Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT ADSL 2+ og treg hastighet[HJELP]


Anbefalte innlegg

Som dere ser av topic er jeg ikke helt fornøyd med hastighetene jeg får fra NextGenTel. Tenker mest på torrent hastigheten som jeg er svært missfornøyd med.

 

Router

ZyXEL P660RU-T3_T7

Upstream: 1091kbps

Downstream: 20242 kbps

 

System Name: P660RU-T3_T7

ZyNOS F/W Version: V3.40(ACJ.1)b7 | 04/04/2006

DSL FW Version:DMT FwVer: 3.5.4.0_B_TC, HwVer: T14F7_0.0

Standard:Multi-Mode

 

FTP

Max hastighet ved nedlasting av iso fil fra uio.no(bor veldig nære Universittet): 1700 kB/s

 

Torrent

Max ved nedlasting av torrent: litt over 450 kB/s

 

Klient: Brukte Azereus før, bruker utorrent nå. Få aldri grønne torrent på noen av klientene. Og JA, har åpnet port

 

fulgt denne guiden for å få optimal hastighet.

Se bilde/vedlegg (bilde er tatt rett etter restart av både PC og router)

 

Brannmur

Windows brannmur er aktivert men med unntak for utorrent(og azereus)

Norton Antivirus 2005

 

Setter pris på om noen kan komme med forslag om hva som burde gjøres. Har lest mye rundt på forumet her men har ikke hvert til så mye hjelp.

post-3730-1154279492_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Hvilken port bruker du da?

- Har du åpnet til filteret?

- Prøvd en annen port?

- Åpnet porten rett?

 

Inne i µtorrent har du en del valg.

 

hardu husket å slå av "Randomize port each time µtorrent stats"

 

 

under Connections så kan du sette slik at du connecter til flere noder samtidig. kanskje det hjelper på.

 

 

prøv port 9500 eller 9901-9910, de har jeg hadd go erfaring med :)

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar
- Hvilken port bruker du da?

- Har du åpnet  til filteret?

- Prøvd en annen port?

- Åpnet porten rett?

 

Inne i  µtorrent har du en del  valg.

 

hardu husket å slå av  "Randomize  port each time  µtorrent  stats"

 

 

under Connections så kan du  sette slik at du connecter til flere  noder samtidig.  kanskje det hjelper på.

 

 

prøv  port 9500 eller 9901-9910,  de har jeg hadd go erfaring med :)

6586282[/snapback]

 

Har prøvd med porten(e) du foreslo, men merket ingen forbedringer...

Porten er åpnet riktig, sjekket det med speedguide. har skrudd av "Randomize port each time µtorrent stats"

 

Men jeg skjønner ikke hva du mener dette punktet:

- Har du åpnet til filteret?

 

Og hvordan connecter jeg til flere noder samtidig? Fant ikke dette valget under connection, men det står nederts på siden at jeg er koblet opp not 252 noder?

Lenke til kommentar

Kan være noe med begrensingen på max halv åpne connections i XP SP2. Denne linken har et program som fikser opp i dette: http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch

 

I tillegg kan det skyldes Zyxel'en som du har ikke er fikset. Tror det har kommet en ny firmware til den, men jeg fikk byttet ut denne med en type.

 

Med begge disse to gikk iallefall min hastighet opp betydelig.

Lenke til kommentar
Kan være noe med begrensingen på max halv åpne connections i XP SP2. Denne linken har et program som fikser opp i dette: http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch

 

I tillegg kan det skyldes Zyxel'en som du har ikke er fikset. Tror det har kommet en ny firmware til den, men jeg fikk byttet ut denne med en type.

 

Med begge disse to gikk iallefall min hastighet opp betydelig.

6590878[/snapback]

 

Har installert den patchen(eller lignende) hadde 100 åpne når den skulle kjøre.

 

Hvordan fikk du byttet router og hva slags router har du nå?

Lenke til kommentar

Merk jeg var en av de første som fikk Zyxel'en, da den "beviselig" hadde betydelig firmware problemer (tregt og stadige heng og rebooter). Jeg merket problemer mens jeg enda ventet på at NGT skulle programmere om til ADSL2 på sentralen min (å få de til å gjøre dette tok betydelig lengre tid enn å få Zyxel'en og bytte ut denne, siden jeg måtte blant annet bytte til nyere linjekort/dslam på sentralen)

 

Jeg sendte de en kort melding via kundesidene at jeg hadde fått en defekt ruter og sa vel at jeg ønsket med en annen type siden det var problemer med denne serien. Fikk da en speedtouch av type 516 (om jeg husker riktig)

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Hvis du ser nederst på statuslinjen din i µtorrent så ser du den grønne rundingen, den viser at porten din er åpen. I µtorrent så skifter ikke iconet ved torrenen til grønnt, den er blå eller rød når du laster ned. Blå = kontakt med trackeren, rød = ikke kontakt. Men ikonet på statuslinjen din er grønnt, så porten er åpen.

Lenke til kommentar
Men dere er enig at jeg burde kunne forvente raskere nedlasting en dette...?

6600460[/snapback]

 

Bit torrent hastighetene vil jo variere mye i forhold til hvor mange tilbydere det finnes, men ftp fra uio burde gå kjapt. Har du prøvd å teste hastigheten via speedometeret på hw.no, eller på itavisen ?

Lenke til kommentar

hvorfor er det ingen som sier at du skal sperre upload til litt under alvparten av max up. sett den til max 40kb/s da går det nok fortere. og prøv og last ned en tv serie som akkurat har kommet ny episode til som top gear eller.no, den fikk jeg 700kb/s på med min 6mbit linje,

Lenke til kommentar
hvorfor er det ingen som sier at du skal sperre upload til litt under alvparten av max up. sett den til max 40kb/s da går det nok fortere. og prøv og last ned en tv serie som akkurat har kommet ny episode til som top gear eller.no, den fikk jeg 700kb/s på med min 6mbit linje,

6600570[/snapback]

 

Takk for et veldig konkret svar, har prøvd å sette uploaden til 50 kb/s, og laste ned en torrent som du foreslå, den kom opp i 400 kb/s men det varte ikke lenge før den dro ned til ca 100 kb/s igjen var der en lang stund før den gikk opp til 300 kb/s. Så det er jo på sitt beste litt over 50% av dine 700 kb/s, så det skal tydeligvis kunne gå fortere.

 

Veldig fint hvis noen hadde giddi og posta andre resultater, kanskje med mere offentlige torrents slik at man ikke blir beskyldt for piratkopiering :D

Lenke til kommentar
hvorfor er det ingen som sier at du skal sperre upload til litt under alvparten av max up. sett den til max 40kb/s da går det nok fortere. og prøv og last ned en tv serie som akkurat har kommet ny episode til som top gear eller.no, den fikk jeg 700kb/s på med min 6mbit linje,

6600570[/snapback]

 

Takk for et veldig konkret svar, har prøvd å sette uploaden til 50 kb/s, og laste ned en torrent som du foreslå, den kom opp i 400 kb/s men det varte ikke lenge før den dro ned til ca 100 kb/s igjen var der en lang stund før den gikk opp til 300 kb/s. Så det er jo på sitt beste litt over 50% av dine 700 kb/s, så det skal tydeligvis kunne gå fortere.

 

Veldig fint hvis noen hadde giddi og posta andre resultater, kanskje med mere offentlige torrents slik at man ikke blir beskyldt for piratkopiering :D

6603268[/snapback]

 

hastigheten din kan jo skyldes at seederene du fikk ikke gav nok hastighet da :)

 

se etter andre tv serier som er veldig populære mininova.org har noe. linux distroer oxo er veldig bra, begge deler er lov så lenge det er tv-rip :)

 

du bruker vel ikke trådløst nett?

 

 

BTW: jeg bruker www.bitlord.com og det fungerer best for meg :)

Endret av khmoe
Lenke til kommentar
Hei

 

Hvis du skal teste hastigheten din kan du jo ikke gjøre det på torrent nedlastninger.

Test hastigheten med Tptest (www.tptest.se)

Den tester tcp og udp sending og mottak. Den kan du stole på :)

 

Capt_dsl

6605119[/snapback]

 

Virker dessverre ikke som om trådstarter skjønner at det må være gode nok og mange nok seeders for at han skal få full speed. Jeg anbefaller også Tptest om man er i tvil om hva linja klarer.

Lenke til kommentar
hvorfor er det ingen som sier at du skal sperre upload til litt under alvparten av max up. sett den til max 40kb/s da går det nok fortere. og prøv og last ned en tv serie som akkurat har kommet ny episode til som top gear eller.no, den fikk jeg 700kb/s på med min 6mbit linje,

6600570[/snapback]

 

Takk for et veldig konkret svar, har prøvd å sette uploaden til 50 kb/s, og laste ned en torrent som du foreslå, den kom opp i 400 kb/s men det varte ikke lenge før den dro ned til ca 100 kb/s igjen var der en lang stund før den gikk opp til 300 kb/s. Så det er jo på sitt beste litt over 50% av dine 700 kb/s, så det skal tydeligvis kunne gå fortere.

 

Veldig fint hvis noen hadde giddi og posta andre resultater, kanskje med mere offentlige torrents slik at man ikke blir beskyldt for piratkopiering :D

6603268[/snapback]

 

hastigheten din kan jo skyldes at seederene du fikk ikke gav nok hastighet da :)

 

se etter andre tv serier som er veldig populære mininova.org har noe. linux distroer oxo er veldig bra, begge deler er lov så lenge det er tv-rip :)

 

du bruker vel ikke trådløst nett?

 

 

BTW: jeg bruker www.bitlord.com og det fungerer best for meg :)

6603676[/snapback]

 

Nei, jeg bruker ikke trådløstnett. Signalet kommer til routeren med medfølgende telefonkabel, over til en switch med en "orginal" patche kabel og fra switchen til pcen min med tilsvarende patche kable. (Kablene er på ca 1 meter hver)

 

Jeg prøvde en torrent i går som hadde 11700 seeders og 5500 peers, den var oppe i 400 kb/s en liten stund før den gikk ned igjen til ca. 100 kb/s hvor den holdt seg stabil en lang stund før den igjen fikk et litt lengre opphold i område 200-300 kb/s

 

Hei

 

Hvis du skal teste hastigheten din kan du jo ikke gjøre det på torrent nedlastninger.

Test hastigheten med Tptest (www.tptest.se)

Den tester tcp og udp sending og mottak. Den kan du stole på :)

 

Capt_dsl

6605119[/snapback]

 

Virker dessverre ikke som om trådstarter skjønner at det må være gode nok og mange nok seeders for at han skal få full speed. Jeg anbefaller også Tptest om man er i tvil om hva linja klarer.

6605218[/snapback]

 

Beklager hvis det ikke har kommet godt nok frem tidligere, men hvis du leser første innlegget mitt prøver jeg og forklare at det er mest torrent hastigheten jeg sliter med. Har også posta et resultat med ftp fra uio.no kom gjerne med kommentarer på det reultatet, jeg mener det er litt i det minste laget, men det beviser at linja mi klarer betydelige større hastigheter en det torrent klarer og utnytte. Når jeg ser over torrent-resultatene mine ser det ut som om det nesten er et tak på rundt 400 kb/s noe som er veldig rart at noen med nesten 1/4 hastighet (6 mbit linje vs 20mbit) får nesten dobbel så rask hastighet på samme torrent(700kb/s vs 400kb/s)

 

TPtest skal testes...

 

Som dere ser av topic er jeg ikke helt fornøyd med hastighetene jeg får fra NextGenTel. Tenker mest på torrent hastigheten som jeg er svært missfornøyd med.

 

...Max hastighet ved nedlasting av iso fil fra uio.no(bor veldig nære Universittet): 1700 kB/s

 

...

