RamGuy Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Vi har Telenor Online ADSL internett... Da bruker vi en ADSL modem boks, det står IDSN bak på den men... Vi fikk den fra Telenor for 6år siden ca da vi fikk ADSL'en, vi bruker ADSL Pluss (3500kb/s) Også har vi IP/Bredbånds-telefoni fra Telio... Så da fikk vi en router boks som vi bruker... En Linksys Supra 2100... Også for å få alt trådløst så har vi en Linksys WRT54G... Og da dukker problemene opp... Selvom om de andre i familien ikke merker det... Jeg syntes selve internetten over lang tid, om vi så bare har brukt ADSL boksen eller ikke har vært nokså treigt og ustabilt... Kan dette ha noe med ADSL modemet å gjøre? Kan man forvente at et 6år gammalt boks takkler dagens ADSL Pluss fra Telenor? Eller burde denne eventuelt byttes ut med noe litt nyere? Også er det et kjempe problem, denna SPA2100 boksen fra Telio har bare en PC-utgang og er ikke trådløst... Derfor skaffet vi en Linksys WRT54G router... SPA2100 i seg selv er ikke mye å skryte av... Men jeg merker hvertfall store problemer ved bruk av både SPA2100 og WRT54G... For det første går det ikke ann å åpne DMZ eller porter på routern til meg, sålenge det er to routere... Det stopper et sted i mellom liksom... Dessuten når jeg bruker begge, så formelig detter nettet ut vært 5min hvis jeg kjører utorrent. Og det klikker ganske ofte når jeg bruker MSN også... For meg er det et ganskse stort problem... Fordi jeg skulle helst hatt DMZ åpnet på min IP, sålenge jeg bruker BearShare, utorrent, og diverse online spill... Og at selv MSN klikker er utrolig irriterende... Også har jeg hørt at man aldri skal bruke mer en 1 router i et system... Kan kanskje problemene har noe med den sammenhengen... Også blir jeg tvunget til å bruke trådløst, selvom jeg sitter i rommet vedsiden av boksene... Ca 3meter i fra gjennom veggen. Jeg vil mye heller bruke kabel... Kan ikke noen fortelle dem at det er mye bedre... Men mamma og jan merker det jo ikke, fordi de bruker bare nettet til ordinær surfing og sånt... Og blir sur på meg når jeg får nettet til å dette ut... Så hva kan løsningen på dissa problemene være? Jeg tenkte at kanskje en Billion BIPAC-7500G kunne være løsningen... Men er kanskje en litt dyr løsning... Kan noen please prøve å finne en løsning på problemene... Og fortelle mamma og jan at jeg burde kunne bruke kabel, hvertfall sålenge distansen er så kort... Og at kabel er mye bedre enn trådløst Endret 31. juli 2006 av RamGuy Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Vi har Telenor Online ADSL internett... hva med å kaste alle bokser og kjøpe enhet, som klarer alt ?: ADSL modem, Router, VoIP..... som eksempelvis: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314878 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Vi har Telenor Online ADSL internett... hva med å kaste alle bokser og kjøpe enhet, som klarer alt ?: ADSL modem, Router, VoIP..... som eksempelvis: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314878 6587821[/snapback] Ja det er det jeg tenkte da... Men klarer ikke en: Billion BIPAC-7500G alt da? Klart at tilogmed Billionen koster litt mye syntes jeg Men klart det er jo kanskje vært pengene... Er den SMC bra da? Hva må boksen ha for å være all in one liksom? ADSL, Trådløst og hva heter IP-funksjonen/inngangen? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Har spurt Telio og Telenor... Og en SMC7908VOWBRB skulle funke bra til både Onlne ADSL Pluss og IP-telefoni fra Telio i hvertfall... Så var det bare det om boksen i seg selv er noe særlig bra da.. Noen som vet noe? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Ja det er det jeg tenkte da...Men klarer ikke en: Billion BIPAC-7500G alt da? Klart at tilogmed Billionen koster litt mye syntes jeg Men klart det er jo kanskje vært pengene... Er den SMC bra da? Hva må boksen ha for å være all in one liksom? ADSL, Trådløst og hva heter IP-funksjonen/inngangen? 6587958[/snapback] den jeg nevnte, har i tillegg VoIP (IP telefoni). vet ikke om den SMC er bra, men ser at den har fått "5" i ITPro..... Endret 7. august 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Du kan ikke bruke eget utstyr mot Telio. Du må bruke Sipuraen. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 var det noen som fikk denne boksen til å fungere mot Telio? Har en IP telefoni leverandør som har samme policy som Telio, dvs at de ikke gir ut verdier... MEN for å bruke Softphone så har man jo fått brukernavn, passord & SIP servernavn. Vil det ikke da fungere å plotte dette inn i SMC boksen og så koble til et telefonapparat så success? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå