amplitude Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Har observert at hk-produsentene en stund har produsert hovedkort basert på KT400, med USB2,UDMA133,8X AGP, osv. og virker enerådende på SocketA. Jeg ser også at ASUS har et SIS -745 basert hovedkort (A7S333), men ikke med de overnevnte spec. som KT400. På SIS sine hjemmesider viser de derimot frem ferdige chipsett av typen SIS-746 som har alle faciliteter som KT400. Men på hovedkortprodusentenes hjemmesider er ikke SIS-746 chipsettet nevnt med et ord. Vet dere om det i hele tatt vil komme et SIS-746 basert hovedkort i nær fremtid ? [ Denne Melding var redigert av: amplitude på 2002-10-20 13:00 ] Lenke til kommentar
Danny Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 sis korta har ikke vært så populære på amd siden ikke spør meg hvorfor,ganske de er ytelsemessig dårligere,uansett vent heller på nforce2 korta de kommer til å rule. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Noen som vet når Nforce 2 hovedkortene dukker opp? *venter* Lenke til kommentar
Magic Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Kjøp SiS. Jeg har et MSI 745 Ultra kort og det rokker. Kjører på 185mhz fsb helt dønn stabilt uten å modifisere kortet. Kan love deg at der bedre ytelse enn KT400kortene. Uansett, MSI kommer med et MSI746FX Ultra kort (Tror det var det skal hete). Jeg gleder meg som en unge! :smile: Lenke til kommentar
amplitude Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 En av årsakene til at jeg denne gang ønsker å bruke SIS-chipsett er videoredigering med Matrox RTX100. Matrox anbefaler kun SIS og AMD i disse løsningene. (gjelder socketA). Se hva Matrox skriver om VIA-chipsettet på sine hjemmesider: VIA chipsets for Intel and AMD processors are not recommended for use with a Matrox RT.X system because they do not work well when performing realtime DV output, or when editing or playing back Timelines that contain complex effects, such as particle and blur effects. These chipsets have all demonstrated a PCI bandwidth limitation when reading from host memory (RAM). This is seen when heavy PCI bandwidth (such as for video, graphics, and effects) is required by several PCI devices at the same time. Derfor! Lenke til kommentar
amplitude Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Fint å høre at MSI har et SIS-746 kort på gang. Tror jeg venter på dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå