Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nokia 6233 Bugs&Ønsker

Anbefalte innlegg

Jeg startet å bruke min nye Nokia 6233 i går og har allerede et stort problem.

Jeg tok et par bilder av min sønn og sendte dem til et par familiemedlemmer. Etter det var jeg inne og tok på at jeg ønsket leveringsbekreftelse på meldingene jeg sender. Etter det har jeg ikke kunnet sende bilder, heller ikke når jeg går tilbake og endrer dette med leveringsbekreftelse.

Det som er problemet er at når jeg går på "meldinger ", "opprett melding" "multimedia" så kan jeg ikke sette inn bilde. Jeg kan sette inn tekst, videoklipp eller lydklipp, men ikke bilde. Hvis jeg velger bilde og deretter går inn og henter et fra minnekortet (jeg har også prøvd på et av disse småbildene (et eple) som lå på telefonen fra før), så bli hele skjermen helt hvit og deretter returnerer jeg til startbildet som jeg får når jeg har skrudd på telefonen.

Meldingen ligger heller ikke i utboks eller kladd. Ettersom jeg ikke kommer så langt at jeg skal sende så er det vel ikke sendeinnstillingene som er problemet. Jeg får jo ikke lagt bildet inn i meldingen.

Noen som har forslag til hva som kan gjøres. Jeg fikk denne som erstatning for min Nokia 6280 som det bare var problemer med. Jeg hadde den inne til reperasjon fire ganger før jeg fikk en ny (fikk da valget mellom 6233 eller 6280).

Kan det være noe med sim-kortet? Jeg har rett og slett ikke peiling. Jeg er ingen mobilekspert. Jeg ville bare ha en mobil med bra kamera og valgte denne.

6879446[/snapback]

Hm. Har ikke prøvd leveringsbekreftelse på min telefon, men dette høres ut som en feil i telefonen. Ville tatt den med tilbake til forhandleren og byttet.

Har ikke opplevd noen bugs med min unntatt det som er nevnt i denne tråden som er felles, slik som at profilene nullstilles når man endrer theme. Jo, en ting til. Når jeg går inn på telenormenyen og velger nummersøk, går det ikke ann å gå tilbake. Når man trykker tilbake skjer det ingenting. Men da er det bare å trykke på rød telefonknapp så er man tilbake til hvilebildet desktopp. :ermm:

Ikke noe stort problem.... Har ikke merket det som står i testen at bakdekselet faller av, men luken for minnekortet på min er ustabil. Har flere ganger mistet minnekortet, men heldigvis funnet det igjen. Min telefon er sølvfarget og det har jeg løst med å sette en blank tapebit over. Da er det ikke synlig og minnekortet mitt på 1 GB holdes på plass. Kjedelig å miste det.... :D

PS. Er det noen som har testet funksjonen for sammendrag av samtaler? Ser at det er mulig å slå på den.... :blush:

Flere som har oppdatert softwaren og har noe å melde der om forandringer? :ermm:

Lurer på en ting til. Noen som får emailprogrammet til å hente ned hotmail? :whistle: Har ikke fått til dette enda hotmail ligger inne som en av leverandørene når man skal sette opp epost. Ellers fungerer jo epostprogrammet og oppsettet glimrende....

Endret av balltuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den kødder enda med profilen når man bytter tema og det ble noe tull med de grafiske smileyene med ny firmware. Den ble en del raskere med ny firmware. Er litt nye ting, men ikke noe man MÅ ha.

http://gsmhosting.com/vbb/forumdisplay.php?f=299

Der finner du info om hvordan man kan flashe 6233 og andre Series40v3 telefoner med USB kabel. Programmer og firmware ligger der.

JEG TAR IKKE ANSVAR FOR DET SOM STÅR HER! Kan ødelegge telefonen din!

6864187[/snapback]

Fw som ligger på den linken er 3.70, er ikke 4.52 den nyeste?

Lenke til kommentar

Er ikke så mye å skrive om i grunn. Merker telefonen er litt raskere. Er kommet et par nye ting tror jeg (husker ikke helt hvordan det var på 3.70). Kan flytte elementer i venstre-tast menyen raskere.

Har mer lagt til de negative tingene. De grafiske smileyene fungerer ikke lengre, de vises feil.

Hadde i grunn ikke så mange problemer med 3.70 selv. Liker bare å ha siste versjon :) Og nå som jeg kan gjøre det selv så er det jo greit...

Lenke til kommentar

Okidoki. :) Da venter jeg en liten stund i hvert fall. Ikke nøye for meg å oppgradere enda. Har nå testet ut leveringsbekreftelser som en annen bruker her skrev fikk telefonen til å krasje. Fungerte knallbra. Koster det ekstra å få leveringsbekreftelse?

Lurer på et par ting til når det gjelder pakkedata. Jeg har stilt inn min til å bruke pakkedata, men synes at wap/internett på regningen blir så store. Bruker telefonen vanlig gprs da? Jeg har Djuice Allstar abb. :hmm:

Skal jeg skru av pakkedata? Brukte Opera Mini i begynnelsen da jeg hadde fri bruk av wap/3G første måneden, men når jeg sjekket mitt abbonnement på wap var det plutselig kommet på over 100 kroner på wap/internett. Ringte da Telenor Mobil, og konsulenten sa da at det var forskjell på wap og internett. :cry: Jeg lurte på hva forskjellen var, og det kom frem at jeg surfet med opera mini. Jeg brukte den mye og både googlet og leste mangfoldige sider på farten. Han sa da at jeg ikke skulle bruke opera mini og har ikke gjort det siden, men likevel blir det mye på wap/internett biten. ( Må legge til at han slettet hele wap/internett regningen min :) ) Telenor er klart best på service. :D

'Gprs skal ikke være så dyrt i henhold til mitt bruk.

Er det pakkedata som er årsaken? Så i en anen tråd der man anbefalte opera mini og telefonkatalogen for å sjekke nr da det kun gikk på gprs. :hmm:

Så: Skal jeg skru av pakkedata på telefonen, og kan jeg da bruke opera mini til vanlig gprs? :ermm:

Håper noen kan svare på dette da jeg elsker å surfe/wappe med denne telefonen, og opera mini er digg å bruke...

Endret av balltuss
Lenke til kommentar

Da skal jeg oppgradere til 4.54 så snart jeg finner den...hehe

EDIT: Fant, men dropper det. Er bare for T-Mobile, Orange, H3G og O2 telefoner.

Det som er fikset siden v4.52 er:

- Video streaming improved

- Information that an online connection will be established improved

- Disappearing HomeZone indication during browsing in Internet optimized

- Some operator specific E-mail submenu improved

- Operator list updated

Så ingen store ting spør du meg...

Endret av _Spook_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg startet å bruke min nye Nokia 6233 i går og har allerede et stort problem.

Jeg tok et par bilder av min sønn og sendte dem til et par familiemedlemmer. Etter det var jeg inne og tok på at jeg ønsket leveringsbekreftelse på meldingene jeg sender. Etter det har jeg ikke kunnet sende bilder, heller ikke når jeg går tilbake og endrer dette med leveringsbekreftelse.

Det som er problemet er at når jeg går på "meldinger ", "opprett melding" "multimedia" så kan jeg ikke sette inn bilde. Jeg kan sette inn tekst, videoklipp eller lydklipp, men ikke bilde. Hvis jeg velger bilde og deretter går inn og henter et fra minnekortet (jeg har også prøvd på et av disse småbildene (et eple) som lå på telefonen fra før), så bli hele skjermen helt hvit og deretter returnerer jeg til startbildet som jeg får når jeg har skrudd på telefonen.

Meldingen ligger heller ikke i utboks eller kladd. Ettersom jeg ikke kommer så langt at jeg skal sende så er det vel ikke sendeinnstillingene som er problemet. Jeg får jo ikke lagt bildet inn i meldingen.

Noen som har forslag til hva som kan gjøres. Jeg fikk denne som erstatning for min Nokia 6280 som det bare var problemer med. Jeg hadde den inne til reperasjon fire ganger før jeg fikk en ny (fikk da valget mellom 6233 eller 6280).

Kan det være noe med sim-kortet? Jeg har rett og slett ikke peiling. Jeg er ingen mobilekspert. Jeg ville bare ha en mobil med bra kamera og valgte denne.

6879446[/snapback]

Hei.

Jeg opplevde idag nøyaktig samme problem!

Og jeg finner ikke ut av det jeg heller.

Irriterende!

Fant du ut av det?

Hva gjorde du?

Takknemlig for svar.

-Radomir-

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg USB kabelen CA-53 men softwaret(Nokia Pc-Suit) finner ikke telefonen, har den siste programvaren og prøvd forskjellige versjoner av den og. Har huket av for USB tilkobling og restartet maskinen, telefonen og hjernen. Har Googlet men finner ingen konkret løsning(folk foreslår å re-innstalere Xp, glem det!) Noen som kan hjelpe meg, begynner å bli lei, det får være grenser for hvor mye tid man må bruke på noe som skulle tatt 10 sekunder, kanskje det er jeg som overser noe enkelt. plzzz hjelp meg før jeg tørner.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Dette passordet er kun til for at ingen skal ta minnekortet ditt, og sette det i egen telefon

(de vil da få spørsmål om passord).

Husket ikke helt hvordan du gjør det

(har ikke telefonen på meg for øyeblikket).

Menner du må gå inn på innstillingene for minnekortet,

(der du velger navn på minnekortet bl.a).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte nettopp en splitter ny 6233. Oppdaget at den hadde fw 3.70. Oppgraderte derfor i går til 4.52 pluss the MINOR DATA PACKAGE VERSION 95.0.

Har ikke merket store forskjellen. Kan nå velge taleavspillingsspråk. Tror ikke jeg kunne det med 3.70...

Men det som irriterer MYE er at lyset skrur seg av etter knappe 10 sekunder. En sms som fyller skjermen tar lengre tid å lese og dermed blir skjermen svart og uleselig før man er ferdiglest!

Så vidt jeg har forstått er dette bare slik!? Jeg håper Nokia kan komme med en ny fw-release hvor dette kan justeres.

Det må være mulig å justere lysstyrke, varighet på lyset når man er på batteri, og at lyset skal være på kontinuerlig dersom man har strømforsyning tilkoblet. Alt dette er mulig på min brors Sony-Er.

Med Phoenix kan jeg justere lysstyrken fra 0-100% under TEST. Da regulerer jeg lyset på telefonen via PCen. Det må bety at det må være mulig å få dette til i en ny fw også...

Utenom dette er telefonen meget bra!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd å finne noe informasjon om spillelister på Nokia 6233, men det ser ikke ut som det er blitt skrevet så mye om det.

Situasjon: Jeg bruker bluetooth og hører på musikk med Musikkavspiller. I stedet for snarvei til "Navn" har jeg snarvei til "Musikk" på knappen til høyre. Dette gir rask tilgang til spilleren for å spole frem og tilbake eller hoppe over sanger, etc.

Men: Hvordan skal man finne frem til sanger på en rask måte? Nå har jeg 240 sanger på minnekortet, og de ser ut til å ligge mer eller mindre tilfeldig i spillelisten (sanger i samme mappe havner riktignok i rekkefølge). Dette medfører at man risikerer å måtte trykke 200 ganger på knappen for å bla seg frem til en sang man leter etter.

Det finns et valg for "Endre spilleliste", men er det mulig å legge inn flere spillelister? Hos meg finns det bare èn spilleliste og den heter "Alle spor".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...