Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nokia 6233 Bugs&Ønsker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare si at jeg ser at veldig mange klager over kort batterilevetid på nokia 6233... Jeg ser ikke problemet? Jeg fikk min tlf for 2 dager siden og jeg har sittet og ''knotet'' på den i hele dag.. Tatt ihvertfall 50bilder og filma masse, lastet ned og hørt på musikk minst 2 timer, lastet ned flere programmer, vært på internett og hørt masse på radio osv. Batteriet har ikke rikket seg én millimeter :D skjønner ikke all klaginga.. Veit ikke om alle lader mobilen 20 timer med en gang dem får den da..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Jeg har et problem med å sikkerhetskopiere innholdet på telefonen (via USB). Det fungerte fint den første gangen jeg trikset med det rett etter kjøpet (i august ellerså), men nå stopper kopieringa på samme sted hver gang, rundt 76% av telefonminnet (det går fint å kopiere minnekortet). Noen som har noen tips?

Og ang. gmail-programmet, det står at det krever en fungerende datatilkobling, "please check your signal strength", men det går jo fint å surfe på internett, har jo dekning... Ikke lett å bli klok på, dette. :p

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd å mistet dekkningen (signalet)

på 6233?

Har skjedd ca 10 ganger med min telefon.

Signalet forsvinner og kommer tilbake av seg selv etter ca 5 sekunder.

Ingen stor greie, men like vel.

Kan dette kalles en garanti sak?

Og hva blir eventuelt gjort?

Ny firmware?

Det er tilfeldigvis ikke noen som har hørt om det når det blir mulig å oppdataere firmwaren selv på 6233 også?

Lenke til kommentar

Mange spørsmål og få svar her på forum. Jeg har hatt Nokia 6233 siden juni og finner få feil på den. Batteriet varer cirka 5 dager med lite ringing, men en del lytting til musikk over bluetooth. Jeg har ingen problemer med at signalet forsvinner (se posten over) så dette må være et problem med denne ene mobilen. Mine to spørsmål:

1. Etter at mobilen har vært påslått lenge (2-3 uker) kan bakgrunnen noen ganger bli synlig i displayet etter at lyset slår seg av. Litt irriterende, ettersom dette selvfølgelig tar litt ekstra batteri. Er det noen som vet om dette kan fikses uten å slå av og på mobilen?

2. Det virker som det skal være mulig å legge inn flere spillelister på denne mobilen, men er det noen som har fått til dette i praksis? Under valget "Endre spilleliste" får jeg kun opp et alternativ som heter "Alle spor".

Tips:

Under "Avspillingsvalg" kan man velge "Musikkilde", og angi hvilken mappe man ønsker at det skal spilles fra. Smart hvis man bare vil høre på noen få sanger.

Lenke til kommentar
Noen som har opplevd å mistet dekkningen (signalet)

på 6233?

Har skjedd ca 10 ganger med min telefon.

Signalet forsvinner og kommer tilbake av seg selv etter ca 5 sekunder.

Ingen stor greie, men like vel.

Kan dette kalles en garanti sak?

Og hva blir eventuelt gjort?

Ny firmware?

Det er tilfeldigvis ikke noen som har hørt om det når det blir mulig å oppdataere firmwaren selv på 6233 også?

7280615[/snapback]

Vel jeg har samme problem.. og jeg har fått ny Firmware for 2 dager siden. det som også jeg har problem med er at den IKKE vil ringe på det høyeste.. kun en 2 ganger lavt og så på det nest høyeste. Den eneste gang jeg får den til å ringe for fult er når jeg har lasta ned en ringetone og skal forhåndshøre den.. da merker jeg virkelig at det liv i disse stereohøytalerne.

Lenke til kommentar
2. Det virker som det skal være mulig å legge inn flere spillelister på denne mobilen, men er det noen som har fått til dette i praksis? Under valget "Endre spilleliste" får jeg kun opp et alternativ som heter "Alle spor".

Svar: Start Nokia PC Suite og velg "Overfør musikk". Dette starter Nokia Music Manager. Velg mobilen din. Det kommer opp en liste med alle sangene som ligger på mobilen. Hvis det ikke kommer opp noen sanger så velger du Alternativer - Innstillinger og den bakerste fanen - der kan du forandre på hvor musikkfilene ligger. Velg OK.

Når du får opp listen over sangene: Hak ut for de som skal høre sammen i èn Spilleliste og trykk på knappen nede til venstre. Det blir nå laget en Spilleliste som legger seg nederst i oversikten. Høyreklikk og gi Spillelisten nytt navn. Nokia Music Manager jobber direkte mot mobilen og utfører endringene i "realtime".

Genialt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vurderte dette minnekortet fra Scandisk, men jeg leste at telefonen ble merkbart tregere jo større minnekort man brukte, derfor valgte jeg 1 Gb.

Har ikke merket noen forskjell på farten etter at jeg byttet fra 64 Mb til 1 Gb. Har et par hundre sanger, et spanskkurs og cirka 100 bilder på mobilen. Minnekortet er litt over halvfullt og har fungert knirkefritt.

Lenke til kommentar
Jeg vurderte dette minnekortet fra Scandisk, men jeg leste at telefonen ble merkbart tregere jo større minnekort man brukte, derfor valgte jeg 1 Gb.

Har ikke merket noen forskjell på farten etter at jeg byttet fra 64 Mb til 1 Gb. Har et par hundre sanger, et spanskkurs og cirka 100 bilder på mobilen. Minnekortet er litt over halvfullt og har fungert knirkefritt.

7295321[/snapback]

Samme kort her, og heller jeg har ikke merket noe treghet å gå fra det lille til 1Gb. :thumbup:

Lenke til kommentar

Så det har kommet 2 GB nå ja. Hm. Jeg har 1 GB i min nå, og tror det holder. Funker meget bra og har ikke opplevd at mobilen er blitt tregere selv om det nesten er fullt. :)

Ingen fare å prøve det minnekortet det linkes til. Er jo sandisc og skal funke fint.

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

berdinius:

ja, har også fått ny SW 4.52 og ser at Smiley fjes i SMS er forskjøvet. dvs smilefjes hos andre blir til grine-fjes på min mobil. Gjett om det skapte misforståelse ved SMS! ;7

Testet en ny mobil med samme SW, akkurat samme feil. såee..er dette en seriefeil på SW 4.52 eller er det bare en "noen" ?

andre?

Lenke til kommentar
Jeg har det samme probemet med smilefjes på min. Bare skrudde dem av jeg. Syns ikke de var noe fine allikevel.

7314334[/snapback]

hehe, jo det var jo like greitt. OG helt enig, de fjesene ser jo egentlig ikke ut.

rart at Nokia ikke klare å lage noe skikkelige fjes, når de bruker millioner på å designe telefoner! hmh.. :hmm:

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med at endringer i profilene nullstiller seg selv? Altså, etter å ha byttet hvilken profil som er i bruk noen ganger, eller kanskje skrudd telefonen av og på, så er f.eks valgt ringetone satt tilbake til default.

edit: ser at det er noen andre her på forumet som har klagd på det samme ja. Da får jeg vel bare vente på en firmware oppgradering som fikser dette. Opplever også at valget mitt av "ingen tone" for meldinger blir satt tilbake til "standard".

Endret av basketgirl
Lenke til kommentar
Er det noen andre som har problemer med at endringer i profilene nullstiller seg selv? Altså, etter å ha byttet hvilken profil som er i bruk noen ganger, eller kanskje skrudd telefonen av og på, så er f.eks valgt ringetone satt tilbake til default.

edit: ser at det er noen andre her på forumet som har klagd på det samme ja. Da får jeg vel bare vente på en firmware oppgradering som fikser dette. Opplever også at valget mitt av "ingen tone" for meldinger blir satt tilbake til "standard".

7321234[/snapback]

Ja stemmer det, få oppgradert den og dette løser seg.. MEN så dukker andre små feil opp da :thumbdown: så jeg har lyst på en annen mobil jeg.. bare min mening dette da.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på med denne er at internt minne er jo ikke mer enn 6mb. :(

Min gamle Nokia 3230 har like mye og noe som irriterer meg er at når du bruker blåtann, kan du bare motta filene på internt minne, kjedelig hvis du skal motta en sang på 5mb, også har du ikke plass på internt, men masser av plass på minnekortet.

Noen som vet/kan teste ut dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...