robiwan Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 khmoe - tror det skjedde en liten feil med det siste innleget ditt der... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Det er enda mulig du bor for langt borte fra sentralen til NGT. Om du bor flere kilometer unna denne, vil det bli lagt en fysisk begresning på hvor fort dette kan gå. Jeg bor selv ca 2-2,5 km fra sentralen, og jeg får ADSL+2 i morgen, så jeg er temmelig spent på hastigheten. Har samme modem som deg. Du bruker ikke tilfeldigvis en trådløs router som du har "glemt" å låse... Kan jo tenkes at noen snylter kraftig på linja di... Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Det er enda mulig du bor for langt borte fra sentralen til NGT. Om du bor flere kilometer unna denne, vil det bli lagt en fysisk begresning på hvor fort dette kan gå. Jeg bor selv ca 2-2,5 km fra sentralen, og jeg får ADSL+2 i morgen, så jeg er temmelig spent på hastigheten. Har samme modem som deg. Du bruker ikke tilfeldigvis en trådløs router som du har "glemt" å låse... Kan jo tenkes at noen snylter kraftig på linja di... 6607893[/snapback] Linjelengden er på ca. 1 km så her er det full pupp. NGT har redusert hastigheten noe for å være på den sikkre siden. Og nei, jeg har heller ikke trådløstnett mye på grunn av frykt for å bli snyltet på... Lenke til kommentar
deleder Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Robiwan, selvom det er dobbelt så mange seeders som leechers betyr det fremdeles at hende at du ikke får full speed. Lenke til kommentar
mrblc Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Først.. deaktiver DHT.. så.. det er et velkjent fenomen at zyxel sliter med stabilitet ved over 200 connections.. dht alene bruker glatt oppimot 250.. og det bare på å opprettholde et nettverk.. så.. begrens antall connections ellers... begynn med 150, hvis det ikke hjeper.. gå nedover til du finner et nivå som funker stabilt.. Jeg har fint klart å få 1400 kBps på en adsl2+ linje med 20 connections, så det er mulig.. dog.. jeg slapp unna zyxel'en.. lykke til.. redigert: skrivefeil Endret 4. august 2006 av mrblc Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Kjørte en TP test nå, 14 Mbits/s. Ser i routeren der står ned hastigheten til 19000kbps... Så får ikke akkurat det NGT lover Robiwan, selvom det er dobbelt så mange seeders som leechers betyr det fremdeles at hende at du ikke får full speed. 6609545[/snapback] Nei, men har man over 11000 seeders og 5000 peer altså ca 16000 potensielle overfører bør man kunne oppnå til nærmet max hastighet...? Først.. deaktiver DHT.. så.. det er et velkjent fenomen at zyxel sliter med stabilitet ved over 200 connections.. dht alene bruker glatt oppimot 250.. og det bare på å opprettholde et nettverk.. så.. begrens antall connections ellers... begynn med 150, hvis det ikke hjeper.. gå nedover til du finner et nivå som funker stabilt.. Jeg har fint klart å få 1400 kBps på en adsl2+ linje med 20 connections, så det er mulig.. dog.. jeg slapp unna zyxel'en.. lykke til.. redigert: skrivefeil 6609605[/snapback] Har prøvd å deaktivere DHT(Hva er det den gjør for noe egentlig?) og har vel sånn ca 125 connections, men merker ikke noe serlig bedring. Begynner å mistenke at zyxel'en er roten til alt ondt! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) jeg har hatt samme problem med zyxel fra ngt. krev ny router! fikset problemet for meg, og jeg nyter 20 mbit nå (vel, når de får fingeren ut av hullet og flytter linja til den nye hybelen min) 850m kabel til sentral, og får ca 1.9 MB/s med speedtouch, imotsetning til 1 KB/s-900KB/s med zyxel... jeg capper utlinje til 50-70 KB/s i utorrent også, men du vil ikke få 20 mbit med torrent hvis du har over 30 KB/s uthastighet. DHT er en teknologi ikke ulik kazaa, hvor da du kun trenger en torrent og ikke tracker. ikke spesielt sikkert, og dobler risikoen for å bli tatt av MPAA/RIAA hvis du laster ned noe mindre lovlig... Endret 4. august 2006 av BarteX Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Kjørte en TP test nå, 14 Mbits/s. Ser i routeren der står ned hastigheten til 19000kbps... Så får ikke akkurat det NGT lover det stemmer vel ganske bra det, ruter viser BRUTTO, TP test viser NETTO, sånn ca 15-20% mindre enn brutto er normalt Endret 4. august 2006 av kewell79 Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Er det noen spesiell grunn til at du mener du bør få høyere hastighet med BT? BT-klienter virker slik at jo høyere hastighet du laster opp med, jo mer får du tilbake. Med mindre alle de andre har ekstremt mye høyere opplastingshastighet enn deg, kan du ikke regne med å få høy nedlastingshastighet, siden du ikke vil bli prioritert høyere enn alle de andre som prøver å laste ned. Endret 4. august 2006 av HeltNils Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 DHT er en teknologi ikke ulik kazaa, hvor da du kun trenger en torrent og ikke tracker. ikke spesielt sikkert, og dobler risikoen for å bli tatt av MPAA/RIAA hvis du laster ned noe mindre lovlig... 6614664[/snapback] Hvorfor mener du det er større sjanse for å bli oppdaget med DHT? De må uansett ha torrenten for å vite hva du laster ned, og har de det er det bare å logge seg på trackeren og spionere. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er det noen spesiell grunn til at du mener du bør få høyere hastighet med BT? BT-klienter virker slik at jo høyere hastighet du laster opp med, jo mer får du tilbake. Med mindre alle de andre har ekstremt mye høyere opplastingshastighet enn deg, kan du ikke regne med å få høy nedlastingshastighet, siden du ikke vil bli prioritert høyere enn alle de andre som prøver å laste ned. 6616261[/snapback] Det stemmer. Selv om det er 16k peers betyr det ikke at du skal få full speed. Men det kan jo også være et annet problem, kommer helt annpå hva slags torrent det er. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er Zyxel-routern din eller fra NGT? Selv har jeg hatt elendig erfaring med Zyxel+BitTorrent/Nettspill som henter info fra servere. Egentlig skulle min gamle Zyxel G2000-router (som jeg FOR LENGST har kvittet meg med) kunne støtte opptil 2048 aktive TCP-tilkoblinger/såkalte nat sessions ut mot internett. Dersom jeg startet å laste ned to torrentfiler, låste hele nettet (for alle PCene tilkoblet nettverket) seg i 3-5min. Det samme når en kompis skulle laste ned serverliste i CounterStrike (datamaskinen tar jo kontakt med hver enkelt server for å spørre om status, spillere o.l), da hang nettet seg etter kun 50 servere. Jeg har søkt litt rundt på nettet og funnet ut at det har vært flere med samme problem som meg, og dermed konkludert med at jeg ALDRI skal bruke NOE Zyxel-utstyr ever again. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Er det noen spesiell grunn til at du mener du bør få høyere hastighet med BT? BT-klienter virker slik at jo høyere hastighet du laster opp med, jo mer får du tilbake. Med mindre alle de andre har ekstremt mye høyere opplastingshastighet enn deg, kan du ikke regne med å få høy nedlastingshastighet, siden du ikke vil bli prioritert høyere enn alle de andre som prøver å laste ned. 6616261[/snapback] Hvis du leser igjennom hele posten vil du se at jeg sammen ligner hastigheten min med en annen ved at jeg har lastet ned samme torrent til ca sammen tid og ikke fått i nærheten av det han fikk denne torrenten. Personen jeg sammenlignet med hadde en 6mbit linje. Er Zyxel-routern din eller fra NGT?Selv har jeg hatt elendig erfaring med Zyxel+BitTorrent/Nettspill som henter info fra servere. Egentlig skulle min gamle Zyxel G2000-router (som jeg FOR LENGST har kvittet meg med) kunne støtte opptil 2048 aktive TCP-tilkoblinger/såkalte nat sessions ut mot internett. Dersom jeg startet å laste ned to torrentfiler, låste hele nettet (for alle PCene tilkoblet nettverket) seg i 3-5min. Det samme når en kompis skulle laste ned serverliste i CounterStrike (datamaskinen tar jo kontakt med hver enkelt server for å spørre om status, spillere o.l), da hang nettet seg etter kun 50 servere. Jeg har søkt litt rundt på nettet og funnet ut at det har vært flere med samme problem som meg, og dermed konkludert med at jeg ALDRI skal bruke NOE Zyxel-utstyr ever again. 6617263[/snapback] Ja, Zyxel-routeren min er fra NGT Får prøve og ta en prat med NGT om byttet av router da... Hvilken router bør jeg prøve å få? Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hva er DHT og hvor deaktiveres det? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hvis du leser igjennom hele posten vil du se at jeg sammen ligner hastigheten min med en annen ved at jeg har lastet ned samme torrent til ca sammen tid og ikke fått i nærheten av det han fikk denne torrenten. Personen jeg sammenlignet med hadde en 6mbit linje. Han kan ha vært heldigere med dem han ble koblet opp mot enn deg. Det er en altfor unøyaktig test til å si noe sikkert. Hvis det er ruteren som sliter med mange oppkoblinger kan du forsøke å sette en lavere maksgrense i utorrent. Det er litt synd om du må sperre for DHT, for da går du glipp av mange potensielle peers. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Han kan ha vært heldigere med dem han ble koblet opp mot enn deg. Det er en altfor unøyaktig test til å si noe sikkert. Hvis det er ruteren som sliter med mange oppkoblinger kan du forsøke å sette en lavere maksgrense i utorrent. Det er litt synd om du må sperre for DHT, for da går du glipp av mange potensielle peers. 6624955[/snapback] Er helt enig med deg at det er en nokså unøyaktig test, men igjen så er spriket veldig stort og med tanke på kapasitet så er potensiellet til min linje større. For min del var dette bare en bekreftelse av det jeg har følt lenge... Jeg har prøvd å sette ned antalle oppkoblinger i torrent-klienten men det virker som om dette ikke hjelper særlig. Var er ditt syn på DHT i denne saken, syns du jeg burde bruke det eller ikke? Kom jeg med en forklaring på hvorfor... Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Var er ditt syn på DHT i denne saken, syns du jeg burde bruke det eller ikke? Kom jeg med en forklaring på hvorfor... 6626466[/snapback] Du bør prøve å koble det ut for å se om det hjelper, men hvis ikke du får noen klar forbedring bør du koble det inn igjen. Om du sammenlikner antall peers med og uten vil du sansynligvis se at du får mange flere med, spesielt på torrents med overbelastede trackere. Det blir også ofte mulig å laste ned torrents der trackeren ikke lenger virker. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) Er ikkje lett å teste så høge hastighetar, det eg gjorde var å starte nedlastingar frå fleire serverer med sikra høg fart (td. Open Office) og rekna ut den samla farten frå det. Kva reell hastighet du kan forvente deg veit eg ikkje, men trur du skal slite med å finne ein torrent der du kan få 100% ytelse frå linja. Trur ikkje eg har fått maks hastighet på mi linje enda, høgaste eg kom til var rundt 1,5MB\s ved å ha fleire raske torrents på. Det tilsvarer 12Mbit\s. Trur eg har kapasitet til meir, rundt 15-16 hadde eg håpt på. Edit: MB, Mb Endret 7. august 2006 av zeph Lenke til kommentar
deleder Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Zeph, om jeg hadde hatt 100mbit tror jeg skulle klart å dra den opp i det. Kommer selfølgelig annpå hvor torrenten skaffes fra. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Zeph, om jeg hadde hatt 100mbit tror jeg skulle klart å dra den opp i det. Kommer selfølgelig annpå hvor torrenten skaffes fra. 6629467[/snapback] Hæ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå