k1ngkong Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Hei. Installerte den nyeste driveren til nvidia, men da jeg spillte dod fikk jeg svarte prikker naar jeg skjøt ect. Jeg leste i forumet paa cg og der var en fyr som hadde samme problemet. Han gidde en link til en driver som ville fikse problemet. Så jeg Installerte nvidia driveren som ikke var "godkjent" av nvidia, Jeg spillte day of defeat i noen dager og hadde stabil fps, etter noen dager fikk jeg 40 fps paa noen maps. Finnes det noen program som kan vise hvor mye fps jeg har i de og de spillene? - Har xfx geforce 7900. Endret 30. juli 2006 av chris10an Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hei.Installerte den nyeste driveren til nvidia, men da jeg spillte dod fikk jeg svarte prikker naar jeg skjøt ect. Jeg leste i forumet paa cg og der var en fyr som hadde samme problemet. Han gidde en link til en driver som ville fikse problemet. Så jeg Installerte nvidia driveren som ikke var "godkjent" av nvidia, Jeg spillte day of defeat i noen dager og hadde stabil fps, etter noen dager fikk jeg 40 fps paa noen maps. Finnes det noen program som kan vise hvor mye fps jeg har i de og de spillene? - Har xfx geforce 7900. 6585230[/snapback] Svar: Fraps Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Grunn til svarte prikker: Sommervarmen Det er ihvertfall mest sannsynlig, da jeg tviler stort på at de svarte prikkene (artifacts som det så fint heter) kommer av en driver. Kjør noe som heter Artifact Tester (google etter det) på hardcore, og sjekk om du får noen artifact score. Før du gjør dette anbefaler jeg deg å laste ned de nyeste WHQL sertfiserte driverne fra nVidia. Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Er en "bugg" paa den nyeste driveren til nvidia som gjør at jeg faar de prikkene, men det løste seg med aa innstallere en eldre versjon av nvidia sine drivere, men den var ikke "godkjent" av nvidia. Så jeg lurer paa om driveren kan ha gjort noe med skjermkortet slik at jeg faar mindre fps. Den sank nemlig fra stabilt paa 60 og ned til 40.. Er ikke saa farlig om jeg ikke faar fikset de svarte prikkene paa day of defeat siden jeg bare spiller det paa lan ect. Er mer bekymret om driveren kan ha gjort noe med skjermkortet mitt. Endret 30. juli 2006 av chris10an Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Er en "bugg" paa den nyeste driveren til nvidia som gjør at jeg faar de prikkene,men det løste seg med aa innstallere en eldre versjon av nvidia sine drivere, men den var ikke "godkjent" av nvidia. Så jeg lurer paa om driveren kan ha gjort noe med skjermkortet slik at jeg faar mindre fps. Den sank nemlig fra stabilt paa 60 og ned til 40.. Er ikke saa farlig om jeg ikke faar fikset de svarte prikkene paa day of defeat siden jeg bare spiller det paa lan ect. Er mer bekymret om driveren kan ha gjort noe med skjermkortet mitt. 6585460[/snapback] Åjah... Åssen driver er dette du har nå? Grunnen til at nVidia slipper ut drivere er jo for å øke ytelsen. Så der har du problemet ditt. De nyeste driverene gir deg bedre ytelse enn de eldre. Nå er jeg spent på hvilken driver du har installert da. Men det er en fordel å ha sertfiserte drivere installert. Dette kan også ha noe å si... Det kan også ha noe med at du har installert\avinstallert drivere i hytt og pine. Riktig driver installasjon prosedyre er: avinstaller gammel driver> restart> installer ny driver. Og, jeg tror ikke drivere kan skade skjermkortet ditt. Eller det er jeg nærmest sikker på. Ingen grunn til panikk der. Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Ja. Har innstallert drivere i hytt og pine for aa faa vekk de prikkene ja, men så vidt jeg husker saa har jeg avinstallert driveren, restarta, innstallert ny og restarta igjen. Uansett var det jo bare 2 av driverene som funket. Det er den nyeste, ?91.31? og 84.43. Lastet ned en god del andre også, men dem funket ikke i lag med pcen tror jeg det stod. Driver versjon jeg brukte var; 84.43 Her er en link; http://download.nvidia.com/Windows/84.43/8...p2k_english.exe Nå bruker jeg den nyeste versjonen ? 91.31 ? Endret 30. juli 2006 av chris10an Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Grunnen til at nVidia slipper ut drivere er jo for å øke ytelsen. 6585555[/snapback] Nvidia slipper ut nye drivere pga. div feilfiksing og støtte for nye GPU'er, ytelsen blir bare en bonus -For mange av driverene er det ikke noen ytelseøkning i det hele tatt. Lenke til kommentar
k1ngkong Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Så lenge ikke all driver innstallasjonen har noen negativ virkning paa pc'en er jeg jo strålende fornøyd Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Ville ha prøvd 91.37 som du finner her. Har testet den ett par dager og funker bra. Endret 30. juli 2006 av Chevelle Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ville ha prøvd 91.37 som du finner her. Har testet den ett par dager og funker bra. 6585792[/snapback] Enig! Denne retter mange feil som 91.31 har! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Grunnen til at nVidia slipper ut drivere er jo for å øke ytelsen. 6585555[/snapback] Nvidia slipper ut nye drivere pga. div feilfiksing og støtte for nye GPU'er, ytelsen blir bare en bonus -For mange av driverene er det ikke noen ytelseøkning i det hele tatt. 6585741[/snapback] Ja... Nå sa jeg det litt kort da.. Men ytelsen blir forbedret også.. (Har testet en god det forskjellige drivere) Men forskjellen er nesten ikke merkbar. Så sant det du sier, det er ikke alle driverne som gir det ytelsesøkning. Men du merker det hvis du går fra 7x.xx til 9x.xx. @Trådstarter: Du bruker 91.31 versjonen nå sier du? Veit du hva? Avinstaller driverne dine, og installer den drivern som er på cdn som fulgte med skjermkortet ditt. Det er den drivern som støtter skjermkortet 10000000%, siden de har lagt ved denne med skjermkortet ditt.. Så denne er garantert en god driver. Jeg anbefaler deg og installere et program som heter Driver Cleaner. Det du gjør er å fjerne valgfrie drivere. Avinstaller driveren fra legg til\fjern først, og se om du finner den her. Programmet rensker nemlig opp i forskjellige filer og sørger for at det ikke blir rot og kaos. Noe som kanskje kan være grunnen til dårlig fps. Jeg har ihvertfall hørt at hvis du skal gjøre en driver avinstallasjon SKIKKELIG bruker du dette programmet. Etterpå installerer du driveren fra cdn. Link til programmet: http://www.drivercleaner.net/ EDIT: Ser mange kom meg i forkjøpet her... Prøv min metode først. Hvis det fungerer utmerket etter litt driver rens, kan du jo installere den aller nyeste driveren etterpå. Endret 30. juli 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå