zepto1 Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Har en HP 451 no som er en 4-5 år gammel som er blitt tungstartet når den er kald. Den henger og må tvangsrestartes flere ganger før jeg får liv i den. Når den først har startet så virker den greit nok og kon også restares uten problem når den er varm. Har prøvd å bytte HD uten att det hjelper så nå har jeg ikke anelse hva som kan være galt. Trenger gode råd for feilsøking. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Hei og velkommen til forumet! Det kan virke som problemer i BIOS eller strømforsyning, men det er også vanlige symptomer på eldre pcer der komponentene er iferd med å bli ustabile. Prøv nullstilling av BIOS først. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
zepto1 Skrevet 30. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2006 Hei og velkommen til forumet! Det kan virke som problemer i BIOS eller strømforsyning, men det er også vanlige symptomer på eldre pcer der komponentene er iferd med å bli ustabile. Prøv nullstilling av BIOS først. Hilsen, efikkan. 6581637[/snapback] Har prøvd å oppgradere bios men fikk feilmelding så jeg kunne ikke fullføre Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Hei og velkommen til forumet! Det kan virke som problemer i BIOS eller strømforsyning, men det er også vanlige symptomer på eldre pcer der komponentene er iferd med å bli ustabile. Prøv nullstilling av BIOS først. Hilsen, efikkan. 6581637[/snapback] Har prøvd å oppgradere bios men fikk feilmelding så jeg kunne ikke fullføre 6584568[/snapback] Hvilken feilmelding fikk du? Så pcen har halvveis ny BIOS? Lenke til kommentar
dannko80 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 sorry for svadapost, men jeg har samme problemet selv med en "server" jeg har stående i ett skap. Bruker 2-3 minutter før den faktisk starter Den "strever" liksom med å få igang allt av vifter, og hardware Syns bare det er litt sjarmerende jeg, siden den er ganske gammel nå Det er nok bare det at psu'n trekker på årene, i mitt tilfelle hvertfall Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Først, hvis du har en "halvveis oppdatert" bios, som det ble nevnt ovenfor, er det på tide å grave fram en diskett og prøve igjen, når maskinen er helt stabil (dvs la den stå litt på "tomgang" i DOS). Har en HP 451 no som er en 4-5 år gammel som er blitt tungstartet når den er kald.Den henger og må tvangsrestartes flere ganger før jeg får liv i den. Når den først har startet så virker den greit nok og kon også restares uten problem når den er varm. 6580875[/snapback] Jeg har hatt noe lignende selv, men husker ikke helt om jeg fixet det. Hvis du har flyttet PCen i det siste, kan du åpne den og se at alle kortene står helt inne i sporene sine, inkludert minnebrikkene. Du kan prøve å ta ut "unødvendige" komponenter midlertidig, fordi hvis det er strømforsyningen som er gåen, så kan det hende at den klarer seg når strømforbruket til pcen er litt lavere. Du kan prøve å øke spenningen på minnet moderat (i bios), still den tilbake etterpå. Som antydet, er dette langt fra en løsning på problemet, men siden du tydeligvis har åpnet pcen allerede, koster det ikke så mye å prøve det ut. Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Vel, hadde det samme problemet men bare holdt litt på harddisken først. Denne ville ikke starte for HD'en var crap. Vel det var det jeg gjorde og det tror jeg er det enkleste.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå