Gå til innhold

ImageQuest Q910 streker over skjermen

Evil-Duck

Anbefalte innlegg

Jeg har en ImageQuest Q910 som har begynt å komme noen streker over skjermen på :( har hatt skjermen siden 2002 uten å hat noen problemer. å dermed har jeg ingen garanti heller. noen som har hat lignende problem som har funet en løsning ?

Håper på gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Om problemet ikke gir seg om du kobler ut strømkabelen fra skjermen i 20 min, og problemet vises på en annen pc, så er den nok dårlig.

Har du sjekket at du ikke har garanti?

Selv om butikker gjerne gir 2-3 år, så får du automatisk 5 år om varen er ment for å vare lengre enn 2-3 år.

Verdt å høre med butikken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Fint du fant en løsning på det; da ville jeg bare holdt ut med skjermen inntill videre.

Går ut ifra at det er en CRT skjerm, og ikke LCD skjerm..?

Lenke til kommentar

Det DER hørtes ut som et problem JEG hadde faktisk, og det var relatert til skjermkortet som holdt på å ryke (tok flere måneder, om ikke nesten 2 år, før jeg la inn FEAR og kortet sa MØØØØØ).

Snakker du om "rolling lines", slags støylinjer som ruller fram/tilbake/opp/ned, veldig tydelig på f.eks. lyse bakgrunner eller veldig mørke spill med få detaljer i mørket? Hvis strekene er stille/statiske/uten bevegelser, kan jeg ikke hjelpe :)

Lenke til kommentar
Det DER hørtes ut som et problem JEG hadde faktisk, og det var relatert til skjermkortet som holdt på å ryke (tok flere måneder, om ikke nesten 2 år, før jeg la inn FEAR og kortet sa MØØØØØ).

Snakker du om "rolling lines", slags støylinjer som ruller fram/tilbake/opp/ned, veldig tydelig på f.eks. lyse bakgrunner eller veldig mørke spill med få detaljer i mørket? Hvis strekene er stille/statiske/uten bevegelser, kan jeg ikke hjelpe :)

6592669[/snapback]

Når jeg sette skjermen til 85 hertz så er det en haug med litt utydlige men likevel godt synlige streker som står helt stille til venstre på skjermen. skjermkorte er et helt nytt MSI Nvidia 7900GT.

det er CRT skjerm.

Lenke til kommentar

Buer strekene gradvis? Skjermmenyen har trolig MOIRÉ justering, mulig det vil hjelpe å justere dette. Høres nasty ut, hadde det vært støy pga. skjermkort, kabel, strøm eller liknende hadde linjene gått horisontalt og helt klart beveget seg (enten raskt eller sent).

Det du KAN gjøre, er å laste ned PowerStrip.

http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm -->

http://entechtaiwan.net/files/pstrip.exe

Programmet tillater deg å endre Hz, og det kan hende du finner en mellomverdi som er fungerende. 72/75Hz f.eks. ALT er bedre enn 60Hz :) Du kan også forsøke å veldig forsiktig endre horisontale kHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...