John P. Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Ja - jeg prøvde å lage en god emnetittel, men det er jo nesten ikke plass... Jeg kikker litt på bærbare, fordi jeg hadde tenkt å bytte ut den stasjonære med en bærbar - mest av plasshensyn. Fant ut at Fujitsu Siemens Amilo Xi1546 så bra ut til mitt behov. Så jeg har søkt litt her og der, og opptaget raskt at det er til dels store forskjeller i pris mellom de forskjellige butikkene. Men så foretok jeg et søk i Prisguiden her. Da fikk jeg opp dette: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Flere av de billigste butikkene opplyser om 2GB minne, mens de dyreste (og mest kjente/største) butikkene opplyser om 1GB minne, og det til en del høyere pris. Er det rett og slett sånn at disse billigste butikkene (som ser ut som kloner av hverandre når det gjelder layout på produktbeskrivelse, forresten) klarer å selge maskinen med dobblet så mye minne som Komplett og PC-Utstyr gjør, og det til en lavere pris? Eller er det trykkfeil? Eller mener de at man kan putte inn 2GB max., men at den ikke kommer med det, eller...? -Dersom jeg bestiller en sånn fra en av de billige shopene, kan jeg da forvente/"kreve" å få med 2GB minne? Jeg ser at de billigste butikkene (med 2GB RAM) har samme varenummer, og Komplett og PC-Utstyr har et annet varenummer. De billigste butikkene har den riktig nok ikke på lager, men... Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Jeg skjønner jo at det kan være så enkelt som at noen butikker er billigere enn andre - det er jo ikke noe nytt. Men samtidig har jeg lært at dersom noe virker for godt til å være sant, så er det som oftest dét. Derfor lurer jeg på hvordan disse mindre kjente webshopene kan ha så mye lavere pris enn de 'etablerte', på en maskin som har høyere ytelse. Takk. P.S. Det står jo til og med 'bag' og 3 års 'bring inn' garanti på de billigste?? Endret 30. juli 2006 av John P. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hei! Det er derfor det er bra med prisguiden, så du kan se hvilken butikk som tilbyr pcen til best pris. Men så er ikke pris alt heller. Og mange av de butikkene er nesten identiske og har samme lager, men prisene er ulike. Personlig ville jeg ikke handlet der. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ser den pcen kom billigst ut på Amentio sin webshop. Har selv handlet ganske mye der og har vært veldig fornøyd. Så tror ikke du trenger være redd for å handle der. Hilsen Vinci Lenke til kommentar
John P. Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 Vel - det var for godt til å være sant, viser det seg. Jeg sendte en mail til stretto.no, og fikk da beskjed om at dette skyldtes en feil i produktbeskrivelsen. Den maskinen jeg trodde hadde 2GB minne og 2GHz Core Duo CPU til 14.488,- har egentelig 1024MB minne, og 1.66GHz CPU, blant annet (resten var også lavere spec.). Synd for de som har bestillt en sånn til den prisen i den tro at det var 2GHz/2GB maskinen, men... stretto.no skal ha skryt for meget rask tilbakemelding på mail, og har rettet feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå