Minus Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Heisann, lydfolk! Det har seg sånn at jeg i går gikk til innkjøp av et nytt headset med mikrofon, Logitech Presiscion gaming headset tror jeg det heter, med minijack-plugger. Jeg er en aktiv WoW-spiller, og vil gjerne utnytte headsettet til det fulle via et tredjeparts snakkeprogram. Det jeg da vil, er at kun stemmene fra det snakkeprogrammet skal komme i høyttalerne på headsettet, og in-game-lyder fra de andre høyttalerne. (2.1 Harman/Kardon Soundstick II) Jeg har integrert lydkort med tre innganger bak; rosa, grønn og blå (bruker de til de til 2.1 settet). I tillegg har jeg to innganger foran; grønn og rosa som jeg da bruker til headsettet. Snakkeprogrammet er Skype, Ventrilo og Teamspeak2. Slenger bare opp all informasjon som kan være relevant jeg, så håper jeg på det beste Takk. Edit: Mulig den her er plassert feil, om den er: si ifra så jeg får sendt melding til moderator ang. flytting. Edit2: Heter ikke ps2, men minijack, sånn ca hvertfall. Endret 30. juli 2006 av Nakro Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 den rosa og den grønne foran er som oftest den samme som den grønne og den rosa på baksida.....så jeg er ikke sikker på om det går å få det til..... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Kommer ikke til å funke. De utgangene foran er bare ett ekstra sett utganger til det integrerte lydkortet, og vil derfor gir akkurat samme lyd som de bak. Skal du klare noe sånt, må du skaffe deg ett ekstra lydkort, til en PCI slot eller noe eksternt, da trer jeg det skal være mulig å dirigere lyden fra snakkeprogrammene til ett annet lydkort enn spillene. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 For å få til dette, må du nok ha headsett med USB-plugg, da er det no-problemo Lenke til kommentar
Minus Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) For å få til dette, må du nok ha headsett med USB-plugg, da er det no-problemo 6582774[/snapback] Æsj, det var litt dumt da.. Brukte 800 kroner på blæææææ Takk for svar Edit: Fins det overgansmekanisme for minijack-->USB? Edit2: Etter litt leting har jeg funnet denne adapteren til kr 198,- på Clas Ohlson: TRYKK HER Endret 30. juli 2006 av Nakro Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 For å få til dette, må du nok ha headsett med USB-plugg, da er det no-problemo 6582774[/snapback] Da må man stille inn på lydinnstilinger hvilket lydkort som skal brukes (usb headsett inneholder ett eget lydkort) Det som er best er en lyd svitsj Jeg har en selv, jeg trykker på en knapp for bytte mellom headsett og høytalere og en knapp for mic på eller av Samt er det utgang til gamle headsett til nokiatelefoner kjøpte den på biltema (har ingen link i farta) Kosta en 70-80kr for den....... Lenke til kommentar
Minus Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 For å få til dette, må du nok ha headsett med USB-plugg, da er det no-problemo 6582774[/snapback] Da må man stille inn på lydinnstilinger hvilket lydkort som skal brukes (usb headsett inneholder ett eget lydkort) Det som er best er en lyd svitsj Jeg har en selv, jeg trykker på en knapp for bytte mellom headsett og høytalere og en knapp for mic på eller av Samt er det utgang til gamle headsett til nokiatelefoner kjøpte den på biltema (har ingen link i farta) Kosta en 70-80kr for den....... 6591782[/snapback] Jammen jeg skal ha lyd på begge.. Da er jeg jo like langt.. Skype på headsettet, resten på de vanlige høyttalerne. Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 er jo ikke verre enn å kjøpe enten et cheapo lydkort for å gi lyd til headsettet og bruke det integrerte til høyttaleren. Eller å kjøpe et ordentlig lydkort til høyttalerne og bruke det integrerte til headsettet Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kan du ikke bare jukse litt da? Lenke til kommentar
dioX Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kan du ikke bare jukse litt da? 6595126[/snapback] den hjelper jo ingenting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå