LarsP Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Har bestilt en par saker hos en bedrift og skal betale via nettbank (og dermed slippe gebyr for VISA-tjenester). Hva og hvordan skal jeg fylle det ut i nettbanken. Et skjermbilde hadde vært meget behjepelig. Informasjonen jeg fikk fra selskapet: Aksjeselskapnavn - Butikknavn Gateadresse Postnummer Sted Konto: xxxxxxxxxx Bank: Navn på bank Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Du fyller inn kontonummer, KID, og beløp. Det er alle feltene som banken og mottaker trenger for å identifisere overføringen. Du kan naturligvis fylle inn Mottakers navn og adresse, for din egen del. Skjermbilde? Bare å fylle ut. Hvilken butikk gir forbrukerne gebyr for å betale med VISA/Mastercard? Det er ikke lov ihht. kortselskapenes krav. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Har ikke fått noen KID-nr. Det er nettopp det som forvirrer meg. Det er visstnok gebyr (VISA - 3%) på kjøp over 10 000,-. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) Du trenger jo ikke KID-nummer, hvis butikken ikke har så mange som betaler over nettbank er det kein problem å ta det på navene(og beløpet). Ville skrevet navn, eventuelt brukernavn hos aktuelle butikk, i "melding til mottager"-feltet. Endret 30. juli 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Det ordnet seg. Måtte bare manne meg opp til å faktisk gjennomføre hele betalingen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Du?? Norsk butikk? Er det butikken som krever inn VISA-gebyr? I såfall kan du ta kontakt med VISA(event. Teller AS) og gi dem beskjed. Det har de ikke lov til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Siden han har norsk kontonummer er det norsk butikk. Ellers ville han brukt et SWIFT kontonummer. Og nei; dette gebyret har vi konstatert er ulovlig. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Er du sikker på at det ikke er lov å ta gebyr ved betaling med VISA? For det gjør Noextras også når jeg skal fylle opp ringekontoen min. Da koster det 4 kr ekstra for å bruke VISA kontra betaling via nettbank... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Vi må skille mellom ulike produkter og tjenester, og dette skillet overlater jeg til kortleverandørene/bankene. Men fysiske varer som du kan kjøpe i butikken er det ikke lov til å ta gebyr for å betale med VISA/Mastercard. Ingen arresterer kassereren, men kortleverandøren bryter tjenestevilkårene til VISA/Mastercard. Når det gjelder virtuelle tjenester kan det være at de ikke har like regler. Eller om det gjelder å flytte penger, slik som du nevner; å flytte fra kredittkort til mobiltelefon. Her er det ingen fysisk vare, og ikke noen fysisk butikk heller. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Trådstarter ønsket tråden stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg