Gå til innhold

Kjøp av deler til støysvakt kabinett

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er lei av at PCen min bråker og durer når den står på gulvet. Når jeg går ned i stua for å se på tv kan jeg høre at harddiskene mine står å kverner i etasjen over, og at kabinettet durer.

Jeg er også lei av at min relativt nye PC går tregt, derfor vil jeg oppgradere den litt. Har derfor noen spørsmål, og setter stor pris på litt hjelp, da jeg aldri har moddet noe kabinett før :)

Jeg vurderer å bytte ut mitt AOpen H600B (som ble anbefalt av HW.no) med ett Lian Li (http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c432) kabinett. Dette virker som et pent og bra kabinett. Noen innspill til evt. andre kabinetter som er mer støysvake? I tillegg til dette kabinettet skal jeg kjøpe en MIST strømforsyning (http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...KIT02&mcat=c345).

For "moddingens" del har jeg planer om å dra på Biltema(?) for å kjøpe noen støymatter. Kunne noen slengt inn et par ord om hvor disse platene skal settes?

Tusen hjertlig takk for all informasjon :)

Endret av Matsi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Støymattene setter du i veggene på kabinettet, dvs ikke i front eller bakkant.

Du skal være obs på at dette gir en varmende effekt i kabinettet.

Men jeg tviler på at oppgraderingen din ved å kjøpe nytt kabinett og strømforsyning kommer til å løse problemet ditt med treghet..

;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Leste gjennom posten din en gang til, og jeg tror ikke du får bort støyen du hører når du er nede, ettersom de dype tonene planter seg i gulvet, og taket i underetasjen fungerer da som høyttaler.

Lenke til kommentar
Men jeg tviler på at oppgraderingen din ved å kjøpe nytt kabinett og strømforsyning kommer til å løse problemet ditt med treghet..

6585176[/snapback]

Hehe, nei. Det er klart! Jeg skal sette inn 2GB med RAM i tillegg til dette. Men tror faktisk skjermkortet mitt trenger noe mer strøm for å yte opptimalt.

Leste gjennom posten din en gang til, og jeg tror ikke du får bort støyen du hører når du er nede, ettersom de dype tonene planter seg i gulvet, og taket i underetasjen fungerer da som høyttaler.

6585176[/snapback]

Jepp. Men kabinett som står på noen ben med gummiknotter vil nok hjelpe betrakelig :)

Endret av Matsi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...