Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys Wireless-G 54Mbps broadband router problem

Anbefalte innlegg

Heisann,

Er det noen som vet om det er mulig å få IP adressen som routeren deler ut til manskinen min til å være den samme hele tiden. Har prøvd mye forskjellig, men den forandres i ny og ne uansett.

Under setup kan jeg max sette client lease time til 9999 minutter. Noen hjelp å få?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må du gjøre så vidt jeg vet på hver klient (stasjonær, bærbar, Xbox osv). Sett en fast IP-adresse der. Under TCP/IP-instillinger på Egenskaper på det gjeldende nettverkskortet på hver maskin, plotter du inn den IP-adressen du vil ha fast, samt subnett-maske (kommer automatisk), ruterens IP-adresse (gateway) og DNS-servere du får fra din ISP. DNS ser du under Status-vinduet til Linksys-konfigureringen.

Lenke til kommentar

Hvis han har en Linksys-ruter er alt korrekt unntatt selve IP-adressen på klientene. De slutter på 100-serien som default, og første tilgjengelige IP-adresse er 192.168.1.101.

Altså:

IPA: 192.168.1.104 (eller 101, 102, 103, 105 osv, hva du selv velger)

NVM: 255.255.255.0

SGW:192.168.1.1

DNS: 192.168.1.1

Husk da på å ikke tildele samme IP-adresse til flere klienter.

Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv

ja man må sette statisk ip på pc'n

men det som er litt nice er wrt300n, den har dhcp reservation. slik at man kan legge inn ipadresser og mac og bestemme ip adressen til en bestemt pc. ;)post-37241-1154466201_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...