MasterOfDisaster Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 er det slik at man må være 19 for å øvelseskjøre minibuss?(2 år før du kan ta lappen)takk for alle eventuelle svar Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Ja, du må være 19 år for å øvelseskjøre i klasse D1. Husk også at den som skal lære deg opp må ha hatt førerrett for denne klassen i minst 5 år sammenhengende. Kjører dere på privat lukket område trenger ikke den som lærer deg opp å sitte inne i bussen. Det holder med at han/hun har øyekontakt, og kan instruere deg på den måten. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Takker for info;) Lenke til kommentar
palh Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Ja, du må være 19 år for å øvelseskjøre i klasse D1.Husk også at den som skal lære deg opp må ha hatt førerrett for denne klassen i minst 5 år sammenhengende. Kjører dere på privat lukket område trenger ikke den som lærer deg opp å sitte inne i bussen. Det holder med at han/hun har øyekontakt, og kan instruere deg på den måten. 6589023[/snapback] Man må ha hatt lappen sammenhengende i 5 år og være over 25. Vegtrafikkloven Dette med å ha øyekontakt på lukket område er heller tvilsomt. I loven står det at det skal være ledsager i vognen. Dette gjelder all øvelseskjøring. Endret 31. juli 2006 av palh Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 På avsperra område eller øvingsbane er det lov å øvingskjøre når den som er med deg har visuell kontakt og kan instruere deg. Fra vegvesenet.no. Dette gjelder alle klasser, til og med B og tunge klasser som D1. Ikke svar hvis du ikke vet helt sikkert please... Lenke til kommentar
palh Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 (endret) På avsperra område eller øvingsbane er det lov å øvingskjøre når den som er med deg har visuell kontakt og kan instruere deg. Fra vegvesenet.no. Dette gjelder alle klasser, til og med B og tunge klasser som D1. Ikke svar hvis du ikke vet helt sikkert please... 6597118[/snapback] Når du henviser til vegvesenet.no (som er forresten er parkert hos et NorOnline) hadde det vært greit om du gir oss link til det du henviser til. Jeg kom bare med min tolkning av loven jeg . Der det står svart på hvitt at det skal være ledsager i vognen, men dersom du har funnet annen informasjon hos www.vegvesen.no skal jeg ikke protestere dersom du legger inn link. Endret 16. august 2006 av palh Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 På avsperra område eller øvingsbane er det lov å øvingskjøre når den som er med deg har visuell kontakt og kan instruere deg. Fra vegvesenet.no. Dette gjelder alle klasser, til og med B og tunge klasser som D1. Ikke svar hvis du ikke vet helt sikkert please... 6597118[/snapback] Når du henviser til vegvesenet.no (som er forresten er parkert hos et NorOnline) hadde det vært greit om du gir oss link til det du henviser til. Jeg kom bare med min tolkning av loven jeg . Der det står svart på hvitt at det skal være ledsager i vognen, men dersom du har funnet annen informasjon hos www.vegvesen.no skal jeg ikke protestere dersom du legger inn link. 6688577[/snapback] Værsågod: http://www.vegvesen.no/forerkort/ovingskjo...ungeklasser.stm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå