Marzo Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har en del Dv opptak på maskinen. Over hundre gigabyte faktisk, som jeg kunne tenkt meg å komprimert for å ta opp betydelig mindre diskplass. Har Pinnacle Studio 10 som jeg har prøvd å koprimere med, men ser ikke ut til at jeg får til balansen mellom plass størrelse og kvaliteten. Hadde en test nå hvor jeg pakket sammen 15min til 500mb, og kvaliteten ble nesten helt ubrukelig. Hvordan kan det ha seg at vi ser hele spillefilmer på 700mb? Kan noen komme med tips til hvilke innstillinger jeg er ute etter, eller hvilke metoder jeg bør bruke? På forhånd takk Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hva skjer om 10 år når du har 100 terrabyt HD plass og sitter på komprimert verdifull familie filmer. Som du husket var mye bedre på DV tapene? En DV tape koster ikke stort. Jeg ville kjørt ut orginaler til Tape og så lagret komprimerte versjoner. Eller brent ut DVDer og lagret dem i hylla de. Men for gudsskyld ikke kast orginal opptak....de kan bli gull verdt for deg engang i fremtiden. Invester i de få hundrelappene det tar å kjøpe 10 - 15 taper. Btw, de DVD filmene på 700 mb er komprimert med Xvid eller Divx codec. AKIRA Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Det er ikke snakk om opptak av så seriøse hendelser. Jeg har bare ikke hatt hjerte til å slette dem. Eier ikke et DV kamera selv, så har ikke muligheten til å lagre på tape. Har redigert en del filmer for andre (skole etc), og lånt utstyr. Opptakene er forskjellige kameravinkler osv.. Vil bare samle på dem i brukelig komprimert kvalitet. Har selvfølgelig resultatet på en DVD Plate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå