Gå til innhold

Oppgr. av spill-pc. HK,CPU,RAM,GPU ca. 8-9000 kr

Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

Nå er det på tide med en oppgradering til maskinen min. Maskinen brukes mest til spilling, og noe videoredigering. Har i grunn bestemt meg for CPU, og det blir sikkert en E6600 fra Intel. Er selvfølgelig åpen for forslag, men er denne som har vekt min interesse mest :)

Største problemet mitt er å finne hovedkort. Har ikke en anelse om hva jeg skal velge her. Har i grunn et lite krav på dette, og det er at det er vifteløst. Bryr meg lite om overklokking eller om det har SLI/Crossfire (kan ikke se for meg at jeg noen gang kommer til å sette i to skjermkort i en PC).

Minne ja.. hm. Eneste jeg vet er at jeg skal ha 2GB. Vet ikke hvilket merke som er bra, men regner med at dette varierer litt ut ifra om jeg velger AMD eller Intel. Bare til å komme med forslag :)

GPU. Her kommer jeg til å kjøpe et 7900GT nå. Har ikke tenkt å bla ut altfor mange høvdinger på et skjermkort som jeg bytter ut når DX10/Vista kommer uansett. Spiller i 1280X1024 på en 17" LCD, så tror det holder fint. Eneste jeg trenger er å finne ut hvilket merke jeg skal velge (er det noen betydelig forskjell egentlig?).

Til slutt, kan jeg vel si at jeg tenker meg å bruke ca. 8-9000 kroner på oppgraderingen og håper dere kan komme med forslag av komponeneter. Har ikke planer om å overklokke noe særlig, så slike overklokkings komponenter er ikke nødvendig.

Dere trenger ikke tenke på andre deler som HD, Kabinett, Mus/Tastatur, Skjerm eller PSU (har MIST 500W ny).

Håper på mange forslag :)

Mvh

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag fra SHG.no:

7900GT skjermkort 2265

Asus P5W DH Deluxe Hk 1875

Core 2 Duo E6600 2851

Corsair 2gb PC6400 DDR2 1739

Totalt 8730 kr.

SHG.no er billigst på 7900GT skjermkort og hovedkort, og minnet er billigere enn billigste 2gb PC6400 i prisguiden.

Mren vil du spare en hundrelapp, handler du CPU hos PCutstyr.no, de er 200kr. billigere der.

Hovedkortet er kanskje litt vel dyrt, men er visst bra

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Har tenkt til å bestille nå veldig snart, derfor lurer jeg på om noen har noe å si på dette oppsettet: Conroe oppsett

Hvor bør jeg bestille fra? Har ikke hørt noe mye om SHG. Er det en bra butikk ? (de burde oppdatere nettsidene deres, les: få nye) SHG er billigst å kjøpe fra, men virker som om Netshop vil få inn prosessoren på lager snart. Eneste problemet der er at netshop ikke selger det minnet jeg har satt opp :(

Lenke til kommentar

SHG.no er en grei butikk etter det jeg har hørt. Netshop er visst veldigg gode på Kundeservice, men SHG prøver neppe å svindle deg de heller.

Intel sliter med å skaffe nok COnroe CPUer, derfor er det bare Netshop som ser ut til å få inn CPUer ganske snart. HVis du vil ha delene raskt, foreslår jeg at du bestiller HK, 7900GT, og ram fra SHG, og CPU fra NEtshop (regn med ca. 100kr. mer i frakt'

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En siste bump (forhåpentligvis) på posten min :)

Har bestemt meg for å bestille i kveld. Kommer til å kjøpe bulk versjoner av E6600 da retail er en hard kake å få tak i.. problemet er at jeg må kjøpe en kjøler da. Noen som vet om en kjøler som er bra og ikke så altfor bråkete for E6600?

Så, blir det et 7900GT. Kunne noen gitt anbefaling på et som ikke bråker mye, eller vil det beste være å kjøpe en eller annen Zalman (eller noe) å bytte ut med?

Satser på bestlling i løpet av et par timer. Tolmodigheten tok slutt gitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...