Fabben Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Har satt opp mitt nye vannkjølesystem. Har bare et problem, oppstart av pc fungerer ikke. Når jeg trykker den på, skrur den seg fort av igjenn etter 2-3 sekunder. Men ikke noe lyd kommer som om man skal skru på uten noe som helst kjøling på cpu. Noen som vet hva jeg skal gjøre nå? Takk for all hjelp. Endret 31. juli 2006 av Fabben Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg ville gått over alle koblinger for å sjekke at ingenting har løsnet underveis i oppkoblingen. Og litt mer info hadde vært kjekt: hvilken pumpe, har du fylt vann, er det lekkasjetestet++... Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Kan jo være det problemet noen har med at du "MÅ" ha cpu vifte så det kan vell og undersøkes? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Høres ut som maskinen ikke får noe rpm signal inn på cpu viftekontakta på hovedkortet. Du har jo akkurat montert vannkjøling, og da bruker du vanligvis ikke den kontakta lenger. Noen hovedkort har dette som sikkerhet at de vil ikke boote eller skrur seg av etter kort tid for å hindre skade på prosessor. Jeg tror det er dette. Hvis pumpa di ikke har en rpm ledning som du kan stappe i kontakta, noe som mange pumper har. Hvis den ikke har det, må du inn i bios og skru av denne sikkerhetsfunksjonen. Hvis det dermed ikke går an å skru av dette, så må du jo bare koble ei vifte inn der slik at du lurer pcn. Det kan også være en annen grunn, det er at cpuen din blir for varm. Altså, det kan hende du har montert cpu blokka litt løst eller feil, slik at den ikke har skikkelig kontakt med cpuen. Hvis cpuen din blir for varm, altså over 80 grader ca, så skrur pcen seg av automatisk. Ikke alle pcer gjør dette men de fleste. Så, forsikr deg om at cpuen blir kjølt ned riktig! Lenke til kommentar
Fabben Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Tusen takk for alle svar Men fant ut selv.. måtte bare resete bios'n å gå inn der å rote litt. Så fikk jeg til til slutt. Bra herlig med vannkjøling da. CPU ligger konstant på 29 C. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå