knegg Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 kva har det å seie om kor månge kjerner man har på prossesoren? er det stor forskjell frå ein til 2? har hørt det kjører meir stabilt men eg vætj ka fordeler har en prossesor med 2-4 kjerner? en en som har ein?? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) En CPU med to kjerner er teoretisk dobbelt så rask som en CPU med bare én kjerne. Tenk deg en bil, med to motorer, eller fler. Fordelen med en flerkjernet prosessor er at du kan drive med mange forskjellige applikasjoner uten at du merker at noe henger eller at det går treigt. Endret 30. juli 2006 av Pels Lenke til kommentar
knegg Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 eg har no trøkt CTRL+ALT+DELETE men eg har alltids huska å sett berre et vindu for logg av CPU. merkligt.... men på enhetsbehandling finne en prossesor der står: -prossesor Intel® Pentium® 4 CPU 3.40GHz Intel® Pentium® 4 CPU 3.40GHz so dvs at del lissom e delt i to? (dårli spørsmål ) men takk for svare du! no skjønne eg det bedre Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Du har en Intel Pentium 4 (som bare har en kjerne), men den har Hyper Threading. Det vil si at den "lurer" Windows og sier at det finnes to prosessorer. Flere tråder kan kjøres samtidig/parallelt og dette fører til bedre ytelse. Man kan lese litt mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyper-threading Endret 30. juli 2006 av Pels Lenke til kommentar
knegg Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 herregud..trudde nåken tima eg hadde 2 kjerners.. mem men.. windows ekje allti te å stole på. men 3,4 GHz e no bra på enkjerners vil no eg sei Lenke til kommentar
knegg Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 men koffor er det sånn? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Hyper-threading, officially called Hyper-Threading Technology (HTT), is Intel's trademark for their implementation of the simultaneous multithreading technology on the Pentium 4 microarchitecture. It is basically a more advanced form of Super-threading that debuted on the Intel Xeon processors and was later added to Pentium 4 processors. The technology improves processor performance under certain workloads by providing useful work for execution units that would otherwise be idle, for example during a cache miss. Det er altså for å øke ytelsen på prosessoren, ved at den kan gjøre flere ting samtidig. Windows tror du har 2 kjerner slik at det blir enklere å fordele arbeidet som om det er en dobbelkjerneprosessor istedet for at Intel skulle ha programmert spesielle drivere/programvare som du må installere for å dra nytte av Hyper-Threading-teknologien. Except for its performance implications, this innovation is transparent to operating systems and programs. All that is required to take advantage of Hyper-Threading is symmetric multiprocessing (SMP) support in the operating system, as the logical processors appear as standard separate processors. Endret 1. august 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå