S4 Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Har du kjøpt en Tysk eller USA modell? Du kan velge mellom begge deler når du bestillte den. 6585679[/snapback] Er en Tysk produsert. S4 som du faar kjopt i USA er alle produsert i Tyskland.. TT f.eks er produsert i USa.. Lenke til kommentar
S4 Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Takk for alle svarene.. Titte litt paa effekt. Kult aa hatt enda litt kulere lyd. syntes det ikke blir altfor bra lyd til aa vaere 344hk.. 6592193[/snapback] Både det orginale eksosanlegget og orginalfilteret på Audi S4 demper lyden ganske så mye så du får bare en lav brumming med litt snerr når du gir etter, men med et effektanlegg og konfilter så får pipa en annen lyd, blir som å bytte ut det lokale skolekorpset med et symfoniorkester 6592553[/snapback] Kanskje teit sporsmaal. Men, hvis jeg kjoper effektanlegg, trenger jeg da aa bytte ut hele systemet? Eller er det bare den lille "pipa" ytterst...? Lenke til kommentar
DanielJ Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Kommer vel egentlig ann på hva du vil ha. Vil du ha mer effekt, så bytter du alt. dvs headers, cat, cat-back Vil du ha fin eksostut så kjøper du eksoshale fra biltema, though jeg tviler på at de ser noe bedre ut enn standard s4 Vil du ha lyd, så holder det egentlig med axleback/catback, men lyden vil endre karakter jo mer av eksosanlegget du bytter. Filter vil også endre lyden, ganske mye faktisk. Etter hva jeg har erfart selv. Hvis du prøver deg på vs-audi forumet, så er det nok mange som har gjort dette før og som kan hjelpe deg vw-audi club Norwegen Endret 1. august 2006 av DanielJ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Når en monterer effektanlegg så er det alt bak katalysatoren som normalt byttes ut, skal du ha et komplett system med hiflow katalysator og nye headers så må det være "CARB legal" (typegodkjent) noe som er vanskelig og dyrt å få tak i. APR lager et "Cat back" av rustfritt stål som koster 1300$ og gir en dyp tone under normal kjøring, har du riktig god råd så kjøper du deg et fullt CARB legal system som øker effekten med 25hk og momentet med 47Nm koster dog 2200$ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Har man først punget ut for en S4 så kan man vel koste på den noen små dollars også? Lenke til kommentar
S4 Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Når en monterer effektanlegg så er det alt bak katalysatorensom normalt byttes ut, skal du ha et komplett system med hiflow katalysator og nye headers så må det være "CARB legal" (typegodkjent) noe som er vanskelig og dyrt å få tak i. APR lager et "Cat back" av rustfritt stål som koster 1300$ og gir en dyp tone under normal kjøring, har du riktig god råd så kjøper du deg et fullt CARB legal system som øker effekten med 25hk og momentet med 47Nm koster dog 2200$ 6596593[/snapback] Tusen takk. Noe jeg skal sette meg inn i naar jeg reiser over igjen.. Da har jeg iallfall noen synspunkter fra dere ogsaa. Takker saa mye. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hei.Takk for alle svar. Er en S4 ja. Kjopte i vinter. Bilen koster i usa 55.000$, saa faar regne ut selv. Men er det saann at det ikke gaar ann aa sette paa dumpventil pga det ikke er turbo? hoerte noen rykter om at det gikk skjonner du. 6588762[/snapback] Jeg kjenner jeg er riktig så sint og opprørt inni meg, over norske avgifter... jeg hadde rett da jeg tippet den kostet omlag en tredjedel i USA.. ca 350,000 kr. Kunne bare ønske den kostet det samme her... Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Har du kjøpt en Tysk eller USA modell? Du kan velge mellom begge deler når du bestillte den. 6585679[/snapback] Er en Tysk produsert. S4 som du faar kjopt i USA er alle produsert i Tyskland.. TT f.eks er produsert i USa.. 6594858[/snapback] Husker bare en tidligere nabo tok med seg en A6 som han var så fortvilet over var en USA modell.Han hadde bestillt en tysk versjon,men den ble forsinket så han måtte ta en USA versjon ellers så hadde han ikke fått den tids nok til å eie den i et år før hjemreise som regelen var den gangen.Han har bare møtt motgang siden,nesten ingenting var likt.Amerikansk ledningsnett med andre kontakter og oppkobling.Så hver gang de skulle feilsøke på den kostet ekstra.Han viste meg det og det så ut som et Opel ledningsnett.Det eneste var at den så mye tøffere ut en de andre med finere lykter og fangere. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Amerikansk-produserte A6'er er rimelig sjeldne du, de eneste som finnes er vel eventuelt det som bygges av stjålne deler. Kun tyskbygde A6 i USA. SAE og DIN-normene er harmoniserte og det skiller bare rene teknikaliteter mellom dem så som hvor mye det kan rundes av, hvilken lufttemperatur det korrigeres til og hvor lange målesekvensene er. I praksis skiller normene litt begge veier, det har vært en del eksempler på at SAE-tallene har blitt noe høyere på amerikanske motorer, og noe lavere på enkelte japanske. Uansett bare snakk om minimale justeringer på et par hk opp eller ned. Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Dumpventil på engelsk heter dump-valve, også kalt pop-off valve. Men ikke sett på fake. S4 gjør seg best rett fra fabrikk den, den er ferdig perfeksjonert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå