zn00ker Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Jeg har brukt WinXP Pro (norsk) i halvt år snart og må si at jeg har vært veldig førnøyd med stabiliteten, ytelsen osv. Så her om dagen så bare måtte jeg formatere og fant ikke WinXP. Installerte da Win2k Pro og må si jeg er litt overraska over forskjellen på stabiliteten. Med Win2k så henger explorer seg, enkelte mapper svarer ikke når jeg skal slette ting, KaZaa slutter også å svare enkelte ganger osv osv. Dette er en OEM utgave (engelsk versjon) som fadern kom med etter en ferie rundt om i Europa. WinXP Pro som jeg har er norsk og er en retail versjon. Hva kan være årsaken(e) til at det er så masse problemer med Win2k?? Og OEM har ikke det no med hvilken hardware man har?? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Ta og sjekk hd produsentens hjemmeside og last ned deres eget formateringsverktøy. sikkert noe dritt igjen fra en hemmelig sektor som ikke du ser. Compaq hadde jo biiosen på hd så hvorfor ikke. Det er det beste jeg kan gjette meg til. Prøv også og kjør fdisk. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Har du brukt den w2k pro plata før? Virka OS'et bedre da? Er OS'et brent? Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 19. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2002 Admin`c FDisk støtter jo FAT32, men jeg bruker NTFS. Lasse Ja, jeg har brukt den Win2k CD`n før og det uten problemer. Som nevnt tidligere er Win2k`n kjøpt i Europa et sted (sikkert i England), så det er orginal CD. Jeg får igjen WinXP imorra så det er ikke no som må fikses, men jeg er bare litt nysgjerrig. Syns bare det er så rart. _________________ Forumet beste side finner du her. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-19 23:25 ] Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. oktober 2002 Del Skrevet 19. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-19 23:09, skrev Admin'c:Compaq hadde jo biiosen på hd så hvorfor ikke. Feil. STYRINGSPROGRAMMET for bios'en lå på hd'en på eldre Compaq'er. Selve biosen lå på en chip som med alle andre PC'er. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Har du sp3 til win2k. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Win2k har jeg SP3 ja, men jeg har ikke SP1 til Winxp. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 00:52, skrev covah:STYRINGSPROGRAMMET for bios'en lå på hd'en på eldre Compaq'er. Selve biosen lå på en chip som med alle andre PC'er. Det stemmer det, og GUIen på dette styreprogrammet er prikklik Windows 3.11 sin, om det ikke var en direkte "rip" av denne. Litt drit hvis man skulle bytte ut HDen på denne...finnes det en Recovery CD som legger inn dette? Mener også å huske at Packard Bell på sine eldre PCer la inn en såkalt "Tatoo" på disken, slik at ved diskbytte måtte man tatooe på nytt for å kunne gjenopprette systemet. Og nå har jo HP på de nye Pavilion-PCene sine lagt Recovery-programmet og alle dataene dens på en egen skjult partisjon på disken. Også her litt drit om man vil bytte til en ny disk... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hmm , forskjeller ute og går ja. Hev selv ut Xp i går (var drit lei) til fordel for 2000 med sp3, og livet leker nå.. Utrolig deilig med format c: og e: og alt er "ferskt" og fint.. :grin: Topic: en av grunnene til at jeg hev ut xp var ustabilitet, har kjørt litt sandra og spilling og liknende på 2000 nå. har ikke hatt noen blåskjermer som jeg gjerne fikk med xp (uten sp1)! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Det er merkelig da at de forskjellige OS funker forskjellig fra PC til PC. Bare jeg får kjøpt meg litt flere deler til PC`n min nå så har jeg nok til å mekke en til hvor jeg skal teste ut Linux. Det gleder jeg meg til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå