ATI vs GeForce Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Vel en kompis av meg har nå en maskin som ikke starter. Når man trykker på startknappen skjer det ikke noe. Jeg har sjekket kontaktene fra startknappen og de sitter godt i. Men PSUen(som er en hiper 580W) ser nå ut til å funke. Det røde lyset er på og i tillegg er et USB lys på nederst på HK, noe som tyder på at strøm går gjennom delene. Men jeg syntes det luktet en smule svidd av PSUen, kanskje det er bare litt svidd støv men noen som vet ka som kan være årsaken? Endret 29. juli 2006 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Prøv et multimeter og ta en måling på 12V om PSU er ok , men prøv først å skifte utgang på PSU om der er separate kretser, skiftet nettopp en av de blå versjonene med feil. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hei! Det høres ut som feil for meg. Den skal ikke lukte sånn. Sjekk at alt er riktig koblet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 En annen måte å sjekke om PSU er i orden på, er å jump-starte den. Ta en bit av en binders og sett den ene enden i den grønne ledningen på 24 pin (eventuelt 20 pin), og den andre i hvilken som helst av de svarte ledningene (mener da nederst på 24-pin kontakten). Da skal PSU starte. Lurt å ha en vifte e.l koblet til for å se om den virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå