Gå til innhold

Hvilken av disse båtene bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen der ute!

 

Jeg sitter her og blar i båtguiden, søker rundt på internett, osv. osv..

 

Poenget er at jeg har lyst på en ungdomsbåt.

 

Jeg har kommet frem til noen forskjellige båter som ser aktuelle ut, og vil gjerne ha noen tips :)

 

De jeg har i kikkerten er:

 

GH 11 LS

SeaCraft 350

Hasle Summer fun

Terhi Microfun

Bever 350

 

Motorstørrelsen jeg skal ha på skal være en 9.9 HK trimmet til 15.

 

Jeg lurer på om noen kan gi meg svaret på en del spm. ang. disse båtene (eller andre båter dere kan anbefale).

 

Spørsmålene lyder som følger. :p

 

Hva er nypris på disse båtene (med eller uten motor)?

Hvordan går de i sjøen?

Hvor lett går de i plan med motoren min?

Hvor fort går de med motoren?

Lønner det seg å kjøpe disse båtene brukt?

 

Hvilke(n) av båtene synes dere jeg burde velge?

 

Jeg stiller disse kriteriene:

 

Må ikke koste over 25.000 u/motor.

Må gå relativt fint i sjøen.

Må kunne gå i plan.

Må ha greit med sitterplasser.

Må ha minst ett (helst flere) rom til å legge ting i.

 

 

 

Tusen takk for alle svar! :)

Endret av jammi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Styr hvertfall unna sommerfunnen da dette er en både tung treig og stygg båt.... ville heller ikke falt for microfunen da den ikke er selvlensende og styrekonsollen er noe dårlig men ellers er det en veldig fin båt.... de andre har jeg ikke noe erfaring med....

6648176[/snapback]

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
den kjappeste båten av de med 9,9 15 er micro funnen kjenner en som har det med en trimma yamaha den går ca 28..de ligger vel på 1500 til 20000kr i pris..

6700338[/snapback]

Okey.. Tusen takk for svar.. Den koster 21.900 ,- ny, i følge Båtguiden 2006.

 

Ingen som har erfaringer med de andre..? Spesielt SeaCraft'en..

Lenke til kommentar

Hmm 28 knop med micro fun og 15 hester får ikke jeg helt til og stemme men....

 

Ellers kan jeg ikke mer om de andre båtene en det jeg har lest om dem, bortsett fra gh11 som jeg selv har da :love:

 

Så da kommer det litt om den :)

 

Har en Johnson 9.9/15 som jeg egentlig ikke veit om er trimma eller ikke fordi selger heller ikke viste det, men trur den er 15 får det går jo ganske fort =)

 

Har alderi målt farten, men den drar meg mamma og pappa i plan da :)

sier kansje ikke så mye men men....

 

Må også nevnes at den er veldig god i bølger.

 

Ellers syns jeg også du kan vurdere River 350. Noe som er en mer rimelig båt.

Kammeraten min har den med en 9.9 og den går bra med det.

den er CE merket i klasse C.

Lenke til kommentar
Hmm 28 knop med micro fun og 15 hester får ikke jeg helt til og stemme men....

 

Ellers kan jeg ikke mer om de andre båtene en det jeg har lest om dem, bortsett fra gh11 som jeg selv har da :love:

 

Så da kommer det litt om den :)

 

Har en Johnson 9.9/15 som jeg egentlig ikke veit om er trimma eller ikke fordi selger heller ikke viste det, men trur den er 15 får det går jo ganske fort =)

 

Har alderi målt farten, men den drar meg mamma og pappa i plan da :)

sier kansje ikke så mye men men....

 

Må også nevnes at den er veldig god i bølger.

 

Ellers syns jeg også du kan vurdere River 350. Noe som er en mer rimelig båt.

Kammeraten min har den med en 9.9 og den går bra med det.

den er  CE merket i klasse C.

6744132[/snapback]

 

Ikke vanskelig å finne ut om den er trimma da..... og han som kjøpte den ny burde vite om han har gjort det selv eller betalt et verksted for å gjøre det... men uansett så er det ikke noe problem å se det da(2t 96 mod og oppover tror jeg) mellom forgasser og blokka skal det utrimma ligge først en gummipakning så en metall greie og så en gummipakning igjen.... vis metallgreia som er en innsnurping er borte er den trimma......

Lenke til kommentar

Jeg hadde helt klart kjøpt en GH 11 LS, fordi den har en grei fart med 15 hk. Den går veldig bra i sjøen, den tar veldig godt bølger... Den starter nesten i plan, den drar Tube, vannski og wakeboard lekende lett=) Den har et skott i baugen og under styrkonsolen er det mye plass og under tofta bak( til tanken) Den har en fart på nesten 25 knop med 15 hk, den veier jo 150 kilo det er derfor den ikke går fortere. Det er derfor With 10 fot`ern ikke tåler bølger fordi den har ikke en så god V-bunn og veier 120 kilo så den gir 27 knop med 15 hk ... Også ligger den veldig dypt i vannet, fordelen med den er at den har dromodille systemet bak, sånn at den så og si starter i plan.. Det er det with er kjent for. Skal du ha en with må du gå opp til 12 foter`n, men da hadde jeg anbefalt med en minimum 20 hk på den...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Alle with 12 fotere jeg har kjørt bruker en evighet opp i plan selv med drommedille systemet.... men det avhenger om du sitter på den bakerste tofta eller har sete lengre foran..... men whitten går ikke 27 knop..... kanskje med bedre prop men ikke med orginal.....

6810357[/snapback]

 

Jeg har with 10 fot, den går jo utrolig lett i plan med original propellen. Med stålpropell med vridning derimot kan det gå evigheter. Måler min til en plass mellom 22 og 23 med 9,9. :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg har en GH10 med 9,9(15) vmax ;) den går ganske bra :) tokk igjen en speedbåt med 9,9(15) :cool: men jeg har ikke no rom da men jeg bruker en vanntett bagg som jeg fester i tauet det funker neste like bra som et rom ;)

men båten har litt problemer med å dra opp i plan når jeg har tilta motoren opp men når motoren ikke er så tilta opp drar den opp i plan på 1-2-3 ;)

Lenke til kommentar
jeg har en GH10 med 9,9(15) vmax ;) den går ganske bra :) tokk igjen en speedbåt med 9,9(15) :cool:  men jeg har ikke no rom da men jeg bruker en vanntett bagg som jeg fester i tauet det funker neste like bra som et rom ;)

men båten har litt problemer med å dra opp i plan når jeg har tilta motoren opp men når motoren ikke er så tilta opp drar den opp i plan på 1-2-3 ;)

7447951[/snapback]

 

Hvilken fart gjør den? :)

Lenke til kommentar

jeg har ikke testa mot gps men tror den gjør rundt 23 det er hva vi målte med båt ved siden av men det var på ferskvann. den forige eieren sa at han har målt opptil 25 men men ekke sikkert det er sant :hmm:

det er få 10fotere som gjør 25knop eller mer når de har 9,9(15)hk!

Endret av jorgenre
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg hadde gh 11 før. Det er en konge båt. Så den anbefaler jeg. Hold deg unna Summer Fun og de båtene der. De er stygge og har drit dårlige sjøegenskaper, med en gang det kommer litt bølger får du skikkelig vondt i ræven. sea craften skal være veldig bra, men den har jeg ikke kjørt enda. men se etter en yamarin 4210, den går ikke så enormt fort, men den ser utrolig bra ut og sjøegenskapene er på topp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...