LooneyTune Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 finnes det en erstatning av Photoshop eller Dreamweaver til linux? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 "Erstatning" av photoshop = feks. Gimp "Erstatning" av dreamweaver = feks. Bluefish Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Finnes det ikke kraftigere programmer? Går det an å kjøre photoshop og Dreamweaver med wine? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Photoshop = gimpshop , gimp Dreamweaver = bluefish , NVU , Quanta sjekk ut denne linken http://www.linuxguiden.no/index.php/Liste_...ttsideutvikling Endret 31. juli 2006 av ogger Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Finnes det ikke kraftigere programmer? Hva mener du med det? Bitmap: GIMP Krita Pixel Vector: Inkscape Xara DTP: Scribus All-round: ImageMagick Web: En hvilken som helst teksteditor. Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvis han skal ha noe ala Dreamweaver så er ikke en hvilken som helst teksteditor veien å gå, olear. Da vil han ha noe som basserer seg på grafisk arbeid, ikke å skrive kodene selv. Nvu er et godt alternativ til dette. Det er gratis også er det et gennerelt bra program også. Har brukt det selv også. Fungerer bra både i Windows og Linux, men når jeg bruker Windows bruker jeg allikevel helst Dreamweaver. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Web:En hvilken som helst teksteditor. som olear sier kan man bare bruke en vanlig teksteditor Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvis han skal ha noe ala Dreamweaver så er ikke en hvilken som helst teksteditor veien å gå, olear. Da vil han ha noe som basserer seg på grafisk arbeid, ikke å skrive kodene selv. På web er alltid teksteditor veien å gå, men så klart hvis han absolutt må ha WYSIWYG så finnes det sikker alternativer i Linux også. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 hva er forskjellen på gimpshop og gimp? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Forskjellen er at Gimpshop har eit UI som er laga for å likne Photoshop. Lenke til kommentar
wiley Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Finnes det ikke kraftigere programmer?Går det an å kjøre photoshop og Dreamweaver med wine? 6587988[/snapback] Hvilke funksjoner er det du ikke finner i Gimp? Den eneste mangelen jeg finner ved Gimp er at det mangler støtte for bildeformater med mer enn 8 bits per fargekanal. Det finnes suksesshistorier på internett fra folk som har klart å kjøre photoshop i wine, men jeg vet ikke om det er noe å satse på. Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg synes ikke det var noen foskjeller på GimpShop og Gimp egentlig. Lenke til kommentar
wiley Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg synes ikke det var noen foskjeller på GimpShop og Gimp egentlig. 6591099[/snapback] Ett eksempel: For å komme fram til Auto levels i photoshop går man på Image > Adjustments > Auto levels. For å komme fram til Auto levels i gimp går man på Layers > Colors > Levels... > Auto... I gimpshop er gimp modifisert slik at det skal bli lettere å finne fram for folk som er vant med photoshop og derfor er menylayout og navn forandret en god del. I gimpshop tipper jeg derfor man kommer fram til autolevels ved å følge det øverste eksempelet mitt, men jeg vet ikke om akkurat dette eksempelet stemmer fordi jeg aldri har prøvd gimpshop. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Og i Gimpshop er vel alt samla i eitt vindauge med palettar, medan det i Gimp er fleire ulike vindauge. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Og i Gimpshop er vel alt samla i eitt vindauge med palettar, medan det i Gimp er fleire ulike vindauge. 6591151[/snapback] Nei, det er ikke "single window" i Gimpshop heller, men jeg tror menyene og slikt skal være lettere satt opp for de som er vant til Photoshop. Endret 31. juli 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Ser no ut som det er slik i Windows, men kan vere det er annleis i Linux? Kan godt vere eg tek feil, då eg ikkje har prøvd det sjølv i nokon av operativsystema. Edit: Lasta det akkurat ned til Windows, og ein kan under installasjonen velge om ein vil ha det i eitt vindauge eller ikkje. Endret 31. juli 2006 av incanus Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Søkte litt på det, og det virker som det ihvertfall er en plugin for Windows, som de kanskje har implementert i Gimpshop for Windows nå i det senere. Lenke til kommentar
wil Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Skal se litt på installasjonen igjen om jeg får tid i kveld. Når jeg installerte den på laptopen så gikk jeg bare fort igjennom installasjonen, sånn at jeg fikk den opp, og når jeg gikk inni GimpShop etterpå, så, så det ikke så veldig likt ut som i Photoshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå