Bushmills Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Vel... Nå kan jeg ikke bli mer forvirret. Valget står mellon "Nikon D50" og "Canon EOS 350D" Pris: Canon ca 400,- dyrere. Skjerm: Nikon 2,0" Canon 1,8" ___________ I en test på DinSide, fikk Nikon, 6'er i terninkast, mens Canon fikk 5. Mens andre tester på nettet er Canon vinnern. Irriterende at alle tester er ulike. Helt forvirret jeg. Har mest lyst på Nikon. Hva mener dere? Det er vel kanskje ikke en fasit på dette spørsmålet. _______________________________________________ - Og hva med objektiver. Burde jeg kjøpe objektiv, for å få det helt perfekt? Lenke til kommentar
conspiracy Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Det er alt endel tråder som omhandler disse to. Hva jeg har svart i de er at du bare må prøve dem, og finne det du liker best å bruke. For min del var 350D for liten for hendene mine, så da falt valget naturlig på D70s. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har du mest lyst på Nikon, så kjøper du det. De har vel vunnet annenhver test hver, og er begge likeverdig gode kjøp. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Som du selv sier ligger disse kameraene og kniver om førsteplassen i allslags tester. Noen ganger vinner den ene og noen ganger den andre. Det viser bare at kameraene er i samme klasse. De er begge påtenkt samme gruppe kjøpere. Den vesentlige forskjellen blir den fysiske utformingen av kamerahusene. Her styrer mange unna Canon pga grepet blir litt for smalt for større hender. Noen kjøper et batterigrep som hjelper på med dette, og fordelen her kan bli at man kan ta det av og få en mer hendig kamera å pakke i bagen. I realiteten blir nok grepet stående montert på mesteparten av tiden du har det. Dermed er man like langt. Objektivene er av samme brennvidde og kvalitet.. Har inntrykk av at de fleste "vokser" ut av dette relativt fort. En kombinasjon jeg anbefaler er 350D/D50 med Sigma 17-70 f/2,8-4,5. Til syvende og sist er det hvilket hus du liker best å holde i hånden, og dette er det ingen på noe forum som kan fortelle deg hva som blir best for deg! Edit: Leif Endret 30. juli 2006 av Marzo Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Som tidligere nevnt her, gå i en butikk og prøv å holde i kameraet. Og kjøp helst der også når du har bestemt deg. Kvalitetsmessig står de trolig ganske likt, men kitobjektivet til D50 er litt skarpere. Dette kommer du nok til å bytte ut etter hvert uansett. Til gjengjeld har Canon litt flere mpx, uten at det altid er en fordel. Kjøp det kameraet som gir deg den beste "følelsen". Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 En kombinasjon jeg anbefaler er 350D/D50 med Sigma 17-70 f/2,8-4,5.Ville heller anbefalt Tamron 17-50/2,8. Den har lysstyrke 2,8 over hele området i motsetning til Tamron som kun har det på vidvinkel... og på vidvinkel blir det så uskarpt med 2,8 at man er anbefalt å blende litt ned uansett, så da får man ikke utnyttet det fullt ut uansett. Tamron objektivet er skarpt på 2,8 også på vidvinkel. Angående 350D vs. D50. Les et av de veldig veldig mange tråder her på forumet som omhandler akkurat dette. Skader ikke å lete litt før man lager ny tråd Denne stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg