trondbue Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Var borte hos en venn i dag å skule linke litt med den nye pcen min (med gammel harddisk). Men før vi fikk begynt låste pcen min seg og jeg startet på nytt. Da kunne den ikke finne system disken. Etter som dette er en ibm 10gb i 60gxp serien tenkte jeg hva som var i ferd med å skje! Etter å ha prøvd meg mye frem fikk jeg den til å skjønne at det var en disk der. Men da kunne den selvfølgelig ikke boote fra den. Derfor tenkte jeg å formatere den dette tok over 2 timer på 10gb grunnen til det var selvfølgelig en haug av ødelagte sektorer som den prøvde å rette opp. For å skjekke om den hadde rettet på disse satte jeg den til en formatering til men da prøvde den å rette på de samme sektorene som første gang derfor gadd jeg ikke å fulføre den. Spørsmålet mitt er derfor, er det diken som har tatt kvelden? Disken er en: IBM Deskstar 10GB 60GXP harddisk som jeg kjøpte for ca 1 år siden på pcutstyr.no hva kan jeg gjøre?? Hilsen Trond Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Gå her: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dow...ownload.htm#DFT Bruk den. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Klarer rett og slett ikke å dy meg, og må melde; "Welcome to the club"! Håper du rakk å ta en backup? Det gjorde ikke jeg :sad: [ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-10-20 01:15 ] Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Takk!!! Jeg bygde meg ny pc for ca 4 dager siden og satte inn den gammle ibmen til os og en gammel fijutsu til alt annet dill. Ble overrasket over hvor stille det ble med ibmen. Men i dag når problemet kom begynte den å lage en merkelig klikke lyd. Grunnen til at disken antageligvis er gått er vel at den ble veldig varm. Hadde en kabinett temperatur på nesten 50 grader enkelte ganger!!!!! Så da blir det en gammel 6GB fijutsi harddisk på meg mens jeg venter på en ny en. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Hm, klikke-lyden fra IBM kan jeg utenat, nå. Fikk en i retur, som angivelig var i orden. Men klikkklikkklikk, pause, klikklikklkikk, ble resultatet da den igjen ble satt på plass i maskinen. For min del, kan jeg tenke meg bedre "musikk" fra en harddisk. Man kan stort sett mene hva man vil, hvor man vil, og i mine øyne er enhver "gammel" type IBM-disk bedre egnet som dørstoppere! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hadde maskinen på om natten da den lastet ned men så begynte hardisken å lage de høyfrekvente skrikene som den ofte gjør men denne gangen våknet eg forbanna og smelte til pc'n og maskinen slo seg av. Dagen etterpå slo eg pc'n på og alt så fint ut helt til eg skulle spille eller starte programer. de ville ikke funke og hardisken lager nå lyder som om det er sand inni. Det er vel ikke lenge til den dør pga av min mishandling. :sad: Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Fikk opp dette da jeg kjørte det ibm disk programet: Failure code: 0x70 - Defective Device. Antar da at disken er gåend. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. oktober 2002 Del Skrevet 23. oktober 2002 Quote: trondbue skrev (2002-10-20 22:50):Fikk opp dette da jeg kjørte det ibm disk programet: Failure code: 0x70 - Defective Device.Antar da at disken er gåend. 0x70 - Corrupted Sector. A general hard disk drive problem was detected. You can run the "Erase Disk" utility. If a subsequent test fails again, the drive is defective and should be replaced. :wink: Google og Copernic Agent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå