Gå til innhold

Øvelsekjøring UTEN trafikalt grunnkurs?

vidarv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reglene er fortsatt ganske nye så straffemetoden er nok neppe klarlagt enda.

Men det du risikerer er:

- Bot for den egentlige fører (han som bistår deg med øvelseskjøringen og formelt er fører etter loven).

- Bot/utsettelse for øvelseskjørereren.

Lenke til kommentar

hehe, jeg kjørte lenge jeg uten trafikalt grunnkurs for jeg visste ikke at jeg måtte ha dte, jeg trodde først at det bare var 16 åringer som måtte det, men netterhvert fant jeg ut at alle måtte ha det, men det skjedde aldri noe, blei aldri stoppa eler noe, dessuten kjørerjeg uten førerkort og jeg sidenjeg strøyk, får håpe jeg klarer det neste gang

Lenke til kommentar
Du blir tatt for å kjøre uten sertifikat faktiskt. det er ikke så greit. Blir utsettelse og litt av hvert. :cool:

6585959[/snapback]

Er det L på bilen og de har samtlig av ekstra speil så tviler jeg ekstreeeeeemt lite på det.

6585972[/snapback]

For å øvelsekjøre,trenger man noe ekstra speil da uten de tre vanlige standard på bilen ? kan ikke skjønne hva det skulle ha å si .

Lenke til kommentar
Du blir tatt for å kjøre uten sertifikat faktiskt. det er ikke så greit. Blir utsettelse og litt av hvert. :cool:

6585959[/snapback]

Er det L på bilen og de har samtlig av ekstra speil så tviler jeg ekstreeeeeemt lite på det.

6585972[/snapback]

For å øvelsekjøre,trenger man noe ekstra speil da uten de tre vanlige standard på bilen ? kan ikke skjønne hva det skulle ha å si .

6595741[/snapback]

En skal ha et ekstra speil innvending

Lenke til kommentar

Er det et sted purken kan ringe å sjekke da? De gjør det ofte hvis noen kjører, blir stoppa men sier de har glemt førerkortet hjemme. Hvis ikke er det bare å si at det ligger hjemme og ledsakeren (far eller mor kanskje) vil nok bekrefte det....

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Er det et sted purken kan ringe å sjekke da? De gjør det ofte hvis noen kjører, blir stoppa men sier de har glemt førerkortet hjemme. Hvis ikke er det bare å si at det ligger hjemme og ledsakeren (far eller mor kanskje) vil nok bekrefte det....

6597023[/snapback]

regner nok med at polititet har andre steder og sjekke enn og ringe foreldre :p

Endret av *martin*
Lenke til kommentar

Politiet er generelt slække på dette med øvelseskjøring. De gidder i hvert fall ikke å stoppe deg hvis du har på L'en. Det har i hvert fall jeg inntrykk av. Øvelseskjører ca 3-4 ganger hver uke, og jeg har ennå til gode å bli stoppa. Det er svært, svært sjelden jeg kjører med full pakke, dvs. L, ekstra speil, bevis for trafikalt grunnkurs, gyldig ID osv. Har alltid på L selvfølgelig, men resten tar jeg ikke så seriøst.

Men å kjøre uten Trafikalt Grunnkurs vil jeg ikke anbefale. Blir bare så kjipt hvis du blir stoppa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...