tommen Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Skulle flashe opp HK'et til siste Beta versjon BIOS page og brukte A8N32-SLI-ASUS-Deluxe-1302.ROM fila sammen med Asus Update Utility. Det hele så greit ut, men suprise suprise, trøbbel når jeg skulle reboote. Vifter og drev starter, men ingen signal til skjermen. "num-lock" trixet funker heller ikke, så det virker som alt er låst. Spørmålet er såre enkelt: Ny rom-chip eller finns det annet håp? Ellers er satt inn 2x6600GT i SLI og X2 4400 og en SATA disk (som funket bra før flashing i windows xp-64). Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har ikke det hovedkortet en "fail safe BIOS" da? Tror det skal være mulig å tilbaestille BIOSen. Les manualen. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) ASUS CrashFree BIOS2 The CrashFree BIOS2 feature now includes the BIOS auto-recovery function in a support CD. Users can reboot their system through the support CD when a bootable disk is not available and go through the simple BIOS auto-recovery process. ASUS motherboards now enable users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM. løsning: http://www.abxzone.com/forums/showthread.p...774&postcount=5 Endret 30. juli 2006 av taz Lenke til kommentar
Grommers Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) En mulighet er å ringe inn til til butikken du kjøpte kortet og spørre om dem har mulighet til å flashe om bios-rom brikka di. Endret 1. august 2006 av Grommers Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 ASUS CrashFree BIOS2 The CrashFree BIOS2 feature now includes the BIOS auto-recovery function in a support CD. Users can reboot their system through the support CD when a bootable disk is not available and go through the simple BIOS auto-recovery process. ASUS motherboards now enable users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM. løsning: http://www.abxzone.com/forums/showthread.p...774&postcount=5 6584833[/snapback] Jeg ser for meg at det kan komme til å bli litt tuklete uten skjermsignal.. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Ah, trodde recovery skjedde fra bootbar cd. My bad. Lese, SÅ poste... Dammit. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Det er et nøkkelord i Trådstarter sin første post. Beta Bios, og alle vet jo hva Beta er. Beta bioser er ikke noe man flasher på sin hovedpc iallefall. Hehe. Da kan du ta deg F**n på at det går galt. Hvorfor tok du Beta bios forresten? Det er større sjanse for at Beta Bios feiler enn ferdige Bioser. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 tommen, Känner du någon med ett liknande kort, tex a8n sli, premium eller rentav samma kort som du har så kan man ganska enkelt hotflasha ditt bios. Lenke til kommentar
eljar Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Jeg har samme kort, som jeg flashet opp til biosupgrade med 1012 eller noe. Flash gikk helt fint, men etterpå fikk jeg bare svart skjerm. Trikset var bare å cleare bios (ut med batteriet og sette jumperen). Deretter boota kortet som normalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Trikset var bare å cleare bios (ut med batteriet og sette jumperen).Deretter boota kortet som normalt. 6610595[/snapback] Ja derom du ikke resetter biosen med orginal DATA (Restore to factory settings) FØR du flasher oppdatering av PROGRAMMET i biosen, kan du få problemer. Ny bios versjon må starte med fabrikk settinger, alltid! Lenke til kommentar
Thespaniard Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Jeg fikk bluescreen etter at jeg flashet mitt A8N-SLI deluxe. Jeg tok ut batteriet flytta jumperen, satt på plass batteriet og jumperen. Etter det fikk jeg opp et nytt oppstarts bilde fra asus. Akkurat som biosen har blitt oppdatert. Tok en save cmos, men mid i windows loadinga fikk jeg bluescreen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå