Gå til innhold

Skal ha N73 eller K800i hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sett på det samme.

Har falt mot K800i da jeg ikke har behov for Symbian, Edge eller noe av det N73 kan rutte med fremfor SE (med unntak av videokvalitet), og vil ikke betale tusenlappen mer for det!

Det kommer jo helt an på personligebehov og preferanser, men jeg syns K800i er best. N73 blir også tregere grunnet Symbian.

Lenke til kommentar

Er nokså enig med Kurompa. Det kommer helt an på hva du har behov for. Jeg hadde tenkt å vente til N73, men fant ut at alt jeg trengte, hadde K800i. Men som sagt det er opp til deg.... Forresten, det er ingen problemer med joysticken til de nyere SE modellene, inkl. K800i, de er faktisk vakumforseglet (slik at det ikke kommer støv eller annet rusk inn). Mange som var skeptisk til løst kameradeksel, men det

var faktisk ikke så løst. Tror fortsatt at det er mulig at den åpner seg hvis du har den i bukselomma, men har fortsatt ikke skjedd meg.

Endret av Casanova_G
Lenke til kommentar

Sitter her og tenker det samme. Er det noen som har prøvd begge telefonene?

 

Var bestemt på å kjøpe K800i men begynner å helle litt mot N73 siden jeg syns den ser best ut.

 

Etter det jeg har hørt skal K800i ha best kamera, noen som har sett en sammenligning?

 

Noen som vet om N73 har vanlig plugg for headset, eller må man ha overgang? Må ha overgang på K800i.

Lenke til kommentar

Er en DRØSS med tråder på dette, men men

 

veldig kort sagt:

 

k800i en bedre kameramobil. mener da ikke bare kvalitet, men generelt bedre kameramobil.

 

N73 er en mer åpen telefon, kan bruke flere programmer og innstillinger, ettersom det er symbian.

 

Ellers er k800i litt billigere tror jeg, og sikkert lettere å få tak i. Den har også fordelen med firmware oppdateringer du kan installere selv, mot Nokia som må inn til forhandler (tror jeg)

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg lurer også på det samme. Og ettersom det er kommentert at det er nok slike tråder, slenger jeg heller inn en post her.

 

Jeg kan lite om begge telefonene, men jeg vet at jeg legger ganske stor vekt på kameraet. Og ettersom jeg har forstått så ligger vel K800i litt foran.

 

Uansett, ved siden av kameraet legger jeg også vekt på at det er mulighet for minnekort (sorry ass, men har ikke satt meg en dritt inn i noen av telefonene), slik at jeg også kan evt legge over musikk, og det er plass til mange bilder.

 

Jeg vil også gjerne ha en telefon som holder en stund uten at jeg behöver å irritere meg over noe. Har jo lagt merke til at N73 er ganske "skjelden" ennå, og at dette dermed öker prisen litt. Men dette kommer antakelig til å bli bedre utover, og mer konkurranse om prisen.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Hm... Jeg føler at K800i er mer ''holdbar'' enn Nokia N73. Jeg føler hovedårsaken er at N73 er ''ny'' i sin sjanger, mens K800i er K750i i bedre versjon, altså har de jobbet med feilene fra K750i og i K800i har SE forhåpenteligvis rettet de tidligere problemene. Jeg føler at det er ingen tidligere modeller som kan sees på som storebroren til N73, så personlig ville jeg nok ha gått for K800i.

 

PS. Selv om jeg ikke hadde hatt K800i ville jeg ha sagt det samme, så vet dere det :p

Lenke til kommentar

Vel neonX, N73 har også joystick, og den er ikke så bra at det gjør noe. Holdbarheten kan jeg ikke uttale meg om av logiske grunner, men tipper den er utsatt for de samme feilene som de fleste joysticker har. Fordelen med SE i dette tilfellet er at de har lang erfaring med joystick, og de nye joystickene er stort forbedret med blant annet vakumforsegling.

 

Og at k800i er en k750i er en sannhet med masse modifikasjoner.Den er bygget på samme mal, men med k800i fikser de mye av det som var feil med k750i, de gjør kameraet mye bedre og mer brukervennlig og den har sinnsykt mye bedre maskinvare. Jeg ser ikke dette som noe negativt, da k750i var en vanvittig bra mobil...

Lenke til kommentar

For et utrolig sakelig innlegg.

 

Jeg har lest flere tester av begge telefoner, og det er varierende hvilken som kommer best ut på bildekvalitet. Hadde du lest hva jeg skrev, så sa jeg at dette ikke bare gjelder kvaliteten på selve bildene, men også ting som:

 

- Brukervennlighet

- Hurtighet

- Tilgjengelighet av funksjoner

- Funksjoner i seg selv, som BestPic

 

Poenget er ikke nødvendigvis at k800i gruser n73 på bildekvalitet, for de aller fleste vil ikke se noe særlig merkbar forskjell uansett. Poenget er et k800i er mer tilrettelagt for å ta bilder. Det er en reinspikket kameratelefon, hence the name Cybershot.

 

Og vennligst slutt å forsvare "din" telefon med nebb og klør, når du ikke engang vet hva du snakker om. Det gjelder alle, nokia eller SE fans. Kikk litt på konkurrenten i en butikk eller hos en kamerat før du gjør deg opp en mening.

Lenke til kommentar
For et utrolig sakelig innlegg.

 

Jeg har lest flere tester av begge telefoner, og det er varierende hvilken som kommer best ut på bildekvalitet. Hadde du lest hva jeg skrev, så sa jeg at dette ikke bare gjelder kvaliteten på selve bildene, men også ting som:

 

- Brukervennlighet

- Hurtighet

- Tilgjengelighet av funksjoner

- Funksjoner i seg selv, som BestPic

 

Poenget er ikke nødvendigvis at k800i gruser n73 på bildekvalitet, for de aller fleste vil ikke se noe særlig merkbar forskjell uansett. Poenget er et k800i er mer tilrettelagt for å ta bilder. Det er en reinspikket kameratelefon, hence the name Cybershot.

 

Og vennligst slutt å forsvare "din" telefon med nebb og klør, når du ikke engang vet hva du snakker om. Det gjelder alle, nokia eller SE fans. Kikk litt på konkurrenten i en butikk eller hos en kamerat før du gjør deg opp en mening.

6605888[/snapback]

Kan nok litt mer enn du tror.Jobber faktisk med mobil dagen lang men nok om det.Jeg vet at Nokia N73 har mange mange flere muligheter en K800i.Tror nok det er du som er litt SE freak.Enig i at alle kan ha sin mening,for noen er jo Motorola best,selv om jeg får gåsehud av det.Nei,hver sin smak men å gå ut med at SE K800i har flere muligheter og bedre tilgjengelige funksjoner,det kaller jeg uvitende...
Lenke til kommentar

Jeg har begge og er ikke i tvil om hvem jeg selger først. Bildekvaliteten er omtrent den samme.

Angående kamerafunksjoner, og kvalitet har Carl Zeiss stilt svært strenge krav til Nokia i forhold til holdbarhet, kvalitet og funksjoner. Tror ikke jeg har funnet noen funksjoner som noen av telefonene er enerådende på. Best pic, eller sekvens går ut på det samme, men Sony har registret sitt navn på funksjonen.

N73 har et godt gjennomprøvd grensesnitt, og er en oppgradering av 6680-->N70 osv, det sier vel sitt, helt fra Nokia 6600/7650 faktisk.

I tillegg har symbian nå blitt kombinert med egenskaper fra series40 3 rd generation, resultatet er en mye mer brukervenlig og ike minst raskere mobil enn tidligere series 60.

 

Hva gjelder Mp3 har N73 de samme funksjoner som K800i, men mangler dedikerte knapper for direkte avspilling av mp3. N73 har derimot en egen knapp hvor man kan legge opp 4 snarveier til HVA man vil.

K800i er nok like rask som N73, men den har et utvendig format jeg ikke helt klarte å like.

 

Videokvaliteten er udiskuterbar, Nokiaen vinner.

Bruker man telefonen i jobb er Nokiaen overlegen med adressebok og avtaler synkronisert med outlook på PC.

 

K800i er nå noe billigere, men jeg syntes den var overpriset dE Luxe da den kom, nå fåes N73 til 2395,- på Elprice med fri 120, bestill i dag og du har den lørdag.

 

Den beste telefonen totalt sett er i mine øyne N73. Skal den sammenliknes med noen SE modell må det være P990 som også er en avansert smartphone.

 

Jeg har siste 13 mnd hatt K750i med bra kamera i tillegg til N70 med alle proff funksjoner mot outlook, 3G og EDGE , hver til sitt bruk, endelig har jeg en som dekker begge.

 

K800i selges ja, etter 1,5 mnd trenger jeg ikke 2 mobiler lenger, det holder med N73.

Lenke til kommentar

Og du har enda ikke begrunnet ditt innlegg, flott.

 

Her er en liten test som sammenligner N73 og k800i. Test

 

Klipper ut noen utdrag for å underbygge det jeg sa om at k800i er enklere å bruke som kamera, og bedre tilpasset:

 

"For example, switching to Macro mode takes 5 key presses on te n73, it's one on the K800i. The dedicated scene/shoot mode buttons make the K800i much easier, as does using the keypad for other shortcuts."

 

"Overall the K800i is much easier to use, faster and produces better images."

 

Akkurat den biten om bedre kvalitet er det bare å ta med en klype salt, da det er veldig varierende fra test til test. MEN det er ikke å komme utenom at k800i er designet for å være en kameratelefon, mens N73 er en telefon med kamera.

 

Ut ifra dette vil jeg si at k800i har et bedre kamera enn N73, selv om noen tester vil plassere N73 på bedre ren bildekvalitet. Det er helheten av bruken som kamera som bør diktere hvilken som er best til kameramobil, og her tør jeg påstå CyberShot telefonen kommer hakket bedre ut.

 

Jeg sier derimot IKKE noe om hvilken telefon som er generelt best , da jeg ikke har fått nok tid med telefonene til å gjøre meg opp en bastant mening.

 

Og ja, jeg er en SE "freak", som du kaller det. Jeg bruker mest SE telefoner, og synes de er hakket bedre enn Nokia sine. MEN, dette stopper meg ikke i å ihvertfall prøve å være objektiv når jeg skal vurdere nye produkter, ettersom en ensporet fanboy veldig lett kan gå glipp av et bedre produkt fordi han er så innstilt på å beskytte "sitt" merke...

 

Edit: svaret er forresten til joa06, ikke til geirandreo, som snek seg inn i mellom :p

Endret av DrThomas
Lenke til kommentar
Og du har enda ikke begrunnet ditt innlegg, flott.

 

Her er en liten test som sammenligner N73 og k800i. Test

 

Klipper ut noen utdrag for å underbygge det jeg sa om at k800i er enklere å bruke som kamera, og bedre tilpasset:

 

"For example, switching to Macro mode takes 5 key presses on te n73, it's one on the K800i. The dedicated scene/shoot mode buttons make the K800i much easier, as does using the keypad for other shortcuts."

 

"Overall the K800i is much easier to use, faster and produces better images."

 

Akkurat den biten om bedre kvalitet er det bare å ta med en klype salt, da det er veldig varierende fra test til test. MEN det er ikke å komme utenom at k800i er designet for å være en kameratelefon, mens N73 er en telefon med kamera.

