Gå til innhold

Hvordan overklokker man XFX GeForce 7950 X2 520M

Estra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er et toppkort som er veldig dyrt. Siden du er ny med overklokking så vil jeg ikke anbefale at du gjør det på så dyr maskinvare. Husk også at du mister garantien.

Det er vel ganske begrenset hvor mye det kortet kan overklokkes, og bytting av kjøleløsning er vel litt vanskelig.

Det følger nok med programvare til overklokking.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

Det er et toppkort som er veldig dyrt. Siden du er ny med overklokking så vil jeg ikke anbefale at du gjør det på så dyr maskinvare. Husk også at du mister garantien.

Det er vel ganske begrenset hvor mye det kortet kan overklokkes, og bytting av kjøleløsning er vel litt vanskelig.

Det følger nok med programvare til overklokking.

Hilsen,

efikkan.

6586323[/snapback]

Tja, bare enkel overklokking gjør sjeldent skade :) . Ironisk nok så er hele 79xx serien utsatt for mye feil, så dette er kanskje et unntak. :p Når du sier at du mister garantien, hvordan i helvete skal de finne ut det? Jeg mener, jeg har flasha og overklokka og mishandlet skjermkort, og likevel fått nytt :green:

For øvrig så overklokker det ganske bra(som sin lillebror, 7900gt), v-mod kan utføres på det kortet også.(1.5V feks) Men som du sier er kjølingen noe begrenset, det finnes dog noen megadyre vannblokker...

Programvare pleier å følge med XFX-kort. Hvis ikke tar det 2 min å fikse i registeret ;)

Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt det med en gang:

Endre emnetittel, ellers ender denne tråden med å bli stengt.

Ontopic: Det er null problem å overklokke disse korta, mine XFX-kort er standard 500/600 (500/1200) og gjør glatt 575/1600, problemet er bare kjølinga. Maskinen dør rett som det er og de to 7950GX2-korta blir så varme at jeg ikke kan holde i metallet. Så kjøling = vesentlig.

(Nå skal det jo sies at to av disse kortene sammen blir ufattelig varme da det er mye varme på et veldig lite område)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...