djplaya Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Heisann.! Lenge siden jeg har bygd pc , eller vært spessielt interisert i dette og trenger da litt hjelp av dere når jeg da skal bygge en pc for søsteren min - Pc'n skal brukes for det meste til vanlige internett applikasjoner som surfing , msn og nedlastning , men også til noe musikk og film ( ikke på proft nivå ) og muligens noe spilling. Spilling er vel egentelig noe nedprioritert , men gpu bør tåle og ta ei lita runde i normale spill. - Jeg kan vel legge en prisantydning på 6-7000kr , da vi allerede har skjerm , tastatur , mus , høytalere og OS. - Pc'n er ikke tenkt overklokket. - Om det er AMD eller Intel basert spiller egentelig ingen rolle , min magefølelse vil gå for Intel fordi jeg alltid har hatt det , det har alltid vært stabilt og fint for meg og jeg har montert det før. Men kom gjerne med innvendinger iforhold til pris/ytelse og hvorfor jeg skal velge AMD isteden. - Trenger som sagt ikke skjerm , mus , tastatur og høytalere. Prisen på 7000kr er en maksimumsverdi , og den kan gjerne strekkes lavere. Deler jeg da altså trenger er : Hovedkort m/ Netverkskort og lydkort. Prosessor Harddisk Grafikkort Ram Kabinett m. PSU Billig DVD-brenner + Nødvendige kabler ( Sata kabler ? ) Er veldig åpen for forslag her. Også en ting til , hvilke nettbutikker er til og stole på og flotte og handle i nå om dagen ? Har tidligere erfaringer med komplett og pcutstyr men det har jo kommet så utrolig mange sjapper nå i det siste. Mvh. og på forhånd takk Kim. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) hallo, hallo! Tok utgangspunkt i at du ville strekke den lavt, dette var så langt ned jeg klarte strekke det! Et rimelig gunstig oppsett, mitt forslag iallefall! https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=29490. si ifra om feil eller mangler hvis det er noen! Edit: gjøre tilgjengelig Evt kan du jo også bytte om rammet til fks: Kingston ValueRAM DDR2-533 2048 MB (2x1024) til 1356kr hvis du vil ha det enda billigere! Endret 30. juli 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hei! Her er et forslag: Forslag Så velger du et kabinett og strømforsyning i tillegg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Her er et forslag: Forslag Så velger du et kabinett og strømforsyning i tillegg. 6585677[/snapback] Dette var et meget bra forslag Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Så flott ut det efikkan! Hvordan er det og montere AMD prosessoren ? Aldri montert det før. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 efikkan sin forslag var sikkelig BAD-ass (positivt ment...) til å være en for bruk av film og nedlastning... og nett surfing seff... go for it! Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Har bestilt delene nå , men regner med at orderen er åpen fram til imorgen formiddag , så da kan dere si ifra om det er noe spessielt jeg bør endre på. Kabinett og strømforsyning kjøper jeg på microplex da det ligger 5min herifra - Hvor kraftig PSU vil jeg trenge ? Det holder vel med 350W ? - SATA disken bruker vel bare sata som overføring , jeg trenger ikke sata strømkabel også ? - Er viften på prossesoren montert med kjølepasta ? Eller er dette noe jeg trenger og kjøpe i tilleg ? Takk for all hjelp folkens Kim. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) 350W kan nok kanskje bli en anelse lite? 400-450 synes jeg er et minimum, kommer an på systemet du kan jo fks sjekke hjemmersiden til skjermkortet og se hvor mye de anbefaler?... Eller hva synes du? -Selvsagt kommer det jo også ann på PSU'en, "hvis det er snakk om Q-Tec Watt må man nok ha en del mer " -Sata disken kobles både med satakabel "fulgte med i hovedkortpakningen min som også var MSI." og en av ledningene som går ut av strømforsyningen. "det er ikke noen stor sak å se hvordan den skal kobles, er ganske innlysende når du har det foran deg " -Ja det er en slags kjølepasta/pute "kall det hva du vil" på boxed CPU som følger med, med andre ord trengs det ikke kjøpes ekstra. "BTW jeg tror ikke du trenger de kablene ekstra, Sata og IDE, de fulgte iallefall med i min hovedkort pakning (MSI K9N Neo-F AM2) Det burde de vel strengt talt gjøre med ditt Hovedkort og, eller?" Endret 31. juli 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Takk for svar ElderScroll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå