guildenstern Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Det gjør seg bedre stort, klikk her! (722x1200 - 287 K) Jeg liker bildet selv, og er interessert i hva andre måtte mene om det. Jeg får ikke tatt det igjen, akkurat, men alle tips er velkomne. Bildet er tatt med et Canon Powershot G3 (stakkars meg!) og tilgjengelig lys (på plenen på hytta). Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Bildet var kjempefint synes jeg! Du har fått til skarpheten veldig bra! Bakrunnen er blurret på en fin måte! Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Tror bildet ville blitt enda bedre hvis du hadde gått nærmere sommerfuglen, men sommerfugler sitter jo skjeldent lenge stille Lenke til kommentar
guildenstern Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Tror bildet ville blitt enda bedre hvis du hadde gått nærmere sommerfuglen, men sommerfugler sitter jo skjeldent lenge stille 6584538[/snapback] Jeg har vel ett, tror jeg, hvor jeg gikk nærmere, men da hadde den foldet sammen vingene (og dro avgårde et sekund senere -- et gammelt G3 har responstid som må måles i decennier), so no dice. Tusen takk for respons, begge to. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Fint bilde med gode farger! Synes kanskje den skarpe forgrunnen stjeler litt oppmerksomhet, kanskje kunne du forsøkt å klippe vekk litt mer av denne? Lenke til kommentar
guildenstern Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Rask Picasa-crop for å illustrere. Var det noe slikt du tenkte deg? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Sommerfuglen heter forøvrig Polyommatus icarus... Eller vanlig blåvinge på norsk... Om bildet da, synes egentlig den utbrendte totalt utvaskede øvre delen av bildet skjenerte... But thats just me... Endret 30. juli 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
guildenstern Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Takk for svar. Jeg aner virkelig ikke noe om sommerfugler, så det er fint noen opplyser meg. Liker ikke for tette cropper, så overkanten blir der. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg synes ikke toppen skjenerer, det var bare flott med litt luft mot overkanten, og så ubrent var den da ikke. Ang. den siste cropen er jeg nå litt mer usikker på mitt eget utsagn, vet ikke helt om jeg synes det ble bedre allikevell =) Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Må bare legge til: TIttelen på dene posten var nice hehe.. ''Streng liten sommerfuglfrøken'' hohoho Lenke til kommentar
guildenstern Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Fulgu, jeg liker croppen godt selv (altså den opprinnelige) -- men lurer på om jeg kanskje skal gjøre den smalere? Skal forsøke etterpå. Rasch: Jeg er så kunstnerisk, vettu. Endret 31. juli 2006 av guildenstern Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg synes den opprinnelige crop'en var helt grei. Man trenger ikke altid være helt oppi motivet når man tar bilder av små kryp. Dette er et godt eksempel på at luft kan gjøre det hele mer beskrivende, og fargerikt, faktisk. Meget bra. Ps: Tittelen er glimrende. Lenke til kommentar
guildenstern Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Tusen takk. Jeg liker bildet godt selv, kanskje fordi jeg tar veldig lite naturbilder (forsåvidt) og blir rent overrasket over meg selv når det en sjelden gang forekommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå