Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er galt med Delim e-fiven min?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er galt med daelim e-fiven min 2004 mod.

 

I dag har jeg kjørt endel, og mens jeg kjørte på e-18 soppet mopeden. Trodde det var pluggen fordi den blir fort varm og jeg har en varmegrad for lite på den. Ventet en time, men fikk enda ikke start på den, da fant jeg ut at den var tom for bensin og la merke til at det rant noe ned over luftfilteret og variatoren. Trodde at det kansje var olje eller bensin, men det luktet ikke som det. Det så ut om olje (jeg hadde sølt endel olje dagen før så jeg antok det var det) det var nok olje i (nesten full).

 

Gikk til et hus som stod der og jeg fikk bensin av han (skulle vert flere av sånne folk smile.gif ) Han tok ut pluggen og den så fin ut, venta en halvtime +- og satt i pluggen. Da starta den biggrin.gif .

 

Kjørte ca 4mil etter dette og så kjørte jeg fra hjemme ned en bratt bakke (ca 1km) og gav full gass (fikk HØYT turtall!) så bremset jeg ned fordi det kom en sving i bakken. Da ville ikke mopeden å gi gass, så jeg slo av tenninga. Lysa var fortsatt på, men den stoppa i bunnen av bakken. Jeg tenkte at pluggen var varm, og lot den stå i noen minutter. Trillet den et stykke og prøvde å starte den et par ganger (skjedde i 10-11tiden i kveld). Etter å ha trillet den et par hundre meter så prøvde jeg å starte den ganske mange ganger. Er bare kikk start på den fordi el-starten er det noe galt med. En av gangene jeg prøvde å starte den ville ikke spaken ned ohmy.gif rikket noe veldig på den, men den ville ikke ned.

 

Trillet den noen meter til og gjemte den i noen busker, gikk til en kamerat (som jeg egentlig hadde tenkt å gå til) og skriver dette.

 

Er det noen som vet hva som er galt? Det første som fallt meg inn var at pluggen er varm. Kan det være jeg har skjært den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du kan prøve er å vaske pluggen i avfettingsmiddel med en gammel tannbørste, justere åpningen på pluggen, ta litt sandpapir og slip forsiktig på senterelektroden og "jordpinnen", tørk med lighter / varmluftpistol og sett den i igjen.

Se forøvrig om pluggen har sotet / er unormalt hvit.

Lenke til kommentar

pluggen er nokså ny... om det har noe å si. ca 2 uker gammel.

 

Det er ikke original plugg... er en bpr8hsa plugg mens den originale er b8hsa.

 

forhandler sa at det ikke hadde noe å si.

 

Håper bare den ikke har skjært seg:(

Lenke til kommentar

BPR8HSA og BP8HSA har samme varmeverdi, BPR8HSA har motstand, det har ikke BP8HSA, det har ikke mye å si :)

Får du trådd ned stempelet med kickstarten nå? Dersom motoren går rundt så burde det være mulig å få start, dersom ikke en ring eller noe slikt er gåent da.

Har forøvrig nettopp skrudd på en Daelim message 2, der var stjerna som tannhjulet (starter/kick går på tannhjulet) til svinghjulet var festet på gåen, så dersom det er et lignende opplegg på E-five så kan du skru av dekslet som dekker variatorreimen og inspisere.

Endret av Patz
Lenke til kommentar

Får se på stempelet i morra.

 

har ikke gjort noe med han i kveld\natt... får gjøre det i morra.

 

Sjekker variatoren først.

 

*Håper* at det bare er satt litt fast!

Endret av Gonzo2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...