vidarv Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Hei Noen som vet hvilke konsekvenser / straff loven gir dersom man blir tatt i kjøring UTEN å ha trafikalt grunnkurs? Endret 29. juli 2006 av vidarv Lenke til kommentar
Looke Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Du må ha det for å ta lappen så unødvendig å ikke ta det Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Reglene er fortsatt ganske nye så straffemetoden er nok neppe klarlagt enda. Men det du risikerer er: - Bot for den egentlige fører (han som bistår deg med øvelseskjøringen og formelt er fører etter loven). - Bot/utsettelse for øvelseskjørereren. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Øvelsekjører en uten å ha tatt trafikalt grunnkurs kan en vel få sperrefrist på lappen? Lenke til kommentar
lindus Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 hehe, jeg kjørte lenge jeg uten trafikalt grunnkurs for jeg visste ikke at jeg måtte ha dte, jeg trodde først at det bare var 16 åringer som måtte det, men netterhvert fant jeg ut at alle måtte ha det, men det skjedde aldri noe, blei aldri stoppa eler noe, dessuten kjørerjeg uten førerkort og jeg sidenjeg strøyk, får håpe jeg klarer det neste gang Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Du blir tatt for å kjøre uten sertifikat faktiskt. det er ikke så greit. Blir utsettelse og litt av hvert. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Du blir tatt for å kjøre uten sertifikat faktiskt. det er ikke så greit. Blir utsettelse og litt av hvert. 6585959[/snapback] Er det L på bilen og de har samtlig av ekstra speil så tviler jeg ekstreeeeeemt lite på det. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Er det L på bilen og de har samtlig av ekstra speil så tviler jeg ekstreeeeeemt lite på det. 6585972[/snapback] Det blir jo å regne som ulovlig øvelseskjøring da Lenke til kommentar
delahoya Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Du blir tatt for å kjøre uten sertifikat faktiskt. det er ikke så greit. Blir utsettelse og litt av hvert. 6585959[/snapback] Er det L på bilen og de har samtlig av ekstra speil så tviler jeg ekstreeeeeemt lite på det. 6585972[/snapback] For å øvelsekjøre,trenger man noe ekstra speil da uten de tre vanlige standard på bilen ? kan ikke skjønne hva det skulle ha å si . Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Du blir tatt for å kjøre uten sertifikat faktiskt. det er ikke så greit. Blir utsettelse og litt av hvert. 6585959[/snapback] Er det L på bilen og de har samtlig av ekstra speil så tviler jeg ekstreeeeeemt lite på det. 6585972[/snapback] For å øvelsekjøre,trenger man noe ekstra speil da uten de tre vanlige standard på bilen ? kan ikke skjønne hva det skulle ha å si . 6595741[/snapback] En skal ha et ekstra speil innvending Lenke til kommentar
Avean Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det har jeg aldri hørt om. Kjenner ingen som har øvelseskjørt med et ekstraspeil. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 håndbrekket skal også være på høyre side og ikke venstre slik at den som sitter ved siden av kan bremse.. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kan ikke bare de som ikke har peiling bare ryke? Her er det jo ikke snakk om spørsmålet om politiet vil "se det mellom fingrene", men de juridiske konsekvensene. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det skal vær ekstra innvendig speil slik at den du øvelsekjører med kan se bakover. Regelen om at håndbrekket skal sitte til høyre trur jeg ikke gjelder lengre, men er ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Er det et sted purken kan ringe å sjekke da? De gjør det ofte hvis noen kjører, blir stoppa men sier de har glemt førerkortet hjemme. Hvis ikke er det bare å si at det ligger hjemme og ledsakeren (far eller mor kanskje) vil nok bekrefte det.... Endret 1. august 2006 av chrml Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det har jeg aldri hørt om. Kjenner ingen som har øvelseskjørt med et ekstraspeil. 6596342[/snapback] Da var det bra at ingen av de ble stoppet av politiet for å si det sånn. Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Er det et sted purken kan ringe å sjekke da? De gjør det ofte hvis noen kjører, blir stoppa men sier de har glemt førerkortet hjemme. Hvis ikke er det bare å si at det ligger hjemme og ledsakeren (far eller mor kanskje) vil nok bekrefte det.... 6597023[/snapback] regner nok med at polititet har andre steder og sjekke enn og ringe foreldre Endret 1. august 2006 av *martin* Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Politiet er generelt slække på dette med øvelseskjøring. De gidder i hvert fall ikke å stoppe deg hvis du har på L'en. Det har i hvert fall jeg inntrykk av. Øvelseskjører ca 3-4 ganger hver uke, og jeg har ennå til gode å bli stoppa. Det er svært, svært sjelden jeg kjører med full pakke, dvs. L, ekstra speil, bevis for trafikalt grunnkurs, gyldig ID osv. Har alltid på L selvfølgelig, men resten tar jeg ikke så seriøst. Men å kjøre uten Trafikalt Grunnkurs vil jeg ikke anbefale. Blir bare så kjipt hvis du blir stoppa. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Har blitt stoppet under øvelsekjøring en gang jeg, men politiet spurte ikke om jeg hadde tatt trafikalt grunnkurs. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Har blitt stoppet under øvelsekjøring en gang jeg, men politiet spurte ikke om jeg hadde tatt trafikalt grunnkurs. 6597646[/snapback] Hva gjorde de da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå