Spartan Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Har nå hatt mobilen i 4 mnd og kan rapportere følgende: Har opplevd forvrengt lyd ved tastetrykk 3-4 ganger (feilen fikses ved restart). Batterilokket har falt av 3 ganger når jeg har trykket litt for hardt på baksiden. Ellers ingen feil ! Jeg synes dette er meget bra med tanke at dette er både min jobbtelefon og fritid. Jeg har i tillegg satt inn en 1 gb minnebrikke, plugga inn en overgang til minijack fra Clas Ohlson (129,-) og bruker den daglig som mp3 spiller. Vil også nevne at radio forbindelsen ble utrolig mye bedre etter at jeg gikk over til den nevnte overgang og vanlig hodetelefoner. Det skyldes vel at antenneforbindelsen ble vel mye bedre. Nå kan jeg høre radio uten noen skurring ! Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Min Nokia 6233 er nå 5 måneder gammel. I likhet med Spartan har jeg 1 Gb minnebrikke og bruker mobilen daglig som MP3-spiller. Med Nokia PC Suite og bluetooth kommuniserer jeg knirkefritt med minnebrikken. Det har ikke vært noe problem at telefonen bare har 6 Mb internminne; jeg bruker minnebrikken til lagring av bilder, dokumenter og sanger. Til lagring av data ville det jo uansett vært for lite med 32Mb (eller 64, 128, etc.). Det eneste fornuftige er å ha en (eller flere) store brikker. Mobilen er i bruk fra den vekker meg om morgenen til jeg sender den siste sms'en om kvelden. Ingen ting har falt av, løsnet eller blitt ødelagt på den. Noen få ganger (cirka èn gang pr måned) har displayet hatt problemer med å slå seg helt av. Dette har blitt løst med restart. Totalt sett er dette en fantastisk telefon! Lenke til kommentar
simson Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 En frustrerende feil: Når jeg bruker hurtigvalg blir oppringingen automatisk som videoanrop...? Noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre for å unngå det? 7315995[/snapback] Noen andre som har dette som feil?? Får ikke rettet det opp. Lenke til kommentar
netsurfer060279 Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har i tillegg satt inn en 1 gb minnebrikke, plugga inn en overgang til minijack fra Clas Ohlson (129,-) og bruker den daglig som mp3 spiller. @Spartan: Jeg har nettopp bestilt meg en Nokia 6233, og tenkte å investerer i en minijackovergang fra Clas Ohlsen, men kan ikke finne noen slik på deres hjemmesider. Du har ikke en link eller noe som kan hjelpe meg? mvh Andreas Lenke til kommentar
simson Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Jeg har i tillegg satt inn en 1 gb minnebrikke, plugga inn en overgang til minijack fra Clas Ohlson (129,-) og bruker den daglig som mp3 spiller. @Spartan: Jeg har nettopp bestilt meg en Nokia 6233, og tenkte å investerer i en minijackovergang fra Clas Ohlsen, men kan ikke finne noen slik på deres hjemmesider. Du har ikke en link eller noe som kan hjelpe meg? mvh Andreas 7328207[/snapback] Vil tro det kan være denne. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Det er korrekt link ja. Den omformeren kan vel brukes på stort sett alle nyere Nokia'er også Det finnes også en butikk som selger slike for 60 (!) kr. ved Oslo City. Men de var utsolgt når jeg var innom. Endret 21. november 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Hcbr Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Mine feil-erfaringer: Virker som om mobilen ødelegger headsett... Først forsvant bassen på ene øret, så forsvant den på andre øret. Begynte så å bruke headsettet som fulgte med en 6230 jeg hadde før. Dette har funka fint i 2år, men bassen forsvant fra først ene øret, og så det andre. Begynte så å bruke det som fulgte med 6233'n igjen. Etter noen dager så forsvant mellomtonen på høyre ørepropp. Så nå har jeg et headsett med mellomtone og diskant på v.ørepropp, og kun diskant på h.ørepropp. Fikk så et nytt headsett første gang jeg sendte inn mobilen. Etter 2dager forsvant bass på ene høyttaleren, og neste dag forsvant bassn fra den andre også. Restarter av&til når man spiller musikk over lengre tid. Minnekort var tomt (skulle følge med spill, ringelåter ++). Dårlig kontakt i headsett-tilkobling (feil i tlf. Har testet med andre tlf'er og headsett), er også dårlig kontakt når jeg bruker datakabel. Skurrelyd i samtalehøyttaler (er veldig vanskelig å høre under samtale. Var grei lyd ved bruk av headsett.) Hører dette også når man setter på tastelås (pipelyden er veldig skurrete) Litt snodige feil... Har mobilen inne til rep. for 2.gang nå. Hper de får fica den... Kjipt å bruke 3200 Lenke til kommentar
ikkenostress Skrevet 26. november 2006 Del Skrevet 26. november 2006 Mine feil-erfaringer: Restarter av&til når man spiller musikk over lengre tid. Minnekort var tomt (skulle følge med spill, ringelåter ++). Dårlig kontakt i headsett-tilkobling (feil i tlf. Har testet med andre tlf'er og headsett), er også dårlig kontakt når jeg bruker datakabel. Skurrelyd i samtalehøyttaler (er veldig vanskelig å høre under samtale. Var grei lyd ved bruk av headsett.) Hører dette også når man setter på tastelås (pipelyden er veldig skurrete) Litt snodige feil... Har mobilen inne til rep. for 2.gang nå. Hper de får fica den... Kjipt å bruke 3200 7366254[/snapback] Samme erfaring her, skal lev. den inn for 2. gang denne gang håper jeg di klarer og rette høytalerfeilen. Mitt minnekort var også tomt. Må si meg litt skuffa over denne kontra 6230i. Lenke til kommentar
gtpassat Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Er det noen her som har problemer med at telefonen mister dekningen av og til under samtale? Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 En ting jeg lurer på med denne er at internt minne er jo ikke mer enn 6mb. Min gamle Nokia 3230 har like mye og noe som irriterer meg er at når du bruker blåtann, kan du bare motta filene på internt minne, kjedelig hvis du skal motta en sang på 5mb, også har du ikke plass på internt, men masser av plass på minnekortet. Noen som vet/kan teste ut dette? 7325052[/snapback] På min så legger alle filer seg på minnekortet både når jeg laster ned og når jeg mottar via bluetooth/infrarød. Gå på innstillinger via kameramenyen og der kan du velge hvor filer skal lagre seg - telefon eller minnekort. Ellers utrolig fornøyd med denne telefonen. Jeg bruker den meget mye både til musikk/surfing/sms/mms/tar bilder og videoklipp og selvsagt snakker en del i den. Har prøvd mye videosamtaler også og aldri hatt noe trøbbel. Kan med en gang si at jeg aldri har vært mer fornøyd med en telefon noen gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Utrolig frustrerende; det er nå umulig for meg å ta backup av telefonminnet. Uansett hvilken maskin eller versjon av Nokia PC Suite jeg bruker, avbrytes lagringen på ca. 80%. Ikke en særlig holdbar situasjon, og det er mye mas å dra ned til byen for å oppgradere firmwaren... Andre som har dette problemet? Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Er det noen her som har problemer med at telefonen mister dekningen av og til under samtale? 7421452[/snapback] Jeg har også det problemet. Håper bare at det snart blir mulig å oppdatere firmwaren selv, Gidder ikke å sende den inn. Ellers har jeg ikke opplevd noe trøbbel, med unntak av at den noen ganger slår seg av og på. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Ser at 6234 (!) har kommet på listen over telefoner som vi kan oppdatere selv. Da skulle det ikke være så veldig lenge til 6233 står på den listen heller. Lenke til kommentar
jeremias2 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har et spm. ang. denne telefonene. Slik jeg har forstått det er antennen for radio integrert i headsetet som følger med. Dette headsetet er imidlertid etter sigende under par når det kommer til lydkvalitet. Er det mulig å benytte et bedre headset og fortsatt benytte radio-funksjonen? Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har et spm. ang. denne telefonene. Slik jeg har forstått det er antennen for radio integrert i headsetet som følger med. Dette headsetet er imidlertid etter sigende under par når det kommer til lydkvalitet. Er det mulig å benytte et bedre headset og fortsatt benytte radio-funksjonen? 7484859[/snapback] Jeg regner med det, men da må du ha en adapter. Tror de har puttet en mottaker i den. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har et spm. ang. denne telefonene. Slik jeg har forstått det er antennen for radio integrert i headsetet som følger med. Dette headsetet er imidlertid etter sigende under par når det kommer til lydkvalitet. Er det mulig å benytte et bedre headset og fortsatt benytte radio-funksjonen? 7484859[/snapback] Jeg regner med det, men da må du ha en adapter. Tror de har puttet en mottaker i den. 7485100[/snapback] Radioen fungerer mye bedre hvis du benytter en overgang med en annet headsett. Overgangen til Clas O har også en knapp slik at du kan benytte samme hurtigfunksjon som den orginale headsettet har. Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 For den som for eksempel bruker talestyrt oppringning er det viktig at overgangen har de funksjonene som originalsettet har. Hva med mikrofon (hvis man skal bruke mobilen til å ringe med)? Vil et headset fra Koss fungere med overgangen fra Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 For den som for eksempel bruker talestyrt oppringning er det viktig at overgangen har de funksjonene som originalsettet har. Hva med mikrofon (hvis man skal bruke mobilen til å ringe med)? Vil et headset fra Koss fungere med overgangen fra Clas Ohlson? 7488788[/snapback] Har ikke testet. Kanskje noen andre vet det ? Lenke til kommentar
Hcbr Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg bruker Koss plugger. Funker fint, men blir veldig mye bass, så det må justeres ned. For å ringe med taleoppringing holder man inne svartasten, så er det svartast, så vil vel det funke. Jeg klipte av de orginale pluggene, og lodda på en jack-plugg, så jeg kan bruke alle typer headsett på orginal-settet. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Er det noen andre som har problemer med at endringer i profilene nullstiller seg selv? Altså, etter å ha byttet hvilken profil som er i bruk noen ganger, eller kanskje skrudd telefonen av og på, så er f.eks valgt ringetone satt tilbake til default. edit: ser at det er noen andre her på forumet som har klagd på det samme ja. Da får jeg vel bare vente på en firmware oppgradering som fikser dette. Opplever også at valget mitt av "ingen tone" for meldinger blir satt tilbake til "standard". 7321234[/snapback] Har du husket å lagre endringene i profilen? Hatt mobilen et par dager nå, og har selv møtt på dette "problemet." Løsningen for meg var ikke verre enn å trykke på valgknappen inne på profiltilpasningen for deretter å velge lagre :O) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå