Erik B. Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Hei Når jeg bruker php funksjonen fopen() i et textarea får jeg bare opp "Resource id #3" i textarea'et bruker "r+" som mode. Håper noe kan hjelpe meg litt her EDIT: så det var en tråd om dette fra før, sorry Endret 29. juli 2006 av erixz Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 fra en tutorial som jeg moddel litt... <?php $fp = fopen( "notes/data/names.txt" , "r+" ); $content = fread( $fp, filesize( $filename ) ); echo $content ?> altså ... som du vil lese om fopen på php.net så vil fopen kun returnere en resource, eller en slags peker om du vil til filen. fread() er det som skal til for å hente innholdet fra filen. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Jeg er ferdig med scriptet mitt, men jeg greier ikke det som burde være det enkleste Jeg klarer ikke å åpne .txt filene med fopen og fread. Kan noen lage et eksempel til meg hvor jeg skal åpne filen "index.txt" som ligger i samme katalog som koden dere kan lage til meg? Håper dere kan hjelpe meg litt her Lenke til kommentar
tussiesel Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 <?php $filename = 'index.txt'; $fp = fopen( $filename , 'r' ); $content = fread( $fp, filesize( $filename ) ); echo $content ?> Helt uten diverse sikkerhetsmekanismer riktignok.. Hvis du bare skal lese innholdet i index.txt, og skrive det ut, fungerer det like bra (bedre?) med include('index.txt'); -Simen Lenke til kommentar
willbend Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Uten sikkerhetsmekanismer? Vis meg hva du mener med det. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 include funket fett det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå