Evil-Duck Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg har en ImageQuest Q910 som har begynt å komme noen streker over skjermen på har hatt skjermen siden 2002 uten å hat noen problemer. å dermed har jeg ingen garanti heller. noen som har hat lignende problem som har funet en løsning ? Håper på gode svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Om problemet ikke gir seg om du kobler ut strømkabelen fra skjermen i 20 min, og problemet vises på en annen pc, så er den nok dårlig. Har du sjekket at du ikke har garanti? Selv om butikker gjerne gir 2-3 år, så får du automatisk 5 år om varen er ment for å vare lengre enn 2-3 år. Verdt å høre med butikken. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Nei garanti var det ikke mulghet for men kunne sende inn skjeremen for reprasjon for 1000 kr . har testet skjermen på andre PCen og strekene er der og . jeg har ikke råd til å kjøpe ny skjerm helder Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Det ser ut som strekene forsvant når jeg skrudde den fra 85 hertz til 60 hertz 60 hertz er ikke optimalt men for vel bare holde til jeg får råd til ny skjerm Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Fint du fant en løsning på det; da ville jeg bare holdt ut med skjermen inntill videre. Går ut ifra at det er en CRT skjerm, og ikke LCD skjerm..? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Det DER hørtes ut som et problem JEG hadde faktisk, og det var relatert til skjermkortet som holdt på å ryke (tok flere måneder, om ikke nesten 2 år, før jeg la inn FEAR og kortet sa MØØØØØ). Snakker du om "rolling lines", slags støylinjer som ruller fram/tilbake/opp/ned, veldig tydelig på f.eks. lyse bakgrunner eller veldig mørke spill med få detaljer i mørket? Hvis strekene er stille/statiske/uten bevegelser, kan jeg ikke hjelpe Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Det DER hørtes ut som et problem JEG hadde faktisk, og det var relatert til skjermkortet som holdt på å ryke (tok flere måneder, om ikke nesten 2 år, før jeg la inn FEAR og kortet sa MØØØØØ). Snakker du om "rolling lines", slags støylinjer som ruller fram/tilbake/opp/ned, veldig tydelig på f.eks. lyse bakgrunner eller veldig mørke spill med få detaljer i mørket? Hvis strekene er stille/statiske/uten bevegelser, kan jeg ikke hjelpe 6592669[/snapback] Når jeg sette skjermen til 85 hertz så er det en haug med litt utydlige men likevel godt synlige streker som står helt stille til venstre på skjermen. skjermkorte er et helt nytt MSI Nvidia 7900GT. det er CRT skjerm. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Buer strekene gradvis? Skjermmenyen har trolig MOIRÉ justering, mulig det vil hjelpe å justere dette. Høres nasty ut, hadde det vært støy pga. skjermkort, kabel, strøm eller liknende hadde linjene gått horisontalt og helt klart beveget seg (enten raskt eller sent). Det du KAN gjøre, er å laste ned PowerStrip. http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm --> http://entechtaiwan.net/files/pstrip.exe Programmet tillater deg å endre Hz, og det kan hende du finner en mellomverdi som er fungerende. 72/75Hz f.eks. ALT er bedre enn 60Hz Du kan også forsøke å veldig forsiktig endre horisontale kHz. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 strekene komme igjen når det er 75 hertz eller høyere men alt under går Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 når jeg ser på et helt svart bilde så ser jeg strekene på 60 hertz og men jeg for bare klare meg til jeg har fått kjøpt moped Lenke til kommentar
Boye Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Går det stein stokke galt, prøv 800x600 eller kobling til TV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå