_tHokA_ Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Jeg starter nå imorra. Fikk pakkelapp idag, så det blir nok modding imorra Endret 3. august 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Da er vifta på plass og ble ikke noe forskjell. CPU temp og chipset holder lik temp, men rom forholdene er ikke like. Sist jeg skrev var det 22'C på rommet, nå er det 30'C Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 tja, det kan jo godt tenkes at det er grunnen til at det ikke er noen større forskjell. Det beste hadde vel vært om du sjekket temperatur med ett termometer inne i kabinettet og så om det var noen større forskjel med og uten vifta? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 tja, det kan jo godt tenkes at det er grunnen til at det ikke er noen større forskjell. Det beste hadde vel vært om du sjekket temperatur med ett termometer inne i kabinettet og så om det var noen større forskjel med og uten vifta? 6613215[/snapback] Ja, men det er så mye som avgjør det med temp nå. For da jeg monterte inn en 250mm vifte i døra så byttet jeg å stock vifta på CPU med en 120mm (med 80->120mm adapter). For å få ned støyen ifra CPU. Så da kan det jo være at den da er svakere en den vifta som var på CPUen. Jeg byttet å pasta på CPUen, og den tar jo å litt tid før den kommer helt i kontakt med kjernen og ribba Men jeg får se hvordan det blir ikveld da temp i rommet synker Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Får vi noen bilder av vifta på plass? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Bilder kommer, skal bare la maskinen stå å gå litt først. Rom temp: 30'C, CPU temp: 31'C Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Her kommer det bilder. Beklager kvaliteten, måtte ta bildene med mobilen :!: Jeg kunne ha brukt litt mer tid på festene, men har iallefall fått festen den nå. Men det synes egentlig ikke. Og som du ser så stikker ikke vifta ut på siden. Orginal grill er montert tilbake for å få en standard look Festene til viftestyringa på den 250mm vifta skal også bli montert finere. Må bare finne drillen for å lage et hull først Endret 4. august 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Manx Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ser jo kurant ut det der, er det noe lyd i vifta? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Ser jo kurant ut det der, er det noe lyd i vifta? 6613699[/snapback] På fult kan man høre lufta gå igjnnom vifta, men det er minimalt. Men ellers er den lydløs og det er ikke noen delta vifte for å si det sånn. Den flytter ikke så mye luft som jeg håpet, men den gir jo "frisk" luft til hele hovedkortet. Jeg er fornøyd til nå. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Så bra ut det der . Du må huske at gitteret både skaper mer støy og lar mindre luft passere Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Så bra ut det der . Du må huske at gitteret både skaper mer støy og lar mindre luft passere 6613721[/snapback] Ja, det er sant. Derfor jeg ikke monterte vifta helt inntil gitteret. Men maskinen er så stille nå egentlig Jeg har en gulv vifte her på rommet som står helt på andre siden av rommet. Jeg måtte gå å skru av den for å høre maskinen surre. Og den vifte bråker nesten ikke. Så det er stille her Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ja, det er sant. Derfor jeg ikke monterte vifta helt inntil gitteret. 6613731[/snapback] Men du burde vel allikevel montere den helt inntil gitteret, hvis ikke så vil noe luft "resirkuleres" Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Har et poeng der ja, men da jeg kjenner på gitteret så kjenner jeg at den trekker luft. Så det blir nok en blanding av frisk og brukt luft inni der. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Ja, det er sant. Derfor jeg ikke monterte vifta helt inntil gitteret. 6613731[/snapback] Men du burde vel allikevel montere den helt inntil gitteret, hvis ikke så vil noe luft "resirkuleres" 6613754[/snapback] Fant frem 2stk hovedkort fester, satte de imellom. Da kom viftekanten helt inntil gitteret Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Nå begynner jeg å merke forskjell her. Rom temperaturen har synket til 25'C, CPU holder nå 28'C, og SYS holder 29'C På CPU nå sitter det en modifisert stock AMD kjøler (Stock kjølern til AMD Opteron). Orginalt på den er det en 80mm vifte, den er byttet ut med en MIST 120mm vifte som spinner rundt på 900RPM. Dette er da helt lydløs, og jeg er kjempe fornøyd Det med sidedøra vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg har lagt den ut for salg jeg Skal ha sidedør med vindu tror jeg Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Rom temperatur: 23.8 CPU - 27'C SYS - 24'C Laveste måling jeg har hatt på maskinen Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Hva med GPUtemp da? 6616603[/snapback] Mitt X1800XT holder nå 52'C Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Hva med GPUtemp da? 6616603[/snapback] Mitt X1800XT holder nå 52'C 6616614[/snapback] Det er ganske normal idle temp. Så lenge du holder det under 55c idle, så vil ikke vifta øke mye Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 (endret) De temperaturene over er da uten den store vifta. Jeg tester med vifta nå. CPU: 24.5'C SYS: 24.5'C GPU: 52'C Til nå så tjener jeg kun på støyen Uten vifta på så holder CPU nesten lik temp +/- 2grader og SYS er helt lik. GPU holder seg rundt 52-54'C. Men maskinen bråker mer med vifta på. Så den skal nok av fort igjen Endret 5. august 2006 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå