Gå til innhold

Sende hardware i posten, hvordan pakke det inn?

Anbefalte innlegg

Skal selge noen gamle deler fra maskinen min, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal pakke det inn på best mulig måte. Jeg har ingen antistatiske poser eller emballasjen som fulgte med de forskjellige delene, skal selge 3 ram-brikker og 1 skjermkort. Hvordan kan jeg pakke disse delene best mulig? Virker litt for skummelt og bare legge ram-brikkene i et brev og sende de avgårde :)

Edit: Virker brødposer, avispapir inni og papp rundt som en god ide?

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Postkontoret har vel som regel noe liggende som du kan bruke.

De vet hvordan det skal være pakket, så skal ikke være noe problem å bare ta med det du skal sende bort til postkontoret slikt som det er.

Mulig ikke alle postkontor er like hjelpsomme men :p

Lenke til kommentar
Edit: Virker brødposer, avispapir inni og papp rundt som en god ide?

6583931[/snapback]

Antistatiske poser bør du i hvert fall sørge for. Det gir veldig dårlig inntrykk å pakke ut datadeler som ligger henslengt i plasposer og avispapir. At ting kan gå føyken er like viktig å ta høyde for.

Anbefaler deg å gjøre følgende:

- Skjermkortet putter du inn i en antistatisk pose, og tyller det inn i litt bobleplast. Helst en mindre pappeske rundt også, trenger ikke å være den som fulgte med skjermkortet.

- Minnebrikkene holder det med antistatisk pose, og noe bobleplast rundt.

Alt legger du inn en større pappeske, og her kan du godt bruke krøllet avispapir for å fylle oppe slik at ikke ting ligger og slenger.

Bobleplast er jeg usikker på hvor du får tak i ditt område, men noen steder får man store ruller slik som på Binders. Det er kanskje litt vel mye i ditt tilfelle, hvis du ikke har planer å sende flere ting i fremtiden.

Antistatiske poser bør du klare å få gratis i nærmeste elektro/databutikk. De har masse sånt til overs. Kanskje du får med bobleplast og noen pappesker her også? Ellers har posten gjerne pappesker i bøtter og spann (med litt flaks bobleplast også).

Det kan virke omstendelig dette her, men etter å ha sett hva som skjer med pakkene på posten, så tar man sine forhåndsregler :) Eks. pakken ligger på toppen av en cointainer, denn blir tømt ved å vippes rundt og havner da nederst...

Lenke til kommentar

Pakker du pc deler i vanlig plast poser så kan du nesten garantere at de blir skadet av statisk elektrisitet. Hadde jeg handlet deler og de ikke var pakket rett så hadde jeg bare sendt de tilbake og bedt om å få pengene mine igjen.

Lenke til kommentar
Det kan virke omstendelig dette her, men etter å ha sett hva som skjer med pakkene på posten, så tar man sine forhåndsregler :) Eks. pakken ligger på toppen av en cointainer, denn blir tømt ved å vippes rundt og havner da nederst...

6591150[/snapback]

Jobber selv på posten, er i grunn derfor jeg vil pakke det godt inn. Skal bestille ny PC nå og etter at jeg begynte å jobbe på posten er jeg livredd for frakten nordover :) Skal ta en tur innom elkjøp og spørre om de har noen sånne poser, takker og bukker for tipsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...