Gjest Slettet+891234 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hei. Jeg ønsker å minske størrelsen på/komprimere et større antall bilder. Jeg kan selvsagt redigere ett og ett bilde, men det tar så lang tid. Finnes det en funksjon/program som gjør det mulig for meg å redusere alle bildene i en mappe til f.eks. 75% av orginalstørrelsen? Jeg skal dele noen bilder via mail, og det tar håpløst lang tid å laste opp bilder på 1,5mb/stk. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Det finst mange program som kan gjere dette. Til dømes ImageResizer, eit PowerToy frå Microsoft, Irfanview og Photoshop, om du har det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Takk for raskt svar! Jeg lastet ned ImageResizer, som fungerte flott. Lenke til kommentar
catzy123 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Drar denne litt opp jeg... Jeg har både Irfanview og Photoshop Elements, men finner ikke ut hvordan man gjør dette! Litt kjedelig å forminske ett og ett bilde liksom... Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Veit ikkje om Photoshop Elements har batchprosessering. I Irfanview vel du File --> Batch Convertion. Sjå under Advanced Options. Har ikkje programmet sjølv for augeblikket, so kan ikkje forklare nærare (dette fann eg her), men du finn sikkert ut av det. Lenke til kommentar
catzy123 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Tusen takk Incanus! Der hjalp du meg ganske mye, jeg har sittet og irritert meg grønn over at jeg ikke fikk det til PS! Det finnes batch prosserering på Elements, har kikket etter det nå Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Noen som vet om image reziser finnes for windows vista?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå