Gå til innhold

Hvor mye bråker Aerocool AeroEngine?

Anbefalte innlegg

Har nå vurdert en stund å kjøpe meg nytt kanbinett og vifter. Viftene på grunn av støy og kabinettet fordi jeg vil ha litt forandring :p

Skal kjøpe SilenX vifter fordi jeg har lest mye bra om de. At de blåser mye luft og samtidig er veldig stille.

Håper noen kan bekrefte dette ;)

Når det gjelder kabinett så har jeg da altså vurdert Aerocool AeroEngine. Jeg synes det er tøft og det vet jeg mange andre ikke er enige med meg om :p

Men det store spørsmålet er: Bråker det mye?

Har sett på PcStyling.no og har ikke greid å funnet noe informasjon om hvor mye lyd viftene gir ifra seg. Jeg skal ha den versjonen uten plexiglass på siden og istedet den med 250mm vifte ;)

Hvis noen har hatt erfarlinger med dette kabinettet eller har lest noe mer om det så hadde jeg blitt utrolig glad hvis de kunne dele det her :)

Om jeg kjøper Aeroengine bestemmes fullt og helt av hvor mye de viftene bråker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

# Eingebaute Lüfter:

* Front: 140 mm; 1000 U/min; Leistung: 2,76 W; Luftstrom: 77,44 CM/h; Lautstärke: 26,91 dB(A)

* Rückseite: 120 mm; 1500 U/min; Leistung: 2,76 W; Luftstrom: 100,45 CM/h

Tok det fra denne testen (jeg kan ikke tysk bare så du vet det)

Ville heller gått for et Lian Li da, du kan spare penger med å kjøpe MIST vifter, de er like stille men de drar ikke fult så mye luft. Men de koster 150 kr mindre da :)

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

ajajaj... :(

26,91 dB... Ikjke bra. Er 1000 U/min 1000 RPM? :p

Jeg har utrolig lyst på dette kabinettet, synes det er utrolig tøft... :(

Ok, hvis det bråker såpass mye så er jeg åpen for andre forslag. Liker i grunn både stilfulle og kabinett som Aeroengine. Kunne ha tenkt meg et Lian Li hvis noen kan vise meg noen stilige? ;)

Kan lete litt selv også, men hadde vært fint om noen kan fortelle om sine egne erfaringer med forskjellige Lian Li kabinetter...

Lenke til kommentar

naah, Det var ikke helt min smak... Hvis jeg skal ha et stilfullt kabinett så må det være litt aluminium og slike greier ;)

Men tenkte på en ting... Hvis vi sier at de viftene på Aeroengine kabinettet går ganske raskt så kan man jo bare sette ned farten for å senke støyen O.o

Men selvfølgelig, hvis farten er 100 RPM, som jeg tror den er, så er det vel ikke mulig å senke den noe mye mer... :(

EDIT: Ops! Skulle stå 1000 RPM der :p

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Naah, Synes det kabinettet blir for trist  og kjedeligt... :(

Arghhh! har så lyst på Aeroengine!

6599472[/snapback]

Tror ikke det er så dumt kabinett jeg da.

Det har jo viftestyring,så du kan jo justere "støyen" selv.

Har sett kabinett med den samme vifta(250mm),og den var tilnærmet lydløs.

Ellers kan du se på nexxus breeze kabinettene.

De er garantert meget stillegående,etter egen erfaring.

Lenke til kommentar

Det kabinettet som klikka linker til, liker jeg personlig veldig godt, det med og det uten vindu..

Du sier du vil ha noe med aluminium, Lian Li er aluminium hele veien.

Har aldri hatt Lian Li selv, men det virker som det er uvanlig god kvalitet på de.

Ser ut som det er plastfront på det aerocool kabinettet, som jeg ikke er fan av (plastfront)

Ta dette kabinettet, det koster en tusenlapp og har:

Støydemping på HDD'er

2 stk 120mm vifter som er på 16 dB hver

Ergo, det er rimelig stille. Selv sikler jeg over dette kabinettet (ikke bokstavelig)

Er du ute etter litt forandring så vet ikke jeg akkurat hva du er ute etter, smaken er som baken. Tror du vil bli veldig fornøyd med dette kabinettet, tråd etter tråd blir Lian Li anbefalt til de som skal ha seg nytt kabinett. Vil du ikke ha vindu i døren, sparer du 200,- på det. I tillegg er det viftefilter på vifteplassene, så du slipper masse støv inn i maskinen.

Ta en ekstra titt på det, ikke tenk at du skal ha aerocool uansett og se på Lian Li kabinettet. Håper du blir overbevist, du kan jo for eksempel se på noen tester av kabinettet, her for eksempel. Nå ble jeg overbevist selv :hmm:

Petter

Edit: Den testen jeg linket til ser ut som det er en gammel versjon av PC7, det er denne du skal se på ;)

Endret av chase
Lenke til kommentar

http://pcstyling.no/product.asp?numRecordP...hFor=&PT_ID=148

noen som vet hvilken type strømforsyning det er med? Var billig å kjøpe med strømforsyning, så lurer på om jeg slår til hvis den er skikkelig! =) Ellers så er det greit med viftestyring, er ikke den som bryr meg som ekstremt om støy (så lenge det ikke er sånn forferdelig).. Hører på musikk så og si hele tiden, så er ikke så nøye :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...