Gjest Slettet+918234 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hei. Når jeg starter pcen min så kommer bildet opp som viser type bios, type cpu, den viser hvor mye ram og hvor mange disker bios finner osv. Rett før den viser hvor mange disker/cdrommer som den har funnet så kommer det et PIP ifra maskinen eller hos meg kommer det 5 PIP etterhverandre..!! Noen som kan forklare hvorfor det kommer så mange PIP hos meg!? Går det ann og deaktivere PIPet, er nemelig ganske irriterende, spesielt siden det kommer 5 stk. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ofte er det minneproblemer som er årsak til slike pip, men pipmønsteret (beep codes/ korte-lange) kan hjelpe til å lokalisere feilen. Hvis kortet ditt har AMI BIOS så er visstnok 5 beeps - Processor error - bad processor Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Ofte er det minneproblemer som er årsak til slike pip, men pipmønsteret (beep codes/ korte-lange) kan hjelpe til å lokalisere feilen. Hvis kortet ditt har AMI BIOS så er visstnok 5 beeps - Processor error - bad processor 6586843[/snapback] Jeg har tastatur, mus og en blåtann sender tilkoblet usb portene mine. Jeg dro ut alle disse og da kommer det bare 1 pip i oppstarte! Hvis jeg setter i bare musa så kommer det 2 pip. Setter jeg inn alle sammen igjen så kommer det 5 pip igjen. Nå har jeg mus og tastatur i ps2 kontaktene og nå er det bare 1 pip, men hvis jeg setter i blåtann senderen så kommer det 2 pip i oppstarten igjen!! Hva skal jeg gjøre?? Endret 31. juli 2006 av Slettet+918234 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Det var et tydelig mønster på den feilen, og det kan være den som er omtalt og retta i Bios version 1.7 - Update USB code NB! Det er 2 utgaver av kortet ditt, Neo2 Platinum (1.0A) og Neo2 Platinum (V1.0B) Hvis maskina er stabil oppe i windows og du evt. velger å gjøre en BIOS oppdatering, så er Live Update v3.77 grei å bruke. Den forveksler ikke kortversjoner, finner alle driveroppdateringer og krever minimalt med lesing, men likevel litt... edit: anbefaler å unngå bruk av USB-porter mens biosoppdateringen pågår, fordi da kan prosessen feile = korrupt BIOS = skinndød maskin Endret 1. august 2006 av Zink Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Det var et tydelig mønster på den feilen, og det kan være den som er omtalt og retta i Bios version 1.7 - Update USB code NB! Det er 2 utgaver av kortet ditt, Neo2 Platinum (1.0A) og Neo2 Platinum (V1.0B) Hvis maskina er stabil oppe i windows og du evt. velger å gjøre en BIOS oppdatering, så er Live Update v3.77 grei å bruke. Den forveksler ikke kortversjoner, finner alle driveroppdateringer og krever minimalt med lesing, men likevel litt... edit: anbefaler å unngå bruk av USB-porter mens biosoppdateringen pågår, fordi da kan prosessen feile = korrupt BIOS = skinndød maskin 6593916[/snapback] Bruker Live Update så bios versjonen må være riktig. Kjører bios ver. 1.8 nå, men får samme pipene når jeg putter i noe i USBen.. Kan det være feil på HK eller overbelasting? Jeg har 400w power.. Maskinen er stabil i windows ja.. Endret 1. august 2006 av Slettet+918234 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Er både USB 1.1 og 2.0 aktivert i BIOS? Vet ikke hvordan biosen din ser ut på ymse valg, og jeg laster nødig ned store filer/ manualer for å sjekke sånt (ISDN). Kanskje det ser helt vilt ut bak på/ i kassa di mht. en bråte med enheter tilkoblet i en ugunstig situasjon... Har du sjekka spyware og er det ryddig ellers, hvordan er det generelt... ? Sånt er vanskelig å bedømme for andre uten nærmere detaljer. Når var det problemet meldte seg, har det alltid vært sånn? Beep codes har gjerne en årsak i hardware feil/ varme/ kompatibelitet/ dårlig kontakt. Mulig en ren installasjon retter saken, har du prøvd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå