Gå til innhold

Hva tror dere jeg får for dette?

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å selge maskinen min grunnet kjøp av ny.

Hva tror dere jeg klarer å få for dette:

- Abit KT7A KT133 6 PCi 1 ISA 1 AGP

- AMD Thunderbird 1,2MHz

- Taisol kjøler

- Ultra Silent strømforsyning 300W

- 512 MB RAM, 2 stk 256 MB SDRAM

- Hercules 3D Prophet 8500LE 64MB

- 80 GB Seagate 7200

- Soundblaster Live Platinum 5.1

- ViewPoint Skjerm 17" (ca 4 år gammel)

+ tastatur/mus, Atapi 48 cd-rom.

Hva tror dere jeg kan ta/få for dette?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

physiloce eller hva du nå heter, har sett at du har anslått en sum på flere slike tråder. Og hver gang blir jeg overaske over hvor lite du angir pcen for verdt. Seriøst han kan få mange tusen mer for dem, ta en tur innom bruktmarkedet så ser du at ikke mange selger slike pcer for 2500.jesus

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-19 23:26, skrev akzj0n:

physiloce eller hva du nå heter, har sett at du har anslått en sum på flere slike tråder. Og hver gang blir jeg overaske over hvor lite du angir pcen for verdt. Seriøst han kan få mange tusen mer for dem, ta en tur innom bruktmarkedet så ser du at ikke mange selger slike pcer for 2500.jesus

jeg skriver hva jeg (jeg = noenlunde oppegående databruker) ville gitt for den.

det er et gammelt hovedkort (begrensede oppgraderingsmuligheter), det er en tbird 1,2ghz (gamle greier), det er SDram (gamle greier), det er lightversjon av skjermkortet (som ligger på ca. geforce3-ytelse.. gf3 er gammelt), harddisken er bra.

hadde skjermen vært av merkene eizo, sony eller tilsvarende, hadde jeg nok sagt en tusing mer, men viewpoint.. og 17"? næh..

se på qxl på alle de stasjonære maskinene der.. det er et tonn av "råbillige kraftpakker" med tbirds eller duron, sdram og geforce2 mx-kort, til bare 5-6000,- (wuhu!)

alle er uten bud.

folk skjønner tydeligvis ikke at datakomponenter eldes fort, og synker fort i pris. jeg satt faktisk med fetteren min i går, og snekret sammen en bra maskin. xp1700, abit kr7a hovedkort, 256mb ddr, 80gb seagate, geforce4 ti4200, samt kabinett og kjøler. kom på fint under 6000kr, og kan uten problemer oppgraderes når den tid kommer. det kan ikke maskinen over.

(edit: skrivefeil.. oh, the humiliation!)

psilotag.jpg eastersmiley.gif

[ Denne Melding var redigert av: psilocybe på 2002-10-20 13:08 ]

Lenke til kommentar

Helt enig med deg psilocybe, men han spurte faktisk om hva kan kunne få for den, ikke om hva den er verdt. Han finner sikkert en idiot som gir 5000kr for den maskinen.

Hvorfor kom meldingen jeg skrev 3 ganger? (trykket kun EN gang på "send" knappen.

[ Denne Melding var redigert av: It's me på 2002-10-20 11:37 ]

Lenke til kommentar

"Hvor mye kan jeg få for den?"

-> Så mye markedet er villig til å gi!

Hvor mye er den verdt?

-> Åpenbart 4.700 kr, ettersom du solgte den for det.

Men spør du den enkelte av OSS hva den er verdt, tror jeg ikke mange ville "taksert" den til noe særlig mer enn 3 lapper.

Tviler på at kjøperen leser HW Forum, og GLAD er du for det!

Leste en avisannonse forleden der en "litt over 3 år gammel PC, nesten ikke brukt" var for salg. "Nypris" var 34.000 kr, og prisforlangende var "kun 17.000"!

Halv pris! Dette var jo billig!

..... for en Pentium MMX......

verden vil bedras!

Lenke til kommentar

Det er det som er problemet med folk som ikke har noe serlig peil på data.... de skjønner ikke at hardware synker i pris veldig fort, siden det stadig kommer nye og bedre komponenter...

F.eks leste jeg nylig en dilbert stripe der han sikler over en pc med 200 megabytes med ram og 20 gig harddisk, hihi.

Måtte le med tanke på at jeg har 512 megz med DDR ram og 120 gig HD :grin:

Lenke til kommentar

solgte maskina til en kompis av meg! Vi satt oss ned begge to og diskuterte en evnt. pris. Han var oppdatert på at produkter synker i pris, og vi kom fram til en pris vi begge var fornøyd med. Han får i tillegg mye annet som er på harddisken, som f.eks. filmer, musikk, program+++

Lenke til kommentar

Quote:

Ja jeg pleier å ta cirka 50-60kr pr film jeg gir til kameratene

Å kreve penger av kamerater er jo skikkelig sleipt :razz:

Jeg gir filmer, spill osv til kamerater. Jeg krever ikke penger av kamerater...snill jeg :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-10-23 00:43 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...