Lenke til kommentar
hvorfor er det ingen som sier at du skal sperre upload til litt under alvparten av max up. sett den til max 40kb/s da går det nok fortere. og prøv og last ned en tv serie som akkurat har kommet ny episode til som top gear eller.no, den fikk jeg 700kb/s på med min 6mbit linje,

6600570[/snapback]

 

Takk for et veldig konkret svar, har prøvd å sette uploaden til 50 kb/s, og laste ned en torrent som du foreslå, den kom opp i 400 kb/s men det varte ikke lenge før den dro ned til ca 100 kb/s igjen var der en lang stund før den gikk opp til 300 kb/s. Så det er jo på sitt beste litt over 50% av dine 700 kb/s, så det skal tydeligvis kunne gå fortere.

 

Veldig fint hvis noen hadde giddi og posta andre resultater, kanskje med mere offentlige torrents slik at man ikke blir beskyldt for piratkopiering :D

6603268[/snapback]

 

 

 

prøv bitlord.com og sett max på 13kb/s f.eks.

 

hvis du er bruker av piratbay, så logg deg inn og se hvor mye ip adressen din har lastet opp iforhold til nedlasting. detter virker for meg som at har noe å si :) er den ikke bra, så slår du av modemet en stund og så på igjen og håper på ny ip adresse som det er masse upload på :)

 

hastigheten din kan jo skyldes at seederene du fikk ikke gav nok hastighet da :)

 

se etter andre tv serier som er veldig populære mininova.org har noe. linux distroer oxo er veldig bra, begge deler er lov så lenge det er tv-rip :)

 

du bruker vel ikke trådløst nett?

 

 

BTW: jeg bruker www.bitlord.com og det fungerer best for meg :)

6603676[/snapback]

 

Nei, jeg bruker ikke trådløstnett. Signalet kommer til routeren med medfølgende telefonkabel, over til en switch med en "orginal" patche kabel og fra switchen til pcen min med tilsvarende patche kable. (Kablene er på ca 1 meter hver)

 

Jeg prøvde en torrent i går som hadde 11700 seeders og 5500 peers, den var oppe i 400 kb/s en liten stund før den gikk ned igjen til ca. 100 kb/s hvor den holdt seg stabil en lang stund før den igjen fikk et litt lengre opphold i område 200-300 kb/s

 

Hei

 

Hvis du skal teste hastigheten din kan du jo ikke gjøre det på torrent nedlastninger.

Test hastigheten med Tptest (www.tptest.se)

Den tester tcp og udp sending og mottak. Den kan du stole på :)

 

Capt_dsl

6605119[/snapback]

 

Virker dessverre ikke som om trådstarter skjønner at det må være gode nok og mange nok seeders for at han skal få full speed. Jeg anbefaller også Tptest om man er i tvil om hva linja klarer.

6605218[/snapback]

 

Beklager hvis det ikke har kommet godt nok frem tidligere, men hvis du leser første innlegget mitt prøver jeg og forklare at det er mest torrent hastigheten jeg sliter med. Har også posta et resultat med ftp fra uio.no kom gjerne med kommentarer på det reultatet, jeg mener det er litt i det minste laget, men det beviser at linja mi klarer betydelige større hastigheter en det torrent klarer og utnytte. Når jeg ser over torrent-resultatene mine ser det ut som om det nesten er et tak på rundt 400 kb/s noe som er veldig rart at noen med nesten 1/4 hastighet (6 mbit linje vs 20mbit) får nesten dobbel så rask hastighet på samme torrent(700kb/s vs 400kb/s)

 

TPtest skal testes...

 

Som dere ser av topic er jeg ikke helt fornøyd med hastighetene jeg får fra NextGenTel. Tenker mest på torrent hastigheten som jeg er svært missfornøyd med.

 

...Max hastighet ved nedlasting av iso fil fra uio.no(bor veldig nære Universittet): 1700 kB/s

 

...

6606116[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...