Gå til innhold

Ny pc til ca. 6-7000kr.

Anbefalte innlegg

Heisann.!

Lenge siden jeg har bygd pc , eller vært spessielt interisert i dette og trenger da litt hjelp av dere når jeg da skal bygge en pc for søsteren min :)

- Pc'n skal brukes for det meste til vanlige internett applikasjoner som surfing , msn og nedlastning , men også til noe musikk og film ( ikke på proft nivå :) ) og muligens noe spilling. Spilling er vel egentelig noe nedprioritert , men gpu bør tåle og ta ei lita runde i normale spill.

- Jeg kan vel legge en prisantydning på 6-7000kr , da vi allerede har skjerm , tastatur , mus , høytalere og OS.

- Pc'n er ikke tenkt overklokket.

- Om det er AMD eller Intel basert spiller egentelig ingen rolle , min magefølelse vil gå for Intel fordi jeg alltid har hatt det , det har alltid vært stabilt og fint for meg og jeg har montert det før. Men kom gjerne med innvendinger iforhold til pris/ytelse og hvorfor jeg skal velge AMD isteden.

- Trenger som sagt ikke skjerm , mus , tastatur og høytalere.

Prisen på 7000kr er en maksimumsverdi , og den kan gjerne strekkes lavere.

Deler jeg da altså trenger er :

Hovedkort m/ Netverkskort og lydkort.

Prosessor

Harddisk

Grafikkort

Ram

Kabinett m. PSU

Billig DVD-brenner

+ Nødvendige kabler ( Sata kabler ? )

Er veldig åpen for forslag her.

Også en ting til , hvilke nettbutikker er til og stole på og flotte og handle i nå om dagen ? Har tidligere erfaringer med komplett og pcutstyr men det har jo kommet så utrolig mange sjapper nå i det siste.

Mvh. og på forhånd takk

Kim.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hallo, hallo!

Tok utgangspunkt i at du ville strekke den lavt, dette var så langt ned jeg klarte strekke det! Et rimelig gunstig oppsett, mitt forslag iallefall!

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=29490.

si ifra om feil eller mangler hvis det er noen! :)

Edit: gjøre tilgjengelig :roll: Evt kan du jo også bytte om rammet til fks:

Kingston ValueRAM DDR2-533 2048 MB (2x1024) til 1356kr hvis du vil ha det enda billigere!

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Har bestilt delene nå , men regner med at orderen er åpen fram til imorgen formiddag , så da kan dere si ifra om det er noe spessielt jeg bør endre på.

Kabinett og strømforsyning kjøper jeg på microplex da det ligger 5min herifra :)

- Hvor kraftig PSU vil jeg trenge ? Det holder vel med 350W ?

- SATA disken bruker vel bare sata som overføring , jeg trenger ikke sata strømkabel også ?

- Er viften på prossesoren montert med kjølepasta ? Eller er dette noe jeg trenger og kjøpe i tilleg ?

Takk for all hjelp folkens :thumbup:

Kim.

post-14876-1154356982_thumb.jpg

Lenke til kommentar

350W kan nok kanskje bli en anelse lite? 400-450 synes jeg er et minimum, kommer an på systemet du kan jo fks sjekke hjemmersiden til skjermkortet og se hvor mye de anbefaler?... Eller hva synes du?

-Selvsagt kommer det jo også ann på PSU'en, "hvis det er snakk om Q-Tec Watt må man nok ha en del mer :p "

-Sata disken kobles både med satakabel "fulgte med i hovedkortpakningen min som også var MSI." og en av ledningene som går ut av strømforsyningen. "det er ikke noen stor sak å se hvordan den skal kobles, er ganske innlysende når du har det foran deg :p "

-Ja det er en slags kjølepasta/pute "kall det hva du vil" på boxed CPU som følger med, med andre ord trengs det ikke kjøpes ekstra. :thumbup:

"BTW jeg tror ikke du trenger de kablene ekstra, Sata og IDE, de fulgte iallefall med i min hovedkort pakning (MSI K9N Neo-F AM2) Det burde de vel strengt talt gjøre med ditt Hovedkort og, eller?"

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...