 

Ut ifra dette vil jeg si at k800i har et bedre kamera enn N73, selv om noen tester vil plassere N73 på bedre ren bildekvalitet. Det er helheten av bruken som kamera som bør diktere hvilken som er best til kameramobil, og her tør jeg påstå CyberShot telefonen kommer hakket bedre ut.

 

Jeg sier derimot IKKE noe om hvilken telefon som er generelt best , da jeg ikke har fått nok tid med telefonene til å gjøre meg opp en bastant mening.

 

Og ja, jeg er en SE "freak", som du kaller det. Jeg bruker mest SE telefoner, og synes de er hakket bedre enn Nokia sine. MEN, dette stopper meg ikke i å ihvertfall prøve å være objektiv når jeg skal vurdere nye produkter, ettersom en ensporet fanboy veldig lett kan gå glipp av et bedre produkt fordi han er så innstilt på å beskytte "sitt" merke...

 

Edit: svaret er forresten til joa06, ikke til geirandreo, som snek seg inn i mellom :p

6606067[/snapback]

Trenger ikke teste for å se hva slags telefon som har mest muligheter vet du.N73 er jo bare så overlegen,merkelig at du ikke har fått med deg noe på forum,nettsteder,hjemmesider o.l.N73 har det meste,ferdig diskutert.
Lenke til kommentar

Hvis du sikter til at N73 er en symbian telefon, så ja. Selvfølgelig har den flere funksjoner. Men det er jo strengt tatt ikke det vi diskuterer her. Du påstod at N73 var en overlegen kameratelefon. Jeg la frem bevis for at k800i er bedre, mens du bare gir meg noe oppgulp om at n73 er bedre og alle vet det.

 

Du virker ikke som om du har vurdert k800i engang, og å påstå bastant at den ene telefonen er fullstendig overlegen når telefonene opplagt er temmelig jevne, virker ikke veldig åpensinnet.

 

N73 er en veldig god telefon, den har masse muligheter og den er bra. Veldig bra. Men det er ikke dermed sagt at den er best. Faktum er faktisk at k800i er en mer gjennomført kameratelefon. Den må være det for å fortjene CyberShot merket.

 

Om du vil diskutere hvilken telefon som er best, finnes det haugevis av tråder her på forumet hvor denne diskusjonen raser. Men vennligst prøv å diskutere det litt objektivt, og ikke bare sleng ut

 

"N73 er jo bare så overlegen,merkelig at du ikke har fått med deg noe på forum,nettsteder,hjemmesider o.l"

"Her var det mange uvitende.N73 tar bedre bilder.Thats it"

"SEsine joysticker er regelrett elendig:"

 

De nye joystickene på k800i, som har fått en real overhaling siden modeller som k750i, trenger en stund på markedet før vi vet hvor bra og holdbar de er. Så ikke sleng ut kommentarer om at de suger, når du ikke kan vite dette enda. For den saks skyld vet du heller ikke hvor holdbar N73 sin er.

Lenke til kommentar

Nå er selve microbryteren av en joystick på K800i nøyaktig den samme som K750i, ta gjerne opp og sjekk selv :ermm: . Forskjellen ligger i tastematta rundt joystick, den er noe tightere, men fremdeles er det stor fare for at fuktighet fra lengre samtaler i varmen trenger rett inn i telefonen og fører til redusert funksjonalitet av joystick. Dette hendte meg to ganger på K750i før jeg skjønte hvor fuktigheten kom i fra, jeg visste jo at den ikke hadde vært i nærheten av "vann" på noen måte.

Dette er et særdeles vanlig problem på K750i :dribble: .

Forsikringen dekker heller ikke fuktskader som ikke er forårsaket av 3.person, så det er sagt :yes: .

Nå gjenstår det som nevnt i tidligere innlegg å se om morropinnen til N73 kommer til å slite med de samme problemene, jeg har ennå ikke åpnet min N73, men håper det er en annen type tast, enn en 5 veis microbryter :hmm: .

 

 

OOoopps det var visst innlegg nr 100 :tease:

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...