Sigmund_Freud Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det Dvergiske Kaffebord: Du må altså huske å "fylle på" med tørris annenhver dag? Har du noen bilder eller en forklaring hvordan dette ser ut i PCen din? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Nei, hvis du skal bruke tørris til å kjøle ned pcn må du fylle på veldig odte! Snakk om minutter mellom hver gang? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Det Dvergiske Kaffebord: Du må altså huske å "fylle på" med tørris annenhver dag? Har du noen bilder eller en forklaring hvordan dette ser ut i PCen din? 7409430[/snapback] Dette blir litt OT, men jeg har skrevet en guide rundt emnet her Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Å bruke tørris som permanent kjøling til pc'en kan man bare glemme... 1 for dyrt 2 ødelegger pc'en relativt raskt... Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Er vel også 18år grense på salg. Samt at tror du må grunnlag for å kjøpe siden det er ganske farlig i visse situasjoner. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvorfor der? Blir ikke det litt diskriminering? Fordi jeg ser ut som en terrorist skal de nekte meg, men kommer det en helnorsk kar inn så kan han kjøpe? 6601098[/snapback] Har lest en del på Freakforum. Der nevnes det ofte at enkelte bedrifter nekter å selge unge folk kjemikalier som man kan lage "bomber" av, som f.eks salpeter. Dettte gjelder ganske sikkert også tørris. Veit ikke om det er noen lov som gir de rett til å ikke slge/selge det til forskjellige personer, men det hjelper lite hvis de ikke er villige... 6603154[/snapback] Står ikke enhver bedrift helt fritt til å selge varer til akkurat hvem de selv ønsker? 6603485[/snapback] Nei, vi har han lov som sier noe om man ikke kan på vilkårlig grunnlag nekte folk å kjøpe produkter. En butikkeier kan ikke bare finne på å si til en fyr at man ikke får kjøpe et produkt uten å ha en begrunnelse. Her har det faktisk blitt begått en del lovbrudd fra butikkenes side, trolig uten at de vet det, da de har nektet ungdomsskoleelever å handle i butikker og lignende. Dette mente rettslærelæreren vår at ikke var lovlig. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Er vel også 18år grense på salg. Samt at tror du må grunnlag for å kjøpe siden det er ganske farlig i visse situasjoner. 7434607[/snapback] Tviler jeg på. Jeg har aldri hørt om noe slikt iallefall. Lenke til kommentar
Livert Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Bli kjent med noen som studerer fysikk eller kjemi på Blindern, der er det tilnærmet fri tilgang på tørris Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Bli kjent med noen som studerer fysikk eller kjemi på Blindern, der er det tilnærmet fri tilgang på tørris 7475488[/snapback] LN2 også? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) [slettet] Endret 7. oktober 2014 av kyrsjo Lenke til kommentar
Livert Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Bli kjent med noen som studerer fysikk eller kjemi på Blindern, der er det tilnærmet fri tilgang på tørris 7475488[/snapback] LN2 også? 7477851[/snapback] Hvis du mener flytende Nitrogen, så tror jeg ikke tilgangen er like fri Men hvis du studerer der, og har et formål med bruken, så får du nok så det holder Lenke til kommentar
varmit Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg har fri tilgang på gratis flytende nitrogen Men den er så kald at den gjør ting meget sprøe, så de brister fort. Men en varmepute med flytende nitrogen er jo stas det! Lenke til kommentar
dr_slenderman Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 http://www.break.com...ice_bottle.html Den der så passe genial ut. Så da er spørsmålet, hvor man får kjøpt tørris, og hva prisen eventuelt vil være? du kan lage tøris med en co2 bransluker Lenke til kommentar
Mikaelmikael Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Pappaen min jobber på slakteriet i brønnøysund, de har tørris som jeg får hvis jeg spørr, tror det er noe med 20kr kiloet, det er nortura som eier slakteriet Lenke til kommentar
Gunshark Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 No skal vi ikke snakk om bombe og aldersgrense vi skal snakk om hvor du får tak i tørris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå