - One Call Faktura kr 98 (start: 0,59 - min: 0,80 - sms: 0,42 - første 40 min gratis, første 40 sms gratis)

 

Prisene er hentet fra telepriser.no, med forbehold om feil :p

 

EDIT:

 

On topic:

Så vidt jeg vet er det kun Tele2 den billigste som bruker Telenors nett.

 

Telenors selfcare abbonement er kanskje eneste alternativer til billige Telenor-nett-abbonement:

 

Telenor FriFix (hvis du ringer mye til telenor, koster mer til netcom), eller

Telenor djuice Allstar (hvis du sender over 50 meldinger og ikke ringer fasttelefon)

 

Husk: Telenor har gratis 3G videotelefoni i 2006 :)

 

 

Jeg har sendt en mail til de andre aktuelle operatørene og spurt hvilket nett de bruker, og om man kan bestemme selv. Det er vel kanskje bare Hello som lar en velge nett? ..og de er jo faktisk ganske billige: http://hello.no/privat/priser.html

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
Tjenesten "Fri internett" er en tilleggstjeneste til 549,- pr mnd. Kan bestilles på alle vanlige mobilab. fra Telenor og da kan man selvsagt ringe også :)

6590749[/snapback]

 

Telenor sin FastData kostar 469,-/mnd, og er ei tilleggstjeneste ein kan få på alle mobilabbonement frå Telenor (med unntak av kontantabbonement).

6616218[/snapback]

 

Telenor FastData har jeg ikke hørt om, er det kun for bedrifter siden det ifølge kundeservicen deres ikke eksisterer som tjeneste for private? Eneste man får er "Fri Internett" til 549,- pr mